МІНСК, 17 кра - Sputnik. Больш за палову машын з парку грамадскага транспарту Мінска падлягае спісанню, перадае Onliner.by са спасылкай на першага намесніка генеральнага дырэктара ГП "Мінсктранс" Алега Дзюбенку.
Па словах Дзюбенкі, сярэдні ўзрост мінскіх аўтобусаў і тралейбусаў складае 9,5 гадоў пры ўстаноўленым тэрміне эксплуатацыі дзесяць гадоў. Трохі лепш ідуць справы з трамваямі. Іх можна эксплуатаваць даўжэй - да 15 гадоў.
Пры гэтым машыны маюць цалкам прыстойны выгляд, які не дазваляе казаць пра тое, што нават аўтобусы і тралейбусы, якія адпрацавалі ўстаноўлены тэрмін эксплуатацыі, знаходзяцца ў нездавальняючым стане. Па гэтай прычыне іх і не спісваюць.
"Калі мы паедзем у іншыя гарады і рэгіёны - розніца з Мінскам там будзе глабальнай", - заявіў прадстаўнік "Мінсктрансу".
Больш за тое, пасля таго, як машыны ўсё-ткі спісваюць, яны працягваюць працаваць, у тым ліку за мяжой. Па словах Дзюбенкі, такія машыны просяць перадаць у Малдову і Украіну.
Тым не менш у гэтым годзе з нагоды будучых II Еўрапейскіх гульняў сталічны парк грамадскага транспарту чакае абнаўленне. Было запланавана, што горад атрымае 328 новых аўтобусаў і яшчэ 60 электробусаў. Большасць з іх - 286 аўтобусаў і 31 электробус - ужо прыбылі ў сталічныя паркі.
"Чакаем яшчэ 45 аўтобусаў. Гэта заўсёды як бальзам на душу", - сказаў намеснік генеральнага дырэктара ДП "Мінсктранс" Віктар Тозік.
Акрамя таго, прадпрыемства прапрацоўвае пытанне аб дадатковай закупцы тралейбусаў. Калі "Мінсктранс" знойдзе фінансаванне, то размова можа ісці аб 20-30 машынах.