На адкрыцці моста сабралася шмат людзей, паколькі заканчэння будаўніцтва чакаў увесь горад - Полацкі пуцеправод па самым кароткім шляху злучае дзве часткі горада. У 2018-м мост, пабудаваны ў 1953 годзе, па патрабаванні пракуратуры закрылі на рэканструкцыю, паколькі ён знаходзіўся ў аварыйным стане. Тады жыхарам прыйшлося карыстацца вельмі доўгімі і нязручнымі аб'язнымі дарогамі.
"Я прыехаў на адкрыццё пуцеправода, каб праехаць па ім адным з першых. Я жыву ў адной частцы горада, а працую за мостам, і я чакаў заканчэння будаўніцтва з нецярпеннем", - распавёў карэспандэнту Sputnik віцяблянін Ілля.
Можна сказаць, што пуцеправод адкрывалі двойчы: у 12 гадзін дня яго адкрываў прэзідэнт, а ў шэсць гадзін вечара рух па мосце адкрыла кіраўніцтва горада і вобласці.
"Па першапачатковым праекце кошт моста складаў 166 мільёнаў беларускіх рублёў, па канчатковым праектнага рашэння выйшла 115 мільёнаў, але мы пабудавалі пуцеправод за 89, зэканоміўшы 25 мільёнаў беларускіх рублёў", - распавёў на адкрыцці Полацкага пуцеправода кіраўнік Віцебскага аблвыканкама Мікалай Шарстнёў.
Ён адзначыў, што і тэрміны будаўніцтва скараціліся нашмат: замест запланаваных чатырох гадоў і дзевяці месяцаў мост пабудавалі за 1,5 года. Каб зрабіць таннейшым будаўніцтва і скончыць яго хутчэй, прыйшлося "прыняць шэраг тэхнічных момантаў".
Як адзначыў Шарстнёў, чыгуначныя службы запатрабавалі, каб пуцеправод стаў на паўтара метра вышэй, паколькі ў перспектыве плануецца запусціць электрычкі. Для таго, каб павялічыць вышыню моста, трэба было насыпаць 1,5 метра грунту, і той "падышоў" да некаторых дамоў пад самыя вокны. Прыйшлося знесці некалькі дамоў і вылучыць людзям кватэры.
"Мы пачыналі будаваць, хоць у нас не было для гэтага дастатковай колькасці грошай. Спачатку 50% сумы ўнесла вобласць, другую палову - рэспубліка. За гэты час падрыхтавалі дакументы і выйшлі на кіраўніка краіны, паколькі без яго дапамогі такі праект мы б не ажыццявілі" , - адзначыў Шарстнёў.
Паводле яго слоў, рэзалюцыя прэзідэнта для прэм'ера Румаса на дакуменце абвяшчала "Думайце аб людзях". У выніку было прынята распараджэнне, у якім выразна распісалі фінансаванне праекта. З таго часу ў будаўнікоў перабояў з грашыма не было.
"Але гэта яшчэ не ўсё. Мы папрасілі прэзідэнта пакінуць зэканомленыя грошы ў галіне, і ён пагадзіўся. На гэтыя грошы мы далі абавязацельства да наступнага "Славянскага базару" адрамантаваць вуліцу Гагарына, якая зараз знаходзіцца ў дрэнным стане", - адзначыў кіраўнік Аблвыканкама.
Акрамя таго, у планах ва ўладаў скончыць дарожнае кола вакол Віцебска, пабудаваўшы ўчастак паміж дарогамі Полацкага і Гарадоцкага напрамкаў.
Як адзначыў Мікалай Шарстнёў, тое, што не зробіш своечасова, потым выпусціш назаўжды, таму кіраўніцтва вобласці збіраецца прымацца за новыя будоўлі ў бліжэйшы час.