Фота

Перадпрэм'ерны паказ аперэты "Лятучая мыш" адбыўся ў Вялікім тэатры

Sputnik

У апошні раз "Лятучую мыш" ставілі ў Вялікім тэатры ў 1961 годзе. Зараз над пастаноўкай працавала інтэрнацыянальная каманда, рэжысёр і мастакі па дэкарацыях і касцюмах прыехалі ў Беларусь з Венгрыі.

Ванна на рухомай сцэне: чым здзівіць гледача аперэта "Лятучая мыш"

"Няма ні аднаго вялікага тэатра ў свеце, які не ставіў бы аперэту. Гэта, можа, не самая высокая гара, але яна вельмі крутая", - сказаў напярэдадні прэм'еры Уладзімір Рылатка, першы намеснік генеральнага дырэктара тэатра.

Гэта сапраўды так, таму што ў аперэты вельмі складаная аркестроўка, а хору і салістам даводзіцца не толькі пець, але і танцаваць на сцэне. 

У стварэнні дэкарацый і касцюмаў пастаноўшчыкі вырашылі не прывязывацца да канкрэтнай эпохі. У іх можна пазнаць рысы і часоў барока, і мадэрну - як і ў персанажах кожны глядач зможа пазнаць самога сябе.

Рэжысёр-пастаноўшчык аперэты, Міклаш Габар Керэньі, лічыць, што жанр апереты ніколі не састарэе. 

"Вельмі важна, каб заўсёды быў нехта, хто будзе гаварыць пра каханне і ў большасці выпадкаў казаць пра тое, што каханне часам перамагае", - нагадаў ён.

Прэм'ера "Лятучай мышы" адбудзецца ў Вялікім тэатры 16, 17 і 18 красавіка.

Пра тое, як Оперны тэатр рыхтаваўся да прэм'еры, чытайце ў рэпартажах з бутафорскагамастацкага і швейнага цэхаў тэатра.

 

1 / 23
"Лятучую мыш" ужо ставілі ў Вялікім амаль шэсцьдзесят гадоў таму, у 1961 годзе.
2 / 23
Банкіра Генрыха Айзенштайна чакае розыгрыш, падрыхтаваны адвакатам Фалькам. Ён хоча адпомсціць Айзенштайну за тое, што тры гады таму, пасля балю-маскараду, той кінуў Фалька ў парку п'яным у касцюме лятучай мышы.
3 / 23
Фальк і яго сябар князь Арлоўскі падгаворваюць Адэль - пакаёўку Разалінды, жонкі Айзенштайна, - удзельнічаць у іх авантуры.
4 / 23
Айзенштайн у гневе - ён прайграў судовую справу, і цяпер яго чакае васьмідзённы тэрмін у турме. Але Фальк угаворвае Айзенштайна ўцячы і адправіцца з ім на маскарад да Арлоўскага.
5 / 23
У сучаснай пастаноўцы мастакі па касцюмах не прывязваліся да пэўнага часу: можна заўважыць дэталі розных эпох, ад барока да нашых дзён.
6 / 23
На працягу ўсяго дзейства гуллівая атмасфера аперэты суседнічае са складанымі арыямі, якія робяць "Лятучую мыш" унікальнай у сваім жанры.
7 / 23
Тым часам да Разалінды прыходзіць Альфрэд, які ўжо доўгі час закаханы ў яе.
8 / 23
У гэтай сцэне з'яўляецца сапраўдная ванна з пенай.
9 / 23
Раптам з'яўляецца дырэктар турмы Франк, які прыехаў, каб адвезці Генрыха ў турму. Разалінда баіцца быць скампраметаванай і выдае Альфрэда за свайго мужа.
10 / 23
У "Лятучай мышы" вельмі важны ўдзел хору - ён не толькі спявае, але і танцуе.
11 / 23
Хоць самыя складаныя танцы выконваюць прафесійныя танцоры, з хорам таксама займаецца харэограф.
12 / 23
З'яўленне Разалінды на балі - частка плана Фалька. Айзенштайн тут жа вырашае запрасіць чароўную незнаёмку ў масцы на спатканне і дамагчыся ўзаемнасці любой цаной.
13 / 23
Да "Лятучай мышы" Іаган Штраўс ужо пісаў музыку для аперэт, але не ўсе яны мелі поспех - бо які бы ні быў добры кампазітар, у аперэце важныя і лібрэта, і рэжысура.
14 / 23
Для пастаноўкі ў мінскім Вялікім тэатры запрошаны венгерскі рэжысёр Міклаш Габар Керэньі падрыхтаваў уласны варыянт лібрэта.
15 / 23
У ім сабраны празаічныя тэксты Мікалая Эрдмана, напісаныя ў 1979 годзе для прэм'еры аперэты ў Расіі, лірыка Міхаіла Вольпіна і Сяргея Вольскага, сучаснага рускага пісьменніка.
16 / 23
Мастак па касцюмах Агнеш Ева Дзярмаці зрабіла камплімент швейнаму цэху Вялікага тэатра, які ў дакладнасці адгадаў яе задумкі.
17 / 23
"Я працавала па ўсім свеце, і такую ​​майстэрню, як тут, мала дзе ў свеце сустрэнеш. Гаворка ідзе не толькі пра тое, што яны добра шыюць - яны добра разумеюць мае малюнкі, мае планы, мой стыль", - сказала Дзярмаці.
18 / 23
Мастак-пастаноўшчык Тамаш Ракаі прызнаўся, што не хацеў праектаваць цяжкія дэкарацыі, бо на сцэне важна шмат вольнай прасторы.
19 / 23
Дзеянне пераносіцца ў турму, дзе знаходзіцца Альфрэд. Турэмны вартаўнік Фрош, п'яніца і гультай, прыкладваецца да бутэлькі.
20 / 23
Жадаючы выкрыць жонку ў здрадзе, Айзенштайн пераапранаецца адвакатам і пачынае допыт Разалінды і Альфрэда, імкнучыся атрымаць іх прызнанне.
21 / 23
Але ён не ў сілах справіцца з рэўнасцю - Айзенштайн раскрывае сябе і прад'яўляе абвінавачванні жонцы.
22 / 23
Князь Арлоўскі і ўсе астатнія персанажы камедыі, якія з'яўляюцца ў яе фінале, міраць мужа і жонку і падымаюць келіх шампанскага за здароўе ўсіх удзельнікаў розыгрышу Фалька.
23 / 23
Той самы гадзіннік, з дапамогай якога Разалінда даказала нявернасць мужа.