Мінск і Масква працягваюць перамовы аб перакіданні беларускага грузапатоку з партоў Латвіі і Літвы ў Расію. У канцы кастрычніка беларуская дэлегацыя на чале з першым намеснікам прэм'ер-міністра рэспублікі Мікалаем Снапковым наведала Ленінградскую вобласць, дзе ў порце Усць-Луга будуюцца адразу некалькі тэрміналаў па перавалцы грузаў. Адзін з іх - гэта тэрмінал "Ультрамар" па адгрузцы мінеральных угнаенняў. Sputnik разбіраўся, чым прывабная гэтая інфраструктура для кампаній Беларусі і як яна можа паўплываць на экспарт хімічнай прадукцыі.
Беларускія ўгнаенні стануць яшчэ больш запатрабаванымі
Мінеральныя ўгнаенні - адна з ключавых катэгорый беларускага экспарту. Пра гэта сведчаць лічбы: па ацэнцы самога прадпрыемства, "Беларуськалій" выпускае кожную шостую тону калійных угнаенняў у свеце. У чэрвені гэтага года кампанія ўстанавіла рэкорд, даслаўшы на экспарт больш за мільён тон калійных угнаенняў, што амаль на 17% вышэй за паказчыкі за аналагічны перыяд 2019-га.
Як прагназуе Міжнародная асацыяцыя вытворцаў угнаенняў, да 2022 года попыт на ўгнаенні толькі павялічыцца - у калійным сегменце ён павінен скласці каля 2% у год. Прычына меркаванага павышэння попыту простая - людзей на планеце становіцца ўсё больш, і ўсім ім трэба нешта есці, а для вырошчвання ўраджаю неабходныя ўгнаенні.
Нядзіўна, што асноўнымі спажыўцамі беларускіх калійных угнаенняў з'яўляюцца густанаселеныя краіны. Так, па дадзеных Нацыянальнага статыстычнага камітэта рэспублікі (Белстата), Кітай са студзеня па жнівень бягучага года закупіў у Беларусі ўгнаенні на суму 181,6 мільёна долараў, Індыя - амаль на 175 мільёнаў, а Бразілія - на 368,7 мільёна.
Хуткасць апрацоўкі грузаў павінна расці
Кампанія "Ультрамар" - найбуйнейшы ў Расіі экспедытар мінеральных угнаенняў, і у 2019 годзе яна пачала будаўніцтва спецыялізаванага тэрмінала.
Першы грузавы састаў прыбыў ва "Ультрамар" у чэрвені 2020 года. Да канца года тэрмінал чакае прыняць каля мільёна тон акатышаў і угнаенняў, а затым - працаваць на прырост грузаў.
Партнёрамі тэрмінала ўжо сталі такія буйныя кампаніі, як "ФосАгра" і "Металаінвест", распавёў у інтэрв'ю Baltnews дырэктар па развіцці ТАА "Ультрамар" Віктар Гешэле. А ў найбліжэйшай будучыні супрацоўнічаць з "Ультрамарам" плануюць іншыя пастаўшчыкі мінеральных угнаенняў - Уралхім, Уралкалій, Акрон і Еўрахім.
"І атрымліваецца, што на наступны год мы будзем толькі расці. І задача першага этапу рэалізацыі праекта - выйсці на 12 мільёнаў тон (перавалкі - рэд.) у год", - паведаміў Гешэле.
На яго думку, новы тэрмінал прывабны для пастаўшчыкоў угнаенняў у сілу інавацыйных тэхналогій, якія павялічваюць хуткасць апрацоўкі грузаў.
Максімальны камфорт для Беларусі
"Ультрамар" можа быць прывабным для Беларусі сваім зручным размяшчэннем, лічыць Віктар Гешэле.
"Наш тэрмінал размешчаны вельмі ўдала. У нас адбылася сапраўдная сінэргія. Калі б не было каласальных інвестыцый у жалезныя дарогі, якія дазволілі пабудаваць новыя магутнасці па транспарціроўцы вагонаў на дадзеную тэрыторыю, калі б мы не стварылі ўмовы, стварыўшы новую чыгуначную станцыю самастойна - гэтаму праекту не быць ", - распавёў ён.
У сваю чаргу, пагадненне з Беларуссю па пераарыентыроўцы грузаў будзе выгадна і для самога "Ультрамара". Кампанія выступае за супрацоўніцтва з любым пастаўшчыком грузаў, падкрэсліў Віктар Гешэле. "Павінна быць эканамічная мэтазгоднасць як нашага кліента, так і нас у працэсе гэтай працы. Таму што мы абмежаваныя сваёй нормай прыбытку, рэнтабельнасцю, вяртаннем сродкаў банкам, выплатай працэнтаў падаткаў і ўсяго іншага. І вось калі мы месціць у схему бюджэту, то грузы могуць паехаць сюды хоць з Японіі", - сказаў на заканчэнне ён.