Відэа

Педагогі: дыслексія ў дзяцей - следства навукова-тэхнічнага прагрэсу

Госці студыі радыё Sputnik Беларусь педагог-дэфектолаг Ірына Смалонская і менеджэр адукацыйных праектаў Алёна Мельчанка абмяркоўваюць з вядучай Наталляй Маеўскай прычыны праблем са спантаннай мовай у дзяцей, кажуць пра тое, ці варта палохацца нізкай сацыялізацыі, разважаюць пра тое, ці так страшная гіперактыўнасць.
Sputnik

Ні для каго не сакрэт, што нашы дзеці кардынальна адрозніваюцца ад нас саміх у іх узросце. Сучасныя бацькі ў дзіцячыя гады былі больш самастойныя, таварыскія, з больш развітым пачуццём калектывізму.

"Сур'ёзныя навукоўцы, якія займаюцца сёння праблемамі мозгу, сцвярджаюць, што прыкладна з 2000-га года нараджаюцца дзеці з іншай арганізацыяй мозгу, то бок мозг па-іншаму структураваны. Дзеці інакш бачаць і ўспрымаюць інфармацыю. Акрамя таго, свет мяняецца вельмі хутка ў сувязі з багаццем інфармацыі. Ніхто пакуль не сцвярджае - добра гэта ці дрэнна. Яны проста іншыя", - кажа педагог-дэфектолаг Смалонская.

Што да праблем з мовай, тлумачыць Смалонская, у наяўнасці трансфармацыя камунікатыўных каналаў у цэлым. Выдатны прыклад - перапіска ў сацсетках, дзе частка друкаванага тэксту заменена смайлікамі.

"Магчыма, гутарка выглядае больш прымітыўнай, але затое больш эмацыйна афарбаваная. Так, дзеткі сёння больш раз'яднаныя, але такая тэндэнцыя і ў дарослым свеце - статыстыка па разводах кажа пра тое, што людзям камфортней жыць у адзіноце", - канстатуе Смалонская.

Інстытут сям'і, на жаль, перажывае змены, кажуць суразмоўніцы на радыё Sputnik Беларусь. Задача любога з бацькоў - сацыяльна адаптаваць сваё дзіця. Цяжкасці са спантаннай прамовай не варта пакідаць без увагі, у аснове дыслексіі і дысграфіі могуць быць сур'ёзныя парушэнні ў псіхаматорным развіцці. Выявіць іх можа толькі спецыяліст.

Поўную версію размовы са спецыялістам у галіне дэфекталогіі Ірынай Смалонскай і мэнэджэрам адукацыйных праектаў Алёнай Мельчанка на радыё Sputnik Беларусь глядзіце ў відэатрансляцыі.