МІНСК, 21 лют - Sputnik. Міністэрства антыманапольнага рэгулявання і гандлю (МАРГ) прыдумала спосаб зніжэння кошту сацыяльна значных тавараў для спажыўцоў, праект адпаведнага ўказа прэзідэнта вынесены на грамадскае абмеркаванне.
Вытворцы тавараў часта вымушаныя плаціць узнагароджанні або бонусы гандлёвым сеткам за прасоўванне сваёй прадукцыі. Адносіцца гэта і да сацыяльна значных тавараў, кошты на якiя рэгулююцца ўладамі - у тым ліку цукру. На думку МАРГ, гэта з'яўляецца адным з фактараў канчатковага росту кошту тавару для спажыўцоў.
Вырашыць пытанне чыноўнікі прапануюць указам прэзідэнта "Аб забароне прадастаўлення ўзнагароджанняў за прасоўванне сацыяльна значных тавараў". Сёння дакумент вынесены на грамадскае абмеркаванне, якое будзе доўжыцца да 2 сакавіка.
Указ забароніць гандлёвым аб'ектам атрымліваць даходы пры продажы сацыяльна значных тавараў, гэта значыць яны не змогуць атрымліваць ўзнагароджанні за прасоўванне тавараў ад пастаўшчыкоў - нярэдка крамы атрымліваюць "бонусы" за магчымасць апынуцца на паліцах або рэкламавацца.
"... усталяванне забароны на прадастаўленне вытворцамі (пастаўшчыкамі) ўзнагароджанняў за прасоўванне сацыяльна значных тавараў, у выпадку ўвядзення дзяржаўнага коштавага рэгулявання на такія тавары, паслужыць падставай для перагляду і зніжэння гранічных мінімальных коштаў на цукар, які рэалізуецца на ўнутраным рынку, што паслужыць фактарам росту канкурэнтаздольнасці цукру айчыннай вытворчасці на ўнутраным і знешнім рынках і павелічэння аб'ёму яго продажу, а таксама станоўча адаб'ецца на пакупніцкай здольнасці насельніцтва і настроі ў грамадстве ", - гаворыцца ў абгрунтаванні да праекту ўказа.
Як мяркуюць у МАРГ, выключэнне ўзнагароджанняў і бонусаў дапаможа знізіць заводам мінімальную адпускны кошт на цукар да ўзроўню ў 1,12-1,17 рубля за кілаграм. Сёння лімітавы адпускны кошт франка-адпраўлення цукру складае 1,19 рубля за кілаграм, франка-прызначэння - 1,22 рубля, а раздробны кошт - ад 1,5 рубля.
Пры гэтым чыноўнікі не выключаюць: калі на цукар або іншыя сацыяльна значныя тавары, кошты на якія рэгулююцца, кошт будзе абмежаваная, крамы змогуць падняць гандлёвыя надбаўкі на іншыя тавары.
У 2018-19 гадах цукровыя заводы падавалі суб'ектам гандлю зніжкі і прэміі, што прыводзіла да пагаршэння іх фінансавых вынікаў: у 2018 годзе сума такіх бонусаў склала 6,1 мільёна рублёў, у 2019-м - 7,5, або 4,2% ад кошту прадукцыі. Нягледзячы на бонусы, выручка ад рэалізацыі цукру ў кастрычніку 2019 года скарацілася на 70,7% да 10,6 мільёна рублёў у параўнанні з аналагічным месяцам 2018 года, было прададзена на 37,6% менш цукру, а рэнтабельнасць звалілася на 36,9 п .п. і склала мінус 11,2%.