Расійскі аўтапрам заваёўвае рынак Беларусі

© Photo : Пресс-служба губернатора Самарской области / Перайсці ў медыябанкLada Niva Travel
Lada Niva Travel  - Sputnik Беларусь, 1920, 26.08.2021
Падпісацца
Толькі за 2020 год у Беларусь увезена амаль 35 тысяч новых аўто расійскай зборкі, а за першае паўгоддзе 2021 года - амаль 19 тысяч.
МІНСК, 26 жні - Sputnik. Беларусь зноў апынулася ў лідэрах па куплі аўтамабіляў расійскай зборкі: па дадзеных Расійскага экспартнага цэнтра (РЭЦ), са студзеня па чэрвень 2021 года беларусы купілі 18 892 новых расійскіх аўто, што на 10% больш у параўнанні з аналагічным перыядам мінулага года.
Хоць і за 2020-ы паказчыкі экспарту расійскіх аўто ў рэспубліку былі высокімі. Усяго РФ за той год паставіла на экспарт 81,3 тысяч сваіх аўтамабіляў (-38% да 2019 года). У Беларусь з усёй гэтай лічбы было ўвезена 34,6 тысячы легкавікоў. На другім месцы Казахстан - 23,5 тысячы.
Для параўнання: ваУзбекістан, які заняў трэцяе месца, расійскія аўтазаводы паставілі крыху больш за 5 тысяч аўто.

З чым звязаны высокі попыт

Аўто расійскай зборкі не першы год дадаюць па экспарту. І новы рэкорд па пастаўках у Беларусь шмат у чым дасягнуты дзякуючы палітыцы расійскай дзяржавы, накіраванай на павышэнне лакалізацыі вытворчасці тэхнікі.

"Гэта пачалося з таго часу, як расійскі ўрад прыняў праграму павелічэння лакалізацыі вытворчасці. У Беларусі больш за 80% усіх продажаў на аўтарынку - аўто зборкі РФ. Таму што зборка ў Расіі - гэта адсутнасць для нас мытных пошлін. У расіян такая ж карціна, унутры рынку расце попыт на айчынныя аўто. Не моцна адстае і Казахстан. Пры ўсім тым, што ў Казахстане ёсць свае вытворчасці легкавых машын", - пракаментаваў Sputnik сітуацыю генеральны дырэктар Беларускай аўтамабільнай асацыяцыі Аляксандр Сідарэвіч.

З-за таго, што аўтамабілі збіраюцца ўнутры ЕАЭС - зніжаецца і кошт тэхнікі, а значыць, расце і попыт.
"Вытворчасці ўнутры краіны заўсёды больш выгадны, чым імпартныя аўто. Таму што на ўвазныаўтамабіль накладаецца пошліна. Акрамя таго, лакалізацыя мае на ўвазе пад сабой не толькі зборку, але і прымяненне мясцовых камплектуючых, гэта яшчэ і стымул для развіцця эканомікі", - адзначыў Сідарэвіч.
Са слоў кіраўніка Беларускай аўтамабільнай асацыяцыі, па такім шляху ідуць многія краіны. Беларусь тут не выключэнне, калі стала вырабляць у сябе кітайскія машыны.

Самыя папулярныя расійскія аўто ў беларусаў

У тройку самых папулярных аўто, па дадзеных Беларускай аўтамабільнай асацыяцыі, у апошнія месяцы ўваходзяць Lada Vesta, Volkswagen Polo і Kia Rio (усе збіраюцца ў Расіі).
Прычым, па дадзеных РЭЦ, "АВТОВАЗ" на першых радках не толькі ў рэспубліцы. Lada дагэтуль застаецца самым папулярным аўтамабілем у Азербайджане і Узбекістане. Самыя хадавыя мадэлі канцэрна "АВТОВАЗ" у нас - Lada Vesta, Lada Granta і Lada Niva.
Акрамя таго, папулярнасцю ў Беларусі таксама карыстаюцца Nissan і Renault, большасць іх мадэляў таксама збіраецца ў Расіі.

ЕАЭС на карысць

Як лічаць многія аналітыкі, дамоўленасці ў ЕАЭС дабратворна адбіваюцца на цэнах, паколькі жыхарам краін пяцёркі не трэба плаціць мытную пошліну за куплю машыны.
Але пры гэтым важна памятаць, што набытыя ў ЕАЭС машыны абкладаюцца утілізацыйнымзборам і зборам за падключэнне да ГЛОНАСС.
Ёсць і адрозненні ўнутры аб'яднання ў налічэнні ПДВ. У Расіі падатак на даданую вартасць фармуецца зыходзячы з агульнага кошту тавару, а ў Беларусі - на розніцу паміж сабекоштам тавару і яго прадажным коштам.

Прыгнаць машыну з РФ

Па гэтай прычыне, адзначаюць эксперты, некаторыя расіяне купляюць новыя аўто ў беларускіх гарадах. Так можна зэканоміць. Але гэта больш тычыцца машын імпартнай зборкі: купляеце машыну ў Беларусі, прывозіце яе ў Расію, плаціце мытны збор плюс акцыз, а ПДВ - эканоміце.
А вось беларусу ў Расіі больш выгадна купляць аўто зборкі РФ. Можна зэканоміць да 100 тысяч расійскіх рублёў.
Так у Беларусі, па дадзеных сайтаў па продажы аўтамабіляў, новы Renault DUSTER у перакладзе на расійскія рублі каштуе каля 1,1 мільёна, а ў Маскве аналагічнае аўто прадаюць у салоне за мільён.
Акрамя таго, расійскі рынак больш аб'ёмны, адзначаюць спецыялісты, а значыць, і мадэльны шэраг машын там большы.
Таксама ў РФ часцей ужываецца дысконт на папулярныя мадэлі. У Беларусі сітуацыя са зніжкамі шмат больш складаная.

Попыт на новыя аўто падае

У цэлым попыт на новыя аўтамабілі, расійскай і імпартнай зборкі ў Беларусі паступова зніжаецца. І на гэта ёсць цалкам канкрэтныя прычыны: рост кошту новых машын, а таксама падзенне ўзроўню даходаў насельніцтва.
Акрамя таго, некаторыя банкі альбо спынілі спажывецкае крэдытаванне насельніцтва, альбо ж паднялі працэнт па пазыках.
Дылерскія цэнтры, якія працуюць у Беларусі, фармуюць цану на аўто зыходзячы з пачатковай цаны ад вытворцы. А той жа расійскі аўтапрам падымае кошты на машыны. Па некаторых ацэнках, у РФ цэны на айчыннуюаўтатэхніку за апошні год падскочылі на 15-18%.
Па дадзеных аналітыкаў, новыя машыны танней у бліжэйшы час не стануць. Гэта звязана не толькі з кампенсацыяй страт за час пандэмійнага спаду. Ва ўсім свеце растуць выдаткі на выраб аўтамабіляў.

Куплю б/у аўто – нядорага

На такім фоне цалкам зразумела, што ў Беларусі па-ранейшаму расце попыт на падтрыманыя машыны.
"Аўто, якія былі ва ўжыванні, у нас становіцца ўсё больш. Гэта звязана і з ростам выгадных прапаноў па лізінгу. Многія кампаніі выдаюць крэдыты на падтрыманую тэхніку з добрымі адсоткамі. Гэта значыць, гэты рынак гэты развіваецца і будзе развівацца", - заявіў Сідарэвіч.
Але галоўнае, лічыць ён, гэта кошт. Усё ж новыя аўто будуць на парадак даражэй ў кошце б/у. І гэты фактар, несумненна, з'яўляецца ключавым для спажыўца пры куплі транспарту.
  Aurus Senat  - Sputnik Беларусь, 1920, 02.06.2021
Фота
Першы аўтамабіль прэміум-класа ў Расіі Aurus Senat запусцілі ў серыю
Стужка навiн
0