Па словах суразмоўніцы Sputnik, ёсць пэўны станоўчы момант у тым, калі студэнт або школьнік знаходзіцца не ў падпарадкаванай пазіцыі ў адносінах да педагога, але гатовы ўдзельнічаць у паўнавартасным дыялогу.
"Калі мы гаворым аб адносінах "настаўнік — вучань", мы часта забываем пра тое, што ёсць яшчэ бацькі. І вось гэта парушэнне субардынацыі ці дрэннае стаўленне да настаўніка часцяком ідуць з сям'і. Калі мама ці тата дазваляе сабе дома сказаць пра тое, што настаўнік некампетэнтны і нічога не ведае, то дзіця прыносіць гэта ў школу. Або, наадварот, дома вельмі строга гаворыцца пра тое, што настаўнік — гэта той чалавек, які дае веды, і нават калі ты з чымсьці не згодны, тым не менш, ты не маеш права зрываць урокі, паводзіць сябе непатрэбна", — адзначае Чуйкіна.
У сваю чаргу, сучасным настаўнікам, на думку суразмоўцы, трэба быць упэўненымі ў сабе і сваіх ведах. Акрамя таго, у працы педагога важны творчы падыход. А бацькам трэба параіць, па-першае, не лічыць сябе экспертамі ў адукацыйнай сферы і, па-другое, выхаваць у сваіх дзецях дабрыню і павагу.
Фрагмент гутаркі з кандыдатам філалагічных навук, лектарам Інстытута гуманітарных навук Талінскага ўніверсітэта, дасведчаным педагогам Наталляй Чуйкінай слухайце на радыё Sputnik Беларусь.