Беларускаму рынку турпаслуг патрэбна абавязковая сертыфікацыя

З моманту ўвядзення бязвізавага рэжыму ў Гродне з'явілася каля васьмідзесяці новых турфірм.
Sputnik

МІНСК, 2 жні — Sputnik. Увесці абавязковую сертыфікацыю і стандартызацыю турфірм парэкамендаваў дырэктар Рэспубліканскага саюза турыстычных арганізацый Валянцін Цэхмейстэр.

Сапсаваны адпачынак: хто павінен за яго заплаціць турысту

"Цяжка вяртацца да ліцэнзавання, ад якога адмовіліся следам за Расіяй, хоць яшчэ тады РСТА выступаў за рэгуляванне рынку. Не павінна быць сітуацыі, калі чалавек стварае кампанію для жонкі і тэлефануе сябрам спытаць, як прадаваць пуцёўкі. Але рынак быў разрэгуляваны ў тым ліку намаганнямі дзяржавы, якая спачатку спрабавала жорстка рэгуляваць гэтыя пытанні, а з прыняццем дэкрэта прэзідэнта аб лібералізацыі прадпрымальніцкай дзейнасці чыноўнікі сталі баяцца нешта рэгуляваць", — сказаў ён у прэс-цэнтры Sputnik.

Замест абавязковага ліцэнзавання стварылі рэестр турфірм, у які ўваходзяць усё ж не ўсе суб'екты гаспадарання. Пасля адмены ліцэнзавання турпаслугі сталі прапаноўваць і тыя, хто не мае адпаведнага вопыту работы ў сферы.

З моманту ўвядзення бязвізавага рэжыму ў Гродне з'явілася каля 80 новых турфірмаў, прывёў прыклад старшыня Праўлення Рэспубліканскага саюза турыстычнай індустрыі Філіп Гулы.

"Сертыфікаваных агенцтваў у Беларусі шмат. Але Нацыянальнае агенцтва па турызме бярэ грошы за сертыфікацыю. Адсюль выснова: чым больш сертыфікатаў, тым больш грошай у агенцтва", — адзначыў прадстаўнік кампаніі "Дзітрыб" Ігар Чарназіпуннікаў.

Ён адзначыў, што кожную нядзелю бывае ў аэрапорце і сустракаецца з прадстаўнікамі турфірмаў, назваў якіх раней не чуў. Ён адзначыў, што ўмовы сертыфікацыі складаныя і, была б яна абавязковай, шэраг фірмаў не вытрымалі б канкурэнцыі на рынку.