Радыё

Аўдонін: рэкордны рост у ПВТ пацвердзіў эфектыўнасць дэкрэта №8

Пры рэкордным павелічэнні колькасці рэзідэнтаў і экспарту паслуг у ПВТ неабходна выконваць баланс інтарэсаў, арыентуючыся на стварэнне ўнікальных праграмных прадуктаў, якія ўжываюцца ўнутры Беларусі і павышаюць эфектыўнасць айчынных прадпрыемстваў, лічыць эканамічны эксперт Аляксей Аўдонін.
Sputnik
Авдонин: рекордный рост в ПВТ подтвердил эффективность декрета №8

Беларускі Парк высокіх тэхналогій абвясціў аб рэкордным за 12-гадовую гісторыю свайго функцыянавання росце колькасці кампаній-рэзідэнтаў. За 9 месяцаў бягучага года ў парк прыняты 96 новых кампаній, такім чынам, колькасць рэзідэнтаў вырасла амаль удвая. Таксама ў ПВТ паведамілі і пра рэкорд экспарту паслуг за той жа перыяд.

Рэкорд за рэкордам: ПВТ паказвае небывалы рост

Такія паказчыкі, як двухразовае павелічэнне колькасці кампаній-рэзідэнтаў і рост экспарту ПВТ на 40%, натхняюць на перспектыву і сведчаць пра тое, што змены, прынятыя на заканадаўчым узроўні па паляпшэнні ўмоў працы ПВТ (гаворка ідзе пра дэкрэт прэзідэнта РБ №8 "Аб развіцці лічбавай эканомікі" і іншых заканадаўчых мерах), з'яўляюцца эфектыўнымі і досыць прывабнымі для замежных кампаній, такое меркаванне ў каментары на радыё Sputnik Беларусь выказаў эканамічны эксперт, публіцыст Аляксей Аўдонін.

"Асаблівасць ПВТ заключаецца ў тым, што ствараюцца льготныя, досыць зручныя ўмовы не толькі для беларускіх, але і для замежных прадпрыемстваў. Але важны аспект разумення, што такое любы парк высокіх тэхналогій, арыентаваны на стварэнне праграмнага прадукту ці іншых тэхналагічных рашэнняў, заключаецца ў тым, ці распрацоўвае дадзены ПВТ новыя тэхналогіі, ці з'яўляюцца гэтыя прадукты ўнікальнымі і індывідуальнымі і дзе яны прымяняюцца непасрэдна ў нашых беларускіх рэаліях для павышэння эканамічнай эфектыўнасці дзейнасці айчынных прадпрыемстваў", — адзначае Аўдонін.

Паводле слоў эканамічнага аглядальніка, як правіла, тыя прадпрыемствы, якія рэгіструюцца рэзідэнтамі ПВТ, гэта філіялы, дачкі альбо іншыя формы ўдзелу замежных прадпрыемстваў на тэрыторыі Беларусі. У першую чаргу яны зацікаўлены ў прыцягненні моладзі, высокатэхналагічных спецыялістаў — праграмістаў, матэматыкаў, аналітыкаў, для працы ў інтарэсах замежных кампаній.

"Як такога стварэння ўнікальных, новых, сапраўды прарыўных прадуктаў за апошнія 2 гады цяпер мала хто ўспомніць. Фактычна можна казаць, што тыя рэзідэнты, якія зарэгістраваныя за апошнія 9 месяцаў, па-ранейшаму арыентаваны на аутсорсінг, а не на мадэль стварэння ўнікальных беларускіх прадуктаў. Магчыма, у наступным, у бліжэйшыя гады, на базе новых удзельнікаў будуць створаны такія прадукты, якія будуць адрозніваць Беларусь ад тэхналагічных паркаў, якія з'яўляюцца ў многіх краінах, каб павысіць іх канкурэнтаздольнасць на рынку высокіх тэхналогій", — кажа Аўдонін.

У цяперашніх умовах беларускаму ПВТ неабходна не толькі арыентавацца на знешнія рынкі, але і распрацоўваць прадукты, якія маглі б выкарыстоўвацца ўнутры Беларусі — на айчынных прадпрыемствах, каб у канчатковым выніку аптымізаваць іх работу, панізіць канчатковы сабекошт прадукцыі і тым самым павысіць іх эфектыўнасць на знешніх рынках, лічыць суразмоўца Sputnik.

Поўную версію размовы з эканамічным экспертам, публіцыстам Аляксеем Аўдоніным слухайце на радыё Sputnik Беларусь.