Радыё

Крымер па слядах "Еўрабачання": Нета Барзілай - гэта нова і музычна

Шкада, што класічныя конкурсы сусветнага ўзроўню ў нас не паказваюць і не глядзяць так, як "Еўрабачанне", хоць там беларускія выканаўцы выступаюць на парадак больш паспяхова, кажа мастацкі кіраўнік міжнароднага фестывалю Юрыя Башмета, піяніст-віртуоз Расціслаў Крымер.
Sputnik

Штогод конкурс "Еўрабачанне" выклікае бурныя дыскусіі не толькі ў нашай краіне, але і ў іншых краінах-удзельніцах. Між тым, парой адначасова з ім у Еўропе праходзяць музычныя конкурсы класічнай музыкі сусветнага ўзроўню, дзе паспяхова выступаюць і беларускія музыкі, і гэтыя музычныя спаборніцтвы прыцягваюць больш увагі сур'ёзнай музычнай супольнасці. Але ў Беларусі такія музычныя падзеі не надта вядомыя і папулярныя.

"Раз гэта карыстаецца попытам і мільёны людзей гэта глядзяць, значыць, гэта трэба. Мне нумар пераможцы ў гэтым годзе спадабаўся больш, чым у мінулым. Паненка музычная, цікавая, гэта ў пэўнай ступені нова. Мы можам ацэньваць што заўгодна, але людзі галасуюць за гэта і галасуюць кашальком. Вядома, маштабы асвятлення каляпапулярнай і класічнай музыкі адрозніваюцца на парадкі. Я вельмі хачу, каб з часам класічная музыка займала лідзіруючыя пазіцыі. Ёсць жа і інтэрнэт", — сказаў Крымер.

Маэстра заўважыў, што вялікая колькасць інтэрнэт-праглядаў у тых ці іншых выканаўцаў часцей звязана з развіццём інфармацыйных тэхналогій. Яны дазваляюць слухачу заленавацца і, не ўстаючы з канапы, слухаць тое, што яму прапаноўваюць, замест таго, каб адправіцца ў канцэртную залу. Аднак зусім гэта не значыць, што класічная музыка цяпер у заняпадзе. Абанементы ў філармонію часам практычна немагчыма набыць не толькі ў Еўропе, але і ў нашай краіне.

Гутарку з Расціславам Крымерам слухайце ў аўдыёзапісы радыё Sputnik Беларусь.