МІНСК, 30 кас - Sputnik. Беларускі экзархат прызнае, што ў апошнія гады ў Беларусі скарацілася колькасць пар, якія прыходзяць браць шлюб у царкву, у першую чаргу, на думку святароў, гэта звязана з абясцэньваннем інстытута шлюбу.
У Беларусі вянчаюць праваслаўных і каталікоў, але царква ставіць умову - дзеці павінны быць ахрышчаны ў праваслаўнай царкве.
"Пік вянчання ў Беларусі прыпаў на першую палову 90-х гадоў. Пасля распаду СССР <...> людзі масава кінуліся заключаць царкоўныя шлюбы", - распавёў у інтэрв'ю газеце "Звязда" кіраўнік Сінадальнага інфармацыйнага аддзела Беларускай Праваслаўнай Царквы протаіерэй Сергій Лепін.
Паводле яго слоў, тады на сакрамэнт вянчання людзі ішлі без належнай падрыхтоўкі, часам бывала так, што яны былі распісаны з аднымі, бралі шлюб з іншымі, а жылі сумесна з трэцімі. Святарам прыйшлося выпраўляць гэтую сітуацыю, растлумачваць парам сэнс вянчання і патрабаванні царквы да падрыхтоўкі. Паступова стала менш пар, якія ішлі ў царкву дзеля прыгожай фотасесіі.
Адказваючы на пытанне аб тым, у сувязі з чым у апошнія гады ў Беларусі скарацілася колькасць праваслаўных, якія прымаюць рашэнне аб тым, што ў іх будзе вянчанне, протаіерэй Лепін адзначыў: гэта звязана і з абясцэньваннем самога інстытута шлюбу.
Паводле яго слоў, у цяперашні час многія пары выбіраюць сужыццё.
"Адны жывуць разам і лічаць, што яны ў шлюбе, толькі незарэгістраваным. Іншыя наогул не прызнаюць сям'ю як форму адносін паміж людзьмі", - адзначыў святар.
Разам з тым ён адзначыў, што, безумоўна, ёсць юнакі і дзяўчаты, якія па-ранейшаму імкнуцца да стварэння традыцыйнай з пункту гледжання царквы сям'і.
Па словах Лепіна, досыць вялікая колькасць тых пар, якія ідуць на вянчанне ў сталым узросце, калі ўжо выраслі дзеці і з'явіліся ўнукі.
"Такім парам царкоўны шлюб даецца больш складана, чым маладым", - адзначыў святар.
Ён таксама нагадаў, што царкоўныя шлюбы хрысціяніна з нехрысціянінам немагчымыя, хоць у Беларусі вянчанні паміж праваслаўнымі і каталікамі бываюць.
"Але пры ўмове, што дзеці павінны быць ахрышчаны ў праваслаўнай царкве", - сказаў святар.
Ён таксама растлумачыў, што царква не развенчвае пары, якія прынялі рашэнне разысціся, бо такога сакрамэнту ў праваслаўі няма. Па словах святара, царква не падтрымлівае разводы, хоць прызнае, што ёсць сітуацыі, калі далейшае сумеснае жыццё немагчымае: калі муж ці жонка адракліся ад Хрыста, здрадзілі сваёй палоўцы, а таксама ў выпадку аборта, зробленага жанчынай без ведама мужа.
"Царква можа засведчыць, што шлюб спыніў існаванне. Царква ў такіх сітуацыях выдае нешта падобнае да сведчання пра смерць - але не людзям, а іх пэўным адносінам", - растлумачыў святар.