Лукойл абмяркоўвае з Белнафтахімам перавалку прадукцыі праз тэрмінал у РФ

Беларускія ўлады прынялі рашэнне перанакіраваць экспарт калійных угнаенняў і нафтапрадуктаў з партоў балтыйскіх рэспублік у марскія гавані Расіі.
Sputnik

МІНСК, 2 кас - Sputnik. "Лукойл" абмяркоўвае з "Белнафтахімам" перавалку прадукцыі канцэрна праз тэрмінал у порце Высоцкі, заявіў гендырэктар кампаніі "Лукойл-Транс" Аляксей Махнеў.

Беларускія НПЗ у кастрычніку атрымаюць 1,7 мільёна тон нафты

"У цяперашні час ёсць запыт ад канцэрна "Белнафтахім" аб перавалцы яго прадукцыі праз тэрмінал "РПК-Высоцкі". Цяпер ідзе абмеркаванне асартыменту, магчымых аб'ёмаў", - сказаў кіраўнік расійскай кампаніі ў эфіры тэлеканала "Расія 24".

Паводле яго слоў, у выніку дыялогу будуць выпрацаваны дакладныя ўмовы перавалкі нафтапрадуктаў, вырабленых у Беларусі, на экспарт пры дапамозе расійскай інфраструктуры.

"Па нашай ацэнцы, выкарыстанне па ўсёй даўжыні лагістычнага ланцуга, уключаючы перавалку ў расійскіх партах, можа быць больш эфектыўна для нашых партнёраў, чым праз сумежныя дзяржавы", - лічыць Махнеў.

Беларускі інтарэс на Балтыцы

Раней прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка ў ходзе сустрэчы з губернатарам Ленінградскай вобласці Аляксандрам Драздзенкам заявіў пра зацікаўленасць у будаўніцтве тэрмінала ва Усць-Лузе.

Беларусь зніжае экспартныя пошліны на нафту

"Мы зараз вельмі шмат гаворым і працуем над змяненнем лагістыкі па пастаўцы нашых тавараў. Порт Усць-Луга - гэта ж Ленінградская вобласць. Таму нам трэба дамовіцца у што б там ні стала", - адзначыў кіраўнік дзяржавы.

Паводле яго слоў, пры гэтым пытанне стаіць толькі ў чыгуначных тарыфах і перавалцы ў партах. Лукашэнка дадаў, што гэта пытанне ён "вельмі шмат часу" абмяркоўваў на сустрэчы з прэзідэнтам Расіі.

"Я яму сказаў, што мы можам з ленінградцамі скааперавацца і пабудаваць там свой прычал, скажам так, свой порт. Ён загарэўся гэтым пытаннем", - падкрэсліў Лукашэнка.

У сваю чаргу кіраўнік расійскага рэгіёна распавёў, што ва Усць-Лузе вядзецца будаўніцтва некалькіх марскіх тэрміналаў. Таму пераважней было б беларускаму боку ўвайсці ў склад, падыходнага ААТ.

"Самы недарагі тэрмінал каштуе ад 2,5 мільярда расійскіх рублёў (прыкладна 32,5 мільёна долараў - Sputnik), самы дарагі тэрмінал - 25 мільярдаў расійскіх рублёў (прыкладна 325 мільёнаў долараў - Sputnik). Таму трэба разумець, пад якія грузы канкрэтна будзе будавацца тэрмінал", - растлумачыў ён.

Пагадненне Расіі і Беларусі

Лукашэнка даручыў беларускаму ўраду разгледзець варыянты пераарыентацыі грузапатоку на альтэрнатыўныя маршруты пасля таго, як афіцыйны Вільнюс заявіў пра санкцыі ў дачыненні да Мінска.

У цяперашні час Расія і Беларусь вядуць перамовы пра тарыфы па грузапатоку.

Расійскі бок зацікаўлены ў тым, каб нафтапрадукты, якія сёння праходзяць праз трэція краіны, рэалізоўваліся праз расійскія парты Санкт-Пецярбург і Усць-Лугу.

У Расіі падкрэслілі, што краіны з'яўляюцца стратэгічнымі партнёрамі, а РФ з'яўляецца асноўным пастаўшчыком энергарэсурсаў для Беларусі.

Удар па Літве

Сыход беларускіх грузаў з Літвы ударыць у першую чаргу па Клайпедскаму марскому порту, так як на Беларусь прыпадае каля траціны ўсяго грузапатоку порта.

Грузы з Беларусі, якія перавозіліся па Літоўскай чыгунцы ў порт у 2019 годзе, склалі 17,2 мільёна тон, а з порта ў Беларусь - 585 мільёна тон.