Відэа

Адзнакі ў школе: як зразумець, ці добра вучыцца дзіця? Меркаванне педагога

Член праўлення грамадскага аб'яднання "Савет бацькоў", заснавальнік сямейнага цэнтра "Тата можа", педагог-псіхолаг Кірыл Будкевіч - пра сістэму ацэньвання ведаў у беларускіх школах і альтэрнатыўныя варыянты, якія можна ўжываць на практыцы.
Sputnik

Нагодай для размовы ў студыі радыё Sputnik Беларусь стала нядаўняя навіна пра тое, што ацэнкі беларускім школьнікам будуць ставіць па новых нормах. Як падкрэслілі ў Міністэрстве адукацыі, гаворка ідзе не аб змене сістэмы ў цэлым, а аб новых умовах выстаўлення балаў у сувязі са зменай усіх навучальных праграм і здольнасці навучэнцаў прымяняць засвоеныя імі навыкі. Цяпер новыя нормы ўжо праходзяць апрабацыю ў школах.

Адзнакі беларускім школьнікам будуць ставіць па новых нормах

Па-за залежнасцю ад таго, якім карэктывам падвяргаюцца нормы ацэньвання ведаў школьнікаў, бацькам не заўсёды лёгка зразумець, ці добра вучацца іх дзеці, і ўведзеная больш за 15 гадоў таму 10-бальная сістэма гэты момант толькі ўскладніла, лічыць суразмоўца Sputnik.

"Калі раней, каб атрымаць пяцёрку і стаць выдатнікам, было зразумела, што трэба зрабіць, то зараз нават сам настаўнік не заўсёды дакладна разумее, за што ён можа паставіць дзесятку, ці гэта практычна невыканальныя патрабаванні. А з пункту гледжання норм атрымліваецца, што адзнака ўсё роўна застаецца суб'ектыўнай", - кажа Будкевіч.

Пры гэтым, з'яўляючыся бацькам траіх дзяцей, госць Sputnik ужо выпрацаваў нейкі бацькоўскі імунітэт да тых адзнак, якія дзеці часам прыносяць дадому ў дзённіку.

"Сёння ён горш падрыхтаваўся, заўтра ён падрыхтаваўся лепш. Гэта наўрад ці ўплывае на працэс. Я не бачу сэнсу ставіцца да адзнакі больш трапятліва або старанна. Мне важней, каб дзіця займалася тым, што яму падабаецца і ў яго вочы гарэлі, калі яно ідзе на прадмет. Калі дзіцяці цікава, адзнака не галоўнае", - кажа Будкевіч.

Перад праверкамі ў школах: КДК стварыў гарачыя лініі для скаргаў

У той жа час суразмоўца пагаджаецца з тым, што выхаваўчага элемента, аналагічнага двойцы ў савецкай 5-бальнай сістэме, у цяперашняй 10-бальнай шкале папросту няма.

"Лічыцца, што ўсё, што вышэй за нуль, гэта ўжо пазітыўная адзнака. Вось тут якраз і цікавы момант - адной з задач дзесяцібальнай сістэмы як раз і было знізіць негатыў. Яго сапраўды быццам бы як знізілі, лічыцца, што ўсе ацэнкі станоўчыя. З іншага боку, адзінка - гэта што? Дзіця прыйшло на ўрок, яно прысутнічае? А па факце гэта так. Калі прынёс падручнік са сшыткам, напэўна, можна двойку атрымаць, яшчэ пару слоў сказаць - тады ўжо тры балы. Але гэта зусім не палягчае жыццё і не супакойвае", - рэзюмуе Будкевіч.

Аб альтэрнатыўных варыянтах ацэньвання ведаў школьнікаў вы даведаецеся ў відэатрансляцыі гутаркі з членам праўлення грамадскага аб'яднання "Савет бацькоў", заснавальнікам сямейнага цэнтра "Тата можа", педагогам-псіхолагам Кірылам Будкевічам.