МІНСК, 9 сту - Sputnik. Каля 30 чалавек працуюць на ўчастку пуцеправода, які абрушыўся на Нямізе, задзейнічана таксама да 25 адзінак тэхнікі.
Як распавёў Sputnik намеснік генеральнага дырэктара ААТ "Мостабуд" Аляксей Сарокін, неабходнасці ў вялікай колькасці людскіх рэсурсаў зараз няма. Цяпер вядзецца разборка, усё механізавана.
"Могуць справіцца хутчэй, чым за тыдзень, але спяшацца таксама нельга, паколькі трэба ўлічваць пытанні бяспекі", - сказаў ён.
Сарокін растлумачыў, што на пешаходную частку пуцеправода прыпадае самая вялікая нагрузка: плітка, бартавы камень і камунікацыі.
"Улічваючы, што гэта цэнтр горада, не было такой магчымасці, каб спыніць рух на ўсім участку на дзень-два і ацаніць стан канструкцый. Вонкава нічога не прадвяшчала, што такое магло адбыцца", - сказаў ён.
Дэмонтаж маста на Нямізе
© Sputnik / Николай Михновец
Гендырэктар адзначыў, што пры ідэальных умовах узвесці новы пуцеправод пры кругласутачнай рабоце можна за тры месяцы. Праектаванне і будаўніцтва будзе весціся паралельна.
Аднак, паводле яго слоў, ёсць адзін нюанс.
"Каб зрабіць чарцёж, трэба паглядзець, у якім стане існуючая канструкцыя апоры. На яе месцы будзе ўзводзіцца новая, адпаведна, трэба разумець якую ў яе падставу, а для гэтага трэба ўсё разабраць і вызначыць па факце тое, што ёсць, з усімі нюансамі" , - растлумачыў Сарокін.
Пешаходная частка маста ў цэнтры сталіцы абвалілася ў ноч на 8 студзеня.
Мост на Нямізе быў пабудаваны ў 1962 годзе. Капітальны рамонт праводзіўся ў 2004 і 2017 гадах, апошні быў касметычным.
Як заявілі гарадскія ўлады, абследаванне моста, які абрушыўся, па выніках якога быў дадзены дазвол аб далейшай эксплуатацыі, апошні раз праводзілася ў сакавіку 2021 года.
Для дэмантажу абваленых канструкцый адведзена сем дзён, для аднаўлення ўсяго пуцеправода - некалькі месяцаў. Дэмантаж і будаўніцтва будуць праводзіцца ў кругласутачным рэжыме.
Па дадзеных гарадскіх уладаў, надзвычайнае здарэнне адбылося з-за стомленасці канструкцый у сувязі з працай метро і падвышанай нагрузкай з-за скокаў тэмператур.