МІНСК, 11 сак - Sputnik. У Беларусі тэхагляд з'яўляецца абавязковым для ўсіх транспартных сродкаў, якія падлягаюць дзяржрэгістрацыі і ўліку. Ці могуць яго адмяніць у бліжэйшай перспектыве, распавялі Sputnik ва УП "Белтэхагляд".
Фундаментальныя асновы праходжання ТА закладзены ў артыкуле 33 Закона "Аб дарожным руху". Там гаворыцца, што тэхагляд - працэдура абавязковая, праводзіцца незалежна ад месца іх дзяржаўнай рэгістрацыі на дыягнастычных станцыях.
"Такія меры дзяржавай прыняты ў рамках выканання шэрага міжнародных дакументаў, а менавіта - канвенцыі аб дарожным руху і мадэльнага закона "Аб бяспецы дарожнага руху". Гэтыя дакументы абавязваюць дагаворныя бакі на сваіх тэрыторыях арганізаваць правядзенне перыядычных тэхнічных аглядаў", - растлумачылі ў "Белтэхаглядзе".
Што тычыцца Расіі, то там поўнасцю адмянілі тэхагляд для асабістага транспарту ў снежні 2021 года. Дыягнастычныя карты неабходна мець толькі камерцыйнаму і пасажырскаму транспарту.
У "Белтэхаглядзе" адзначаюць: пазіцыя, прынятая заканадаўствам РФ аб тым, што "тэхнічны стан аўтамабіля - кампетэнцыя выключна яго ўладальніка", ідзе насуперак беларускай.
"У бліжэйшы час тэхагляд для аўта- і мотатранспартных сродкаў не будзе адменены", - сказалі ў арганізацыі.
Там дадалі, што ў Беларусі ўсё больш і больш людзей задумваецца пра стан свайго транспарту: летась на станцыі дыягностыкі заехала больш за 1,5 млн аўто (каля 40% ад усіх наяўных у краіне, па дадзеных ДАІ), а за два месяцы 2022-га - ужо каля 220 тысяч. Магчыма, на гэта ўплываюць "лісты шчасця", якія зараз аўтамабілістам сталі прыходзіць яшчэ часцей.
У Беларусі змяніўся кошт тэхагляду
Тарыфы на паслугі тэхагляду на станцыях дыягностыкі ўзнялі з 1 студзеня 2022 года. Памер залежыць ад тыпу транспартнага сродку. Напрыклад, за агляд стандартнай бензінавай легкавушкі з пярэднім прывадам давядзецца аддаць 34,5 рублі. Асобна трэба заплаціць за афармленне папяровага дазволу на допуск да ўдзелу ў дарожным руху - так званай "наклейкі" - 9,6 рублёў.
Тэхагляд дызельнага легкавушкі абыдзецца ў 35 рублёў 20 капеек. Пазадарожніка, які працуе на бензіне, - 36 рублёў 10 капеек, на дызелі або газе - 37 рублёў 90 капеек. Грузавіка (да 12 тон) - 51 рубель 30 капеек.
У "Белтэхаглядзе" гавораць, што ў хуткім часе замест папяровых дазволаў на допуск будуць уведзены лічбавыя. Нягледзячы на гэта, кошт працэдуры дзяржтэхагляду не зменіцца.
Што трэба для праходжання тэхагляду?
Прайсці ТА ў Беларусі можна на любой з 226 станцый - незалежна ад месца рэгістрацыі транспарту. Перад наведваннем станцыі трэба праверыць:
шкла (на ім не павінна быць драпін і плёначных пакрыццяў);
фары, гукавы сігнал, шклоачышчальнікі, шклоамывальнікі;
сонцаахоўныя брылі, сістэмы абдзімання і абагравання;
тэхнічныя вадкасці;
шыны (узровень пратэктара).
Важна: пры праходжанні тэхагляду машына павінна быць чыстай, інакш уладальніку маюць права адмовіць у правядзенні працэдуры.
З дакументаў патрэбны вадзіцельскае пасведчанне, тэхнічны пашпарт на ТА і страхавое пасведчанне. Меддаведку падаваць не трэба. Сам транспартны сродак павінен быць укамплектаваны аптэчкай, вогнетушыцелем і знакам аварыйнага прыпынку.
>>> Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь
Таксама на Sputnik:
Заводы закрываюцца: пастаўкі аўто з Расіі ў Беларусь спыняцца?
Тэхагляд падаражэў у Беларусі – наколькі?
Тэхагляд на канапе: беларусы цяпер могуць дыстанцыйна прайсці ТА