ДАІ расказала, што чакае байкераў у новым сезоне

Экзамен на атрыманне права кіравання матацыклам ускладняць, а забараніць небяспечную язду на адным коле збіраюцца, змяніўшы ПДР.
Sputnik

ДАІ Мінска плануе старанна маніторыць сітуацыю на дарогах з пачаткам мотасезона, а забарона на рух на адным коле матацыкла могуць замацаваць у ПДР, пра гэта распавёў падчас прамой лініі у МПЦ Sputnik Беларусь начальнік УДАІ ГУУС Мінскага гарвыканкама палкоўнік Вадзім Гаркун.

Барацьба з шумам і яздой на адным коле

Часцей за ўсё прычынай моцнага шуму ад матацыклаў становяцца змены, якія іх уладальнікі ўносяць у выхлапныя сістэмы. ДАІ Мінска кантралюе сітуацыю па гэтым кірунку, але папярэджвае, што цалкам выключыць шум на вуліцах горада пакуль не атрымліваецца.

Апытанне Sputnik: ці перашкаджаюць байкеры жыхарам сталіцы

"Мы абмяркоўваем гэтае пытанне ва ўзаемадзеянні з падраздзяленнямі Мінтранса і чакаем падтрымкі з іх боку ў рамках правядзення дзяржтэхагляду, які дапамагае выявіць, якія канструктыўныя змены былі ўнесеныя", — распавёў Гаркун.

Многія аўтамабілісты скардзяцца на паводзіны байкераў на дарогах, на іх небяспечную язду на адным коле. Рашэнне гэтай праблемы ў дадзены момант прапрацоўвае Дзяржаўтаінспекцыя. "У ДАІ ішло абмеркаванне ўнясення змяненняў у ПДР, уключэнне пэўных забаронных нормаў. У першую чаргу, гэта датычыцца кіравання матацыклам на адным коле", — растлумачыў начальнік УДАІ ГУУС Мінгарвыканкама.

Паводле яго слоў, у выпадку неразумення з боку матацыклістаў і непавагі да іншых удзельнікаў дарожнага руху можа з'явіцца забарона на рухі матацыклаў па пэўных участках вуліц і дарог. "Такая практыка на тэрыторыі Беларусі ўжо ўжывалася. Мы будзем маніторыць сітуацыю, аператыўна ўносіць свае прапановы і карэкціроўкі", — падкрэсліў Гаркун.

Новыя элементы і экзамен у горадзе

З 22 красавіка 2018 года ўступаюць у сілу змены ў пастанову МУС №67, у якой вызначаны парадак здачы на ​​права кіравання транспартнымі сродкамі катэгорыі А і падкатэгорыі А1 — матацыкламі.

"Дададзеныя новыя элементы да ўжо існуючых: манеўраванне ва ўмовах абмежаванага часу — сем секунд даецца на пераадоленне перашкоды справа і злева, уводзіцца габарытная змейка і прыпынак пры руху на другой хуткасці. Дадзеныя элементы ўскладняюць працэс здачы і патрабуюць ад тых, хто здае экзамен, даволі высокага ўзроўню падрыхтоўкі", — адзначыў намеснік начальніка міжраённага экзаменацыйнага аддзела УДАІ Мінгарвыканкама Андрэй Мелех.

Вецер у твар, адчуванне свабоды і гучны рок: праўда і міфы аб байкерах

Ён выказаў меркаванне, што матацыкл трэба адчуваць і правільна ім кіраваць, а для гэтага трэба добра навучыцца. "Спадзяемся, што здача дадатковых элементаў паўплывае на якасць падрыхтоўкі матацыклістаў", — сказаў Мелех.

Акрамя таго, цяпер у ДАІ прапрацоўваецца пытанне здачы экзамену матацыклістамі ў горадзе, але ў гэтым ёсць пэўныя нюансы. "Вельмі шмат ёсць тэхнічных і тэхналагічных аспектаў, калі казаць пра горад. Мінск — гэта горад, і які-небудзь раённы цэнтр — гэта таксама горад, але ўмовы дарожнага руху розныя, а вадзіцельскае пасведчанне выдаецца адзінага ўзору. Для таго каб звесці ўсе гэтыя зыходныя да адзінага назоўніка, патрабуецца досыць сур'ёзная прапрацоўка, чым мы цяпер і займаемся", — растлумачыў Гаркун.

Прамая лінія з начальнікам УДАІ ГУУС Мінскага гарвыканкама палкоўнікам Гаркуном прайшла ў сераду ў МПЦ Sputnik Беларусь. Кіраўнік ДАІ Мінска адказаў на актуальныя пытанні, якія тычацца дарожнага руху ў горадзе.