Юр'еў дзень у вёсцы Ахонава Дзятлаўскага раёна ўспрымаецца як вялікае свята, па словах мясцовых жыхароў, "другі Вялікдзень". Жывёлагадоўчая тэматыка Юр'еўскага абраду ў вёсцы звязана, як гэта характэрна для ўсіх беларускіх юр'еўскай абрадаў, з першым вывадам хатніх жывёл у поле на юр'еўскай расе.
У даўніну жыхары вёскі ішлі святочным шэсцем з велікоднымі спевамі да крыжа, пасля чаго з канца ў канец вёскі абыходзілі двары маладых пар, якія бралі шлюб у гэтым годзе. Увечары ўдзельнікі збіраліся разам у доме, частаваліся гасцінцамі, спявалі песні і гулялі да раніцы.
Ахонаўскі Юр'еўскі абрад вылучаецца выразнымі лакальнымі адрозненнямі. Акрамя традыцыйнай земляробчай і жывёлагадоўчай тэматыкі ён уключае вясельны змест і суправаджаецца абрадавымі і прымеркаванымі да гэтага дня неабрадавымі спевамі.
Удзельнікі святочнага шэсця з песнямі абыходзяць двары маладых пар, якія бралі шлюб у гэтым годзе. Яны падыходзяць да двара, дзе жыве маладая пара, становяцца паўколам і спяваюць велічальную песню маладой жонцы. Маладая (альбо маці маладой) выходзіць з дому, і, праслухаўшы песню, кідае праз плот тканы пояс, які ўдзельнікі абраду затым ірвуць ці рэжуць на дробныя кавалкі, раздаюць усім жадаючым, а тыя захоўваюць як абярэг. Пасля маладыя павінны пачаставаць удзельнікаў абраду.
Але ў вёсцы ў гэтым голзе няма маладых пар, таму заходзілі да тых, у каго ажаніліся дзеці або ўнукі ці нарадзіліся малыя.
Аўтэнтычны абрад з Ахонава стаў першым элементам нематэрыяльнай культурнай спадчыны ў Гродзенскай вобласці, які занесены ў Дзяржаўны спіс гісторыка-культурных каштоўнасцяў Беларусі.