Фота

"Капейка" святкуе дзень нараджэння: ад выпуску да арт-аб'екта

Sputnik

У 1970 годзе 19 красавіка на Волжскім аўтамабільным заводзе быў сабраны першы ВАЗ-2101.

Як распавядаў Леанід Парфёнаў у тэлепраекце "Намедни", з "Жыгулёў" лік асабістага транспарту ў СССР ідзе на мільёны, яны задаюць новы стандарт савецкай заможнасці. На іх ездзяць "прыватны ўласнік у акулярах" з песні Высоцкага, старэйшыя афіцэры, "рвачы "- рабочыя, якія абіралі больш выгадную працу, эліта інтэлігенцыі — усё тыя, чые даходы ў разы адрозніваюцца ад сярэдніх (у пачатку 70-х — каля 150 руб. у месяц)".

Аднак свабодна "Жыгулі" можна было набыць толькі ў самым пачатку 70-х, але пазней, калі кошт аўто стаў даступны многім, аўто стала страшным дэфіцытам.

Аўтамабіль ВАЗ-2101 выпускаўся на Волжскім аўтамабільным заводзе з 1970 па 1983 гады.

Сёння ВАЗ 2101 усё часцей становіцца арт-аб'ектам. Аднак не толькі на выставах сёння можна ўбачыць "капейку". Яго можна ўбачыць на шматлікіх рэтра-прабегах, якія ладзяць аматары старых аўто.

1 / 15
У 1970 годзе 19 красавіка на Волжскім аўтамабільным заводзе быў сабраны першы ВАЗ-2101, які ўвайшоў у гісторыю як "капейка". Прататыпам ждя народнага савецкага аўто стаў італьянскі Fiat-124.
2 / 15
Аўтамабіль ВАЗ-2101 выпускаўся на Волжскім аўтамабільным заводзе з 1970 па 1983 гады. Фота 1974 года.
3 / 15
У народзеВАЗ-2101 у розны час называлі па-рознаму: спачатку - "адзінка", а ўжо ў канцы 1980-х гадоў, калі мадэль перастала лічыцца прэстыжнай, - "капейка".
Аўтамабіль ВАЗ 2101 на Міжнародным аўтамабільным фестывалі "Аўтаэкзотыка" на аэрадроме Тушына ў Маскве ў 2010 годзе.
4 / 15
Як распавядаў Леанід Парфёнаў у тэлепраекце "Намедни", "з" Жыгулёў" лік асабістаму транспарту ў СССР ідзе на мільёны, яны задаюць новы стандарт савецкай заможнасці. На іх ездзяць "прыватныя ўласнікі ў акулярах"з песні Высоцкага, старэйшыя афіцэры,"рвачы"- рабочыя, якія абіралі больш выгадную працу, эліта інтэлігенцыі - усё тыя, чые даходы ў разы адрозніваюцца ад сярэдніх (у пачатку 70-х - каля 150 руб. у месяц)".
5 / 15
Свабодна "Жыгулі" можна было купіць толькі ў самым пачатку 70-х, але пазней, калі кошт аўто стаў даступны многім, аўто стала страшным дэфіцытам.
6 / 15
Аўтамабіль ВАЗ 2101 на выставе першых мадэляў аўтамабіляў, якія выпускаліся на заводзе ААТ "АўтаВАЗ" у Тальяці.
7 / 15
На святочным шоу, якое прайшло ў Мінску на Кастрычніцкай плошчы, была прадстаўлена рэтра-тэхніка, на якой супрацоўнікі ДАІ працавалі ў сярэдзіне мінулага стагоддзя.
8 / 15
Зроблена ў СССР.
9 / 15
Рэклама "капейкі".
У 2000 годзе, па выніках апытання амаль 80 тысяч аўтааматараў з Расіі і краін СНД, праведзенага часопісам "За рулём", ВАЗ 2101 прызнаны лепшым аўтамабілем стагоддзя.
10 / 15
Легендарны бразільскі пілот "Формулы-1" Айртан Сенна за рулём ВАЗ-2101 у 1986 годзе перад першым Гран-пры ў краіне сацыялістычнага лагера - у Венгрыі. Сенна папрасіў аўтамабіль, які з'яўляецца папулярным у краіне, і яму выдалі "капейку", за рулём якой бразілец прамчаўся па трасе "Хунгарорынг".
11 / 15
"Жыгулі", у тым ліку і першая "капейка", бегалі па ўсёй Усходняй Еўропе. Там яны называліся Lada. На фота: Варшава пачатку 1980-х.
12 / 15
Калі ў СССР была праблема з запчасткамі, то на Кубе аж да 2014 года іх было навалам, а вось магчымасці купіць новую машыну не было. Таму па вуліцах Гаваны бегалі вось такія "лімузіны" - "капейкі".
13 / 15
Сёння ВАЗ 2101 усё часцей становіцца арт-аб'ектам. Мастак Андрэй Більжо на адкрыцці сваёй выставы ў Маскоўскім музеі сучаснага мастацтва.
14 / 15
Арыгінальная "іржа" з моху ператварыла стары савецкі аўтамабіль ў аб'ект мастацтва. На фестывалі "Рэтра-Мінск-2017" - універсал на базе "капейкі" - ВАЗ-2102.
15 / 15
Аднак не толькі на выставах сёння можна ўбачыць "капейку". ВАЗ 2101 "палепшанага дызайну" перад пачаткам аўтапрабегу, прысвечанага 45-годдзю пачатку вытворчасці ВАЗ-2101.