У Кітаі занепакоеныя, што санкцыі ЕС супраць Мінска пагражаюць чыгуначным перавозкам

Наземны транспарт паказаў свае перавагі падчас пандэміі, аднак эксперты занепакоеныя лёсам чыгуначных перавозак Кітай-Еўропа.
Sputnik

МІНСК, 26 кас - Sputnik. За санкцыямі ЕС у дачыненні да Беларусі можа рушыць услед збой стабільнай працы чыгуначных перавозак з Кітая ў Еўропу, паведаміў генеральны сакратар Усекітайскай асацыяцыі па вывучэнню Расіі, Усходняй Еўропы і Цэнтральнай Азіі, генеральны сакратар Даследчага цэнтра "Адзін Пояс і Адзін Шлях" Ван Сяоцюань.

Еўрапарламент заклікаў ЕС перагледзець адносіны з Беларуссю

Палітычныя крызісы ў краінах ўздоўж маршрута могуць перашкаджаць супрацоўніцтву. Пад пагрозай знаходзіцца стабільная праца экспрэсаў Кітай-Еўропа, адзначыў Ван Сяоцюань на відэафоруме "Спалучэнне Еўразійскага эканамічнага саюза і кітайскай ініцыятывы "Адзін пояс, адзін шлях".

Эксперт лічыць, што ў перыяд пандэміі наземны транспарт значна выйграе ў параўнанні з марскім і паветраным. "Па меры паслаблення пандэміі перавага марскіх і паветраных перавозак адновіцца, і ў 2021 годзе эканоміка большасці краін будзе яшчэ складаней, і попыт на перавозкі будзе вышэй", - выказаў боязь Ван Сяоцюань.

Нагадаем, што адносіны з суседнімі краінамі напаліліся пасля прэзідэнцкіх выбараў, якія прайшлі ў Беларусі 9 жніўня. З таго моманту ў краіне працягваюцца акцыі пратэсту нязгодных з тым, што на выбарах, па дадзеных ЦВК, перамог Аляксандр Лукашэнка.

Еўрапейскі саюз апублікаваў ва ўласным Афіцыйным часопісе спіс з 44 беларускіх чыноўнікаў, супраць якіх уведзеныя персанальныя санкцыі. У сваю чаргу Беларусь прыняла санкцыі ў адказ супраць ЕС. Мінск склаў свае "чорныя" спісы, аднак не стаў іх апублікаваць.

"Адзін пояс - адзін шлях" - кітайская ініцыятыва па стварэнні глабальнай транспартнай і інвестыцыйнай інфраструктуры, якая аб'яднала два праекты: "Эканамічны пояс Шаўковага шляху" і "Марскі Шаўковы шлях XXI стагоддзя".