Відэа

Індывідуальны план навучання дзіцяці: як дамовіцца са школай?

Праблемы навучання дзяцей па індывідуальным плане ў школах Беларусі і за межамі краіны, а таксама спосабы іх решения- у гутарцы з членамі праўлення ГА "Савет бацькоў", педагогам-псіхолагам Кірылам Будкевічам і журналістам Васілём Малашэнкавым.
Sputnik

Паняцце індывідуальнага плана навучання ў беларускім заканадаўстве вельмі размыта, у нас гэтае пытанне аддадзена на меркаванне дырэктараў школ і ўпраўленняў адукацыі, што і выклікае пэўныя складанасці ў яго арганізацыі, гавораць госці радыё Sputnik Беларусь.

Што змянілася ў школе ў гэтым годзе і пры чым тут перагібы на месцах

"І ўжо тут як мы зможам дамовіцца, як мы ім вытлумачальны неабходнасць нашага індывідуальнага плана. У большасці выпадкаў прычынамі ідуць два варыянты - частыя камандзіроўкі бацькоў, калі яны разам з дзіцем кудысьці з'язджаюць, і калі дзіця займаецца чымсьці вельмі сур'ёзна, адпаведна яно ўдзельнічае ў турнірах, спаборніцтвах і яму складана наведваць школу і сумяшчаць яе з той дзейнасцю", - тлумачыць Будкевіч.

"Але гэта практыка не адлюстравана ні ў якіх інструкцыях і законах. Калі пэўная школа лічыць, што гэта не прычыны, то не будзе ніякага індывідуальнага плана", - дадае Малашэнкаў.

"Хоумскулінг" у Беларусі - з'ява не масавая не толькі з-за адсутнасці вялікай колькасці запытаў, але і з-за белых плям у заканадаўстве. Па-іншаму выглядае сітуацыя са школамі ў шэрагу іншых дзяржаў, у тым ліку, і ў суседняй Расіі, куды беларускім бацькам часам прасцей "прыпісаць" сваё дзіця, хоць гэта і не афішуецца.

"Я размаўляў з дырэктарамі школ і розных устаноў, якія займаюцца паслугай па прыпісванне, яны проста прымацоўваюцца, каб там праходзіць атэстацыю. Таму што індывідуальны план, калі на яго раптам пагадзіліся, то не адрэгулявана, колькі разоў у год можа быць атэстацыя і людзі па-рознаму займаюцца з дзецьмі", - адзначае Малашэнкаў.

Па-рознаму ставяцца да iндывiдуальных планах навучання і прыватныя школы. Ёсць тыя, хто больш лаяльны, але ёсць і іншыя, у якіх выконваецца ліміт на "хоумскулераў".

"Мне прызнаўся кіраўнік адной з прыватных школ, што неафіцыйна даводзіцца мясцовымі органамі, што вось калі ласка, хай у вас будзе пэўны ліміт такіх дзяцей, і больш не трэба. І каб не ісці на канфлікт, яны гэты ліміт выконваюць", - распавядае Малашэнкаў.

Поўную версію размовы з Кірылам Будкевічам і Васілём Малашэнкавым аб замежных прыкладах арганізацыі індывідуальных планаў навучання, развіцці рынку адукацыйных паслуг у ЕАЭС і неабходнасці гарманізацыі заканадаўства глядзіце ў відэатрансляцыі.