МІНСК, 14 ліс - Sputnik. Абноўленыя нормы ацэньвання ведаў школьнікаў праходзяць апрабацыю ва ўстановах сярэдняй адукацыі, паведаміла ў чацвер на канферэнцыі ЕААЯА ў Мінску дырэктар Нацыянальнага інстытута адукацыі Беларусі Валянціна Гінчук.
Нормы ацэньвання школьнікаў апошні раз зацвярджаліся ў Беларусі ў маі 2009 года, праз год у іх ўносіліся некаторыя карэктывы, аднак прыкметнага абнаўлення тады не адбылося.
"У 2015 годзе, калі мы абнавілі навучальныя праграмы па ўсіх вучэбных прадметах з 1 па 11 клас, і ў гэтых новых навучальных праграмах асноўны акцэнт быў зроблены на фарміраванні гатоўнасці і здольнасці вучня не столькі прайграваць, колькі ўжываць засвоеныя навыкі (...) мы прынялі рашэнне аб тым, што неабходна абнавіць і дзеючыя нормы ацэнкі вынікаў вучэбнай дзейнасці вучняў", - паведаміла Гінчук.
Па словах дырэктара НІА, абноўленыя нормы ў цяперашні час праходзяць эксперыментальную апрабацыю ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі.
"Яны (нормы ацэнкі - Sputnik) грунтуюцца на тых чаканых выніках да засваення зместу адукацыі, якія прапісаны ў вобраз стандартах, і на тых патрабаваннях да вынікаў вучэбнай дзейнасці, якія пазначаныя ў навучальных праграмах па вучэбных прадметах", - адзначыла Гінчук.
Больш падрабязна пра магчымыя змены нормы ацэнкі Гінчук не расказала, аднак гаворка ідзе хутчэй пра новыя ўмовы выстаўлення розных балаў, а не аб прыкметнай змене самой сістэмы ў цэлым.