Тэхагляд у Беларусі праходзяць не больш за 50% транспартных сродкаў

Вырашэнне пытання па адвязцы дзяржпошліны ад праходжання дзяржтэхагляду дапамагло б вярнуць аўтаўладальнікаў на станцыі дыягностыкі, упэўнены ў "Белдзяржтэхаглядзе".
Sputnik

МІНСК, 24 лют - Sputnik. Дзяржаўны тэхагляд сёння праходзяць не больш за 50% якія ўдзельнічаюць у дарожным руху транспартных сродкаў, заявіў дырэктар УП "Белтэхагляд" Юрый Лянчэўскі.

Пытанне з праходжаннем беларускімі вадзіцелямі тэхагляду востра стаіць апошнія некалькі гадоў: з-за "прывязкі" да дарожнага збору шмат хто адмаўляецца ад дыягностыкі. Чыноўнікі абяцаюць вырашыць гэтую праблему, аднак канкрэтных рашэнняў пакуль не прынята.

Літоўцы разгортваюць, а нашым ўсё роўна

"Мы мяркуем, што дзяржтэхагляд у наш час праходзяць не больш за 50% транспартных сродкаў, якія ўдзельнічаюць у дарожным руху. Рашэнне пытання па адвязцы дзяржпошліны ад праходжання дзяржтэхагляду дапамагло б вярнуць аўтаўладальнікаў на станцыі дыягностыкі пры ажыццяўленні дзейснага кантролю з боку шэрагу дзяржорганаў", - заявіў у інтэрв'ю "СБ" Лянчэўскі.

Больш за 300 млн рублёў дарожнага падатку плануюць сабраць у РБ у 2020 годзе

Па словах кіраўніка "Белдзяржтэхагляда", на дарогах гэтую функцыю павінны выконваць інспектары ДАІ, на мяжы - супрацоўнікі Дзяржпагранкамітэта.

"Мяне здзіўляе, што літоўскія памежнікі разгортваюць беларускіх аўтаўладальнікаў, якія не прайшлі тэхагляд, а нашым няма да гэтай справы", - адзначыў ён.

Нагадаў дырэктар прадпрыемства і аб прапанове па рашэнні гэтай праблемы: у "Белдзяржтэхаглядзе" лічаць, што трэба адвязаць працэдуру па выдачы дазволу на ўдзел у дарожным руху ад тэхагляду і арганізаваць яе ў электронным выглядзе - з выдачай на паўгода ці год з выплатай дзяржпошліны.

"Такім чынам, за аўтамабілі маладзей за 10 гадоў не давядзецца плаціць за два гады наперад, а за аўтамабілі таксі не трэба будзе выплачваць пошліну два разы на год. Пры гэтым адміністрацыйная адказнасць павінна наступаць менавіта за адсутнасць пройдзенага тэхагляду, дзе кошт ТА супастаўны з памерам штрафу, а за несвоечасовую выплату дзяржпошліны неабходна спаганяць яе ў падвойным памеры без прыцягнення да адміністрацыйнай адказнасці", - растлумачыў сваю пазіцыю Лянчэўскі.

Варыянты розныя, тэрміны - гэты год

Дырэктар "Белдзяржтэхагляда" спадзяецца, што адбудуцца гэтыя змены ў гэтым годзе. Паводле яго слоў, галоўнае - каб выплата падатку не паўплывала на праходжанне тэхагляду.

"Варыянты могуць быць рознымі, гэта можна ўскласці на страхавыя кампаніі пры заключэнні дагавора абавязковага страхавання, як гэта зроблена ў Расіі, альбо на падатковыя органы, па прыкладзе Германіі, дзе проста выплачваецца падатак на аўтамабіль, таксама як падатак на зямлю і нерухомасць. Яго можна выплачваць на працягу года, што, безумоўна, лягчэй, чым ажыццяўляць разавы плацёж. Да таго ж гэта дапамагло б ачысціць інфармацыйную базу ДАІ ад аўтамабіляў, якія даўно не ўдзельнічаюць у дарожным руху, але да гэтага часу не знятых з уліку", - дадаў ён.

Паводле яго слоў, магчымы і прапанаваны "Белдзяржтэхаглядам" варыянт. Пры гэтым кантрольныя функцыі павінны быць узмоцнены па ўсіх напрамках, упэўнены кіраўнік прадпрыемства.

"Мая пазіцыя застаецца адназначнай: дзяржпошліна не павiнна быць ніякім чынам звязана з працэдурай дзяржтэхагляду. Неабходны комплекс мерапрыемстваў не толькі стымулюючых, але і кантралюючых", - рэзюмаваў Лянчэўскі.

На мінулым тыдні міністр фінансаў Беларусі Максім Ермаловіч паведаміў аб падрыхтоўцы праекта ўказа, які адкарэктуе парадак збірання дарожнага збору. Паводле яго слоў, механізм будзе больш справядлівы для людзей, якія нястала выкарыстоўваюць транспарт. Аднак на сёння ў цэлым гаворка ідзе аб захаванні існуючага парадку выплаты з пашырэннем льгот для пэўных катэгорый грамадзян.