МІНСК, 15 чэр - Sputnik. Усе факты, якія тычацца інцыдэнту, будуць апублікаваны ў дакладзе Міжнароднай арганізацыі грамадзянскай авіяцыі ў бліжэйшыя два тыдні, заявіў О'Ліры, выступаючы на пасяджэнні камітэта па транспарце палаты абшчын брытанскага парламента ў аўторак.
Калі і чаму развярнулі самалёт
Паводле яго слоў, кампанія і экіпаж кіруюцца правіламі Чыкагскай канвенцыі аб міжнароднай грамадзянскай авіяцыі 1944 года. І дзейнічаюць у першую чаргу ў інтарэсах бяспекі пасажыраў. Менавіта таму пасля атрымання сігналу аб магчымым выбуху ў экіпажа не было падстаў не давяраць гэтай інфармацыі.
"Гэта будзе беспрэцэдэнтна, калі служба бяспекі або дзяржаўнае агенцтва сфабрыкавала паведамленне пра пагрозу, каб развярнуць самалёт", - паведаміў О'Ліры.
Таксама выканаўчы дырэктар Ryanair не пацвердзіў паведамленні, што ліст пра пагрозу выбуху самалёта паступіў ужо пасля яго развароту ў аэрапорт Мінска.
"Былі спекуляцыі ў СМІ пра тое, што ліст пра пагрозу выбуху паступіў на паштовую скрыню праз паўгадзіны пасля таго, як дыспетчарская служба ўпершыню звязалася з экіпажам самалёта. Я пакуль не магу пацвердзіць гэтыя паведамленні. Гэта стане зразумела пасля публікацыі дакладу Міжнароднай арганізацыі грамадзянскай авіяцыі" , - адзначыў О'Ліры.
Інцыдэнт з самалётам Ryanair ў Мінску
Самалёт ірландскай авіякампаніі Ryanair, які ляцеў з Афін у Вільнюс 23 траўня экстранна сеў у мінскім аэрапорце з-за паведамлення аб мініраванні, якое пасля не пацвердзілася.
Пазней высветлілася, што гэтым рэйсам ляцеў былы галоўны рэдактар Telegram-канала Nexta, прызнанага ў Беларусі экстрэмісцкім. Пры праверцы дакументаў у аэрапорце Пратасевіча затрымалі. Супраць блогера ўзбуджана крымінальная справа па некалькіх артыкулах, уключаючы артыкул "арганізацыя масавых беспарадкаў". Разам з ім быў затрымана грамадзянка РФ Сафія Сапега.
У ЕС адразу ж заявілі, што беларускія ўлады вымусілі самалёт здзейсніць пасадку ў Нацыянальным аэрапорце Мінск і забаранілі беларускай авіякампаніі лятаць над сваёй тэрыторыяй. Забарона на выкарыстанне самалётамі беларускіх авіяперавозчыкаў паветранай прасторы і аэрапортаў Еўрасаюза пачала дзейнічаць 5 чэрвеня пасля публікацыі адпаведнага рашэння Савета ЕС. Акрамя таго, у Брусэлі разглядаюць магчымасць увядзення супраць Мінска дадатковых санкцый.
Некаторыя авіякампаніі вырашылі лятаць, абмінаючы паветраную прастору рэспублікі.
Беларусь заявіла, што паведамленне аб мініраванні самалёта паступіла на электронную пошту мінскага аэрапорта. Камандзір экіпажа сам прыняў рашэнне зрабіць пасадку ў Мінску, ні пра які прымус разварота паветранага судна гаворкі быць не можа, паведамляў камандуючы беларускімі ВПС і войскамі СПА Ігар Голуб.
Чытайце таксама: