Тры негатыўныя наступствы ўключэння дарожнага збору ў кошт паліва

Не толькі рэзкае павышэнне коштаў на паліва, але і рост коштаў на іншыя тавары можа стаць наступствам такога варыянту рашэння набалелага пытання дарожнага збору.
Sputnik

Лукашэнка прызнаў, што механізм выплаты дарожнага збору выклікае спрэчкі
МІНСК, 17 ліс - Sputnik. Тры негатыўныя наступствы можа пацягнуць за сабой уключэнне дарожнага збору ў кошт паліва, распавёў старшыня Палаты прадстаўнікоў Уладзімір Андрэйчанка ў эфіры тэлеканала СТБ.

Гаворка ідзе ў тым ліку аб рэзкім павышэнні кошта на паліва, узнікненні розніцы ў коштах паміж коштам паліва ў Беларусі і Расіі.

"Гэта адаб'ецца і на інфляцыі, падаражэюць і іншыя тавары", - адзначыў Андрэйчанка.

Дзяржпошліна за допуск

У 2014 годзе беларускія ўлады вырашылі прымусіць аўтааматараў удзельнічаць у фінансаванні дарог праз выплату дзяржпошліны за допуск транспартных сродкаў да дарожнага руху.

Аднак гэта выклікала незадаволенасць з боку тых аўтааматараў, якія нячаста выязджаюць на дарогі.

Два варыянты

Існуе два варыянты адмены дзяржпошліны:

  • увядзенне замест яе новага збору без прывязкі да праходжання тэхагляду з магчымасцю аплачваць рух па месяцах,
  • другі варыянт мае на ўвазе адмену дзяржпошліны, але пры гэтым выдаткі на ўтрыманне дарог прапануецца ўключыць у кошт паліва.

Дарэчы, раней дарожны збор ужо ўключаўся ў кошт паліва ў Беларусі, і з увядзеннем дзяржпошліны ўлады не ажыццяўлялі выліку яго з кошту паліва і бензіну.

Кіраўнік дзяржавы сёння даручыў распрацаваць механізм, які б найбольш удалым чынам вырашыў набалелае пытанне. Ён запатрабаваў, каб канчатковае рашэнне па гэтым пытанні было аптымальным для эканомікі, зразумелым для людзей і досыць аператыўным.