Радыё

Чаму каронавірус навучыў беларускую адукацыю - меркаванне педагога

Што рабіць з кадрамі, навучальнымі праграмамі і дыстанцыйным навучаннем на выпадак другой хвалі каронавіруса і якія яшчэ ўрокі трэба ўлічыць беларускай адукацыі з форс-мажорнай сітуацыі, разважае педагог і рэдактар дзіцячай газеты Ганна Граноўская.
Sputnik
Чаму каронавірус навучыў беларускую адукацыю - меркаванне педагога

Трэба аддаць належнае педагагічнаму складу ў школах - у ходзе выпускных экзаменаў на мінулым тыдні былі выкананыя ўсе магчымыя ўмовы - расстаноўка парт, масачны рэжым, праветрыванне - усё, што можна было зрабіць для максімальна бяспечнага правядзення школьных іспытаў у сітуацыі, якая склалася ва ўмовах каронавіруса, лічыць суразмоўніца Sputnik, педагог малодшых класаў, галоўны рэдактар дзіцячай "Паласатай газеты" Ганна Граноўская.

"Але мяне здзіўляе сама сітуацыя, калі дзецям у гэтай няпростай абстаноўцы трэба здаваць экзамены, якія фактычна ні на што не ўплываюць. І для ўсіх універсітэтаў і каледжаў ўсё роўна ёсць выпрабаванні, якія рабят будуць праходзіць, таму застаюся пры сваім меркаванні, што гэтыя экзамены здзейснена не патрэбныя былі, гэта лішняя рызыка і лішняя магчымасць рабятам падвяргацца негатыўным выпрабаванням", - лічыць Граноўская.

Таксама суразмоўца Sputnik выказвае сваё меркаванне аб тым, якія ўрокі варта ўлічыць беларускай сістэме адукацыі на выпадак іншых экстрэмальных сітуацый, у прыватнасці, прагназуемай спецыялістамі другой хвалі каронавіруса. У прыватнасці, Граноўская нагадвае аб рэкамендацыях, якія раней агучвалі і грамадскія дзеячы, і вядучыя педагогі краіны аб арганізацыі дыстанцыйнага навучання.

Акрамя таго, на думку спікера, у сітуацыі, якая склалася неабходна ацаніць, ці хапіла кадравых кампетэнцый ў арганізацыі навучальнага працэсу і ці хопіць іх у будучыні, а таксама "тэрмінова садзіцца і распрацоўваць праграмы" на выпадак дыстанцыйнага навучання з улікам крытэрыяў ацэньвання, наяўнасці падручнікаў і магчымасцяў саміх педагогаў. Падрабязнасці ў аўдыётрансляцыі.

* Меркаванне спікера можа не супадаць з меркаваннем рэдакцыі.