Прахадныя балы ў ВНУ вырастуць з-за новай сістэмы ацэнкі ЦТ

Колькасць абітурыентаў з максімальным балам пры гэтым павялічыцца не павінна.
Sputnik

МІНСК, 26 кас - Sputnik. Прахадныя балы ў беларускія ВНУ могуць павялічыцца пасля ўкаранення новай сістэмы ацэнкі вынікаў цэнтралізаванага тэсціравання (ЦТ), заявіў дырэктар Рэспубліканскага інстытута кантролю ведаў (РІКВ) Юрый Міксюк.

Чыноўнікі адказалі на прэтэнзіі да новай сістэмы ацэнкі ЦТ

Цэнтралізаванае тэсціраванне будуць ацэньваць па новай методыцы ўжо ў 2019 годзе. Дзякуючы змене сістэмы адзнак, балы ў шматлікіх абітурыентаў будуць вышэй, чым маглі б быць па старой методыцы. Зрэшты, гэта адчуюць на сабе абітурыенты з невысокім узроўнем ведаў, а для выдатнікаў амаль нічога не зменіцца.

"У частцы высокіх балаў новая методыка паказвае практычна поўную карэляцыю са старой методыкай, і таму яе ўвод на колькасць 100-бальнікаў не паўплывае. Як раней, так і цяпер на 100 балаў можа разлічваць толькі той, хто дакладна адказаў на ўсе пытанні тэсту", - заявіў Міксюк у інтэрв'ю выданню "Настаўніцкая газета".

Кіраўнік РІКВ упэўнены, што, дзякуючы новай методыцы, абітурыент можа самастойна ацаніць працэнт людзей, якія паказалі лепшыя веды і атрымалі больш высокія балы, чым ён.

Павялічыцца і колькасць абітурыентаў, якія пераадольваюць мінімальны парог ведаў. Зрэшты, яго могуць і павялічыць.

Вельмі дзіўныя балы. Што не так з новай сістэмай ацэнкі ЦТ?

"Але падкрэслю, што не ставілася задача проста так узяць і павялічыць балы. Асноўная мэта - дакладна вымераць узровень ведаў абітурыентаў. Зараз больш удзельнікаў ЦТ зможа атрымаць вышэйшыя балы, чым пры старой методыцы ацэньвання, так як ліквідавана іх штучнае заніжэнне. Аднак пры гэтым будзе вырашацца пытанне і аб усталяванні больш высокага так званага "парогавага бала", - падкрэсліў Міксюк.

Кіраўнік РІКВ таксама ўпэўнены: на тыя спецыяльнасці, дзе раней былі невысокія прахадныя балы, "яны аб'ектыўна павялічацца".

Па новай сістэме ацэньваюць ужо і вынікі рэпетыцыйнага тэставання (РТ). Першыя вынікі выклікалі крытыку з боку многіх педагогаў і рэпетытараў: методыку лічаць неаб'ектыўнай.