Якія навіны будуць уведзены ў сувязі з навігацыйнымі пломбамі? Як працуюць правілы для кантролю электроннага гандлю на прасторы ЕАЭС? Якія праекты па лічбавай эканоміцы ЕЭК плануе рэалізаваць у 2022 годзе? На гэтыя і іншыя пытанні адказвае міністр ЕЭК па мытным супрацоўніцтве Максат Мамытканаў.
Навошта патрэбна пломба?
З дапамогай навігацыйнай пломбы можна адсочваць перамяшчэнне грузаў па тэрыторыі ЕАЭС. Яна ўстанаўліваецца на мяжы, а здымаецца мытняй у канчатковым пункце накіравання. Запускаецца прылада з дапамогай мабільнага дадатка.
Пломбы ў дзеянні
Беларусь ужо ўвяла абавязковае пламбаванне для грузавых аўтамабіляў, якія прыбываюць з Польшчы і Літвы. Пастанова Саўміна набыла моц 9 снежня.
Згодна з дакументам, на кожнай машыне, якая выконвае міжнародныя грузаперавозкі з Польшчы і Літвы ў Беларусь, павінны быць навігацыйныя пломбы.
Акрамя таго, беларускі ўрад у два разы павялічыў тарыф на паслугі па апламбіраванні і адсочванні (маніторынгу) аб'ектаў пламбавання. Калі раней за гэтую паслугу плацілі 5 базавых адзінак (каля 50 еўра), то з 9 снежня яна абыдзецца ўжо ў 10 базавых адзінак (прыкладна 100 еўра), у тым ліку ПДВ.