Апублікаваны шорт-ліст фотаконкурсу імя Андрэя Сценіна

© Photo : StenincontestСэлфі-культура
Сэлфі-культура - Sputnik Беларусь
Падпісацца
Прэстыжны міжнародны прыз для маладых фатографаў будзе ўручаны восенню 2017 года ў Маскве. Традыцыйна, да канца 2017 года працы пераможцаў будуць экспанавацца ў Расіі і за мяжой.

МІНСК, 23 мая — Sputnik. Міжнародны конкурс маладых фотарэпарцёраў, арганізаваны медыягрупай "Россия сегодня" пад эгідай Камісіі РФ па справах ЮНЕСКА, апублікаваў шорт-ліст работ 2017 года. У шорт-ліст, адабраны міжнародным журы, увайшлі аўтары з 14 краін, якія і працягнуць спаборніцтва за ўзнагароды конкурсу. Уладальнікі прызавых месцаў будуць абвешчаны 7 жніўня 2017 года. 

У 2017 годзе колькасць краін-удзельніц вырасла, замацаваўшы за конкурсам статус прэстыжнай у Расіі міжнароднай пляцоўкі, якая адкрывае новыя імёны ў сусветнай фатаграфіі. Шорт-ліст конкурсу 2017 года сфарміраваны тытулаванымі прадстаўнікамі расійскага і сусветнага фотаграмадства, узначаліў журы фотадырэктар часопіса "Штэрн" Андрэас Трамп. Журы конкурсу ацэньвала каля 5000 работ маладых фотарэпарцёраў з 76 краін свету ў чатырох намінацыях: "Галоўныя навіны", "Спорт", "Мая планета" і "Партрэт. Герой нашага часу". У кожнай намінацыі работы канкурсантаў ацэньвалі ў дзвюх плынях: "Адзінкавая фатаграфія" і "Серыя".

"Працы, дасланыя на конкурс, з кожным годам становяцца мацней, гісторыі больш прадуманымі, што кажа аб росце ўзроўню маладых фотажурналістаў. Таксама сёлета мы рады паведаміць, што нашы партнёры — агульнаарабскі інфармацыйны холдынг Al Mayadeen TV, Шанхайская аб'яднаная медыя група і Міжнародны Камітэт Чырвонага Крыжа (МКЧК), дзякуючы якім быў павялічаны прызавы фонд, уручаць дадатковыя прызы за лепшыя, на іх думку, фотаработы з шорт-ліста. Наперадзе прызёраў конкурсу чакае яшчэ шмат цікавага", — адзначыў Аляксандр Штоль, дырэктар Аб'яднанай дырэкцыі фотаінфармацыі МІА "Россия сегодня".

Старшыня журы конкурсу імя Андрэя Сценіна, фотадырэктар часопіса "Штэрн" Андрэас Трамп: "Сёлета ў асноўным усе работы, дасланыя на Міжнародны конкурс імя Сценіна, былі высокага ўзроўню. Амаль усе фотасерыі, якія ўвайшлі ў шорт-ліст у чатырох намінацыях, адрозніваюць высокую якасць і раскрыццё тэмы. Хачу адзначыць, што самыя выдатныя адзінкавыя фатаграфіі ў намінацыях "Галоўныя навіны" і "Партрэт. Герой нашага часу". Фотаработы аб мігрантах і рэпартажы з Сірыі, Лівіі і Украіны пабілі адвагай свайго выканання. Некаторыя дэталі, якія на першы погляд здаюцца нязначнымі, на самрэч вельмі сімвалічныя.

Хачу параіць фатографам, якім не ўдалося сёлета ўвайсці ў шорт-ліст, адзначыць для сябе наступнае. Ці дастаткова дакладна выдзелена сюжэтная лінія і ці могуць яны адказаць на гэтыя пытанні: "Аб чым менавіта мая фотагісторыя? Як я змагу яе распавесці ў розных варыяцыях, і якая самая запамінальная фатаграфія?"

Сябра журы, лаўрэат найпрэстыжнага фотаконкурсу свету World Press Photo, фотакарэспандэнт МІА "Россия сегодня" Уладзімір Песня: "У цэлым узровень дасланых работ быў высокім. Пры праглядзе некаторых кадраў хацелася ўсклікнуць: "Эх, чаму не я гэта зняў!" Часам жа было відавочна вучнёўства, спробы паўтарыць ужо вядомыя рэцэпты. Што рабіць, сусветная навінавая кан'юнктура і вынікі "дарослых" буйных міжнародных конкурсаў задаюць пэўныя стандарты. Але ў лепшых работах мы адзначалі як раз альбо адыход ад гэтых рашэнняў і пошук новых шляхоў, якое-небудзь творчае асэнсаванне іх. У жанры фотагісторый вельмі было прыкметна імкненне многіх аўтараў максімальна выбраць прапанаваны ліміт малюнкаў, часцяком у шкоду якасці самой гісторыі. На будучыню я б прапанаваў некалькі паменшыць гэты ліміт — для таго, каб аўтары больш старанна падыходзілі да пабудовы сваіх гісторый. Асабліва хачу адзначыць, што працы, якія трапілі ў шорт-ліст, за найрэдкімі выключэннямі праходзілі туды практычна аднагалосным рашэннем журы. Што кажа аб тым, што гэтым фатографам атрымалася зацікавіць сваёй творчасцю цалкам розных людзей з розных краін. Мае віншаванні ўсім прызёрам!" 

Сябра журы конкурсу, рэдактар, выкладчык фатаграфіі Школы Візуальных Мастацтваў Варвара Гладкая: "Радасна, што ў конкурсе ўдзельнічала так шмат фатографаў — журы было над чым паспрачацца. На жаль, для многіх аўтараў, якія прадставілі працы, не застаецца відавочным, што, уласна, такое — серыя. Для многіх гэта набор здымкаў, звязаных агульнай тэмай, а часам і зусім — рэпартаж з месца падзеі. Аднак серыя патрабуе больш глыбокага аўтарскага асэнсавання.

У тым ліку, у спробе адшукаць уласны, індывідуальны выяўленчы характар. Менавіта таму я горача падтрымліваю серыю "Агарод", дзе аўтар ад пратакаліравання рэальнасці пераходзіць да пачуццёвага яе асэнсавання. І працуе з кадрам ужо мастак — ствараючы вобраз, метафару, знак".

Сябра журы конкурсу, прэзідэнт газеты Кітая Xinmin Evening News і кіраўнік газет і лічбавых СМІ Аб'яднанай Шанхайскай медыягрупы Чэнь Цівэй: "Конкурс фотажурналістыкі імя Сценіна паказаў свой міжнародны ўплыў. Я глыбока ўражаны высокай якасцю малюнкаў".

Сябра журы конкурсу, рэдактар медыягрупы Independent Media Ян Лэндсберг: "Сёлета на конкурс прадстаўлены фотаработы найвышэйшага ўзроўню, нягледзячы на юны ўзрост удзельнікаў (ад 18 да 33 гадоў). У гэтым конкурсе маладыя і дасведчыя фотажурналісты спаборнічаюць на роўных. Варта згадаць, што фатаграфіі, дасланыя на конкурс у гэтым годзе, па-за залежнасці ад таго, яны прайшлі адбор або не, адлюстроўваюць імкненне маладых фатографаў распавесці гісторыі пра людзей, жыццё і планету. У цэлым варта адзначыць пазітыўны падыход, з якім маладыя фотажурналісты ператвараюць звычайныя рэчы, такія, да прыкладу, як "Дача" і звычайную штодзённую жыццё (штодзённы шлях хлопчыка ў школу і да т. п.), у сюжэт для пераканаўчай візуальнай гісторыі. Гэта вельмі важнае і жаданае пераключэнне з характэрнай для мэйнстрыму пагоні за сенсацыямі, крыміналам і скандаламі. Некаторыя з аўтараў дасланых работ нават адважыліся кінуць выклік існуючым цяпер у фотажурналістыцы статус-кво і табу на эксперыментальныя методыкі (наўмыснае выкарыстанне прамой успышкі і ператрымка фота, аднолькавыя паставы жанчын, якія падвергліся абразе, у серыі партрэтаў і інш.).

Пералічу некаторыя з недахопаў, якія я заўважыў у працах гэтага года. Што тычыцца партрэтаў, то хоць яны і добра выкананыя тэхнічна, у іх часта не хапае адлюстравання ўласна душы і характару фатаграфаванага чалавека. Працы, дасланыя ў катэгорыі "серыя", часта маюць толькі адзін ці два моцных здымка, астатнія альбо падобныя, паўтараюць адзін аднаго, альбо проста не падыходзяць да тэмы. Яны нікуды не вядуць гледача, паколькі ў іх няма яснай і/або паслядоўнай лініі гісторыі, якая тлумачыць — аб чым гэтая серыя. Каб палепшыць свае навыкі апавядальніка, фотажурналістам неабходна выразна разумець, ШТО менавіта яны хочуць распавесці сваімі здымкамі. Яны павінны прадставіць моцныя фатаграфіі, якія самі распавядаюць гледачам, што на іх адбываецца. Неабходна мець элементы для надання адлюстраванага больш дынамічнага характару, бо, у рэшце рэшт, фатаграфія павінна казаць, гучаць гучней, чым словы. Задача фотажурналіста — паказаць нябачнае, нават з улікам існуючых абмежаванняў. Менавіта гэта адрознівае яго ад аматараў, што фатаграфуюць на смартфон".

Даведка аб конкурсе

Міжнародны конкурс фотажурналістыкі імя Андрэя Сценіна ставіць сваёй мэтай падтрымаць маладых фатографаў і прыцягнуць грамадскую ўвагу да задачам сучаснай фотажурналістыкі. Гэта пляцоўка для маладых фатографаў — таленавітых, чулых і адкрытых да ўсяго новага, дзе яны звяртаюць нашу ўвагу на людзей і падзеі побач з намі.

У 2016 годзе конкурс сабраў 6000 работ з 71 краіны свету, а працы пераможцаў экспанаваліся на фестывальных і выставачных пляцоўках у Маскве, Стамбуле, Кейптаўне, Шанхаі, Пекіне, Каіры, Берліне, Рыме, Марыборы і Любляне.

Інфармацыйнымі партнёрамі конкурсу сталі: інфармацыйна-навінавы партал Вести.Ru, агульнарасійскі дзяржаўны тэлеканал "Россия-Культура", інфармацыйна-навінавы партал KP.ru, інфармацыйны партал ЖурДом і партал Russian Photo. Міжнароднымі інфармацыйнымі партнёрамі конкурсу сталі: інфармацыйнае агенцтва і радыё Sputnik, інфармацыйнае агенцтва Askanews, медыяхолдынг Independent Media, інфармацыйнае агенцтва Notimex, навінавае агенцтва ANA, тэлеканал і партал RT, The Royal Photographic Society, Shanghai United Media Group (SUMG), інфармацыйнае агенцтва Xinhua, навінавае агенцтва ANDES. У статусе галіновых інфармацыйных партнёраў конкурс падтрымліваюць: Акадэмія Фатаграфіі, агенцтва ГеоФото, партал Photo-study.ru, онлайн часопіс Bleek Magazine, Саюз журналістаў Масквы, Школа візуальных мастацтваў, Саюз фотамастакоў Расіі, інфармацыйны партал YOung JOurnalists і фестывалі PhotoVisa і "Фотопарад в Угличе".

Стужка навiн
0