"The big buzz" амерыканскага фатографа Карын Айгнер.
Выкарыстоўваючы макрааб’ектыў, Карын захавала бурную дзейнасць пчол. Самцы ваююць за адзіную самку ў цэнтры шара кактусавых пчол, які гудзе.
Пчолы ўсяго свету знаходзяцца пад пагрозай з-за пестыцыдаў, змены клімату і страты асяроддзя знаходжання. Паколькі 70% відаў пчол гняздзяцца пад зямлёй, становіцца ўсё важнейшым, каб участкі натуральнай глебы заставаліся некранутыя – метады вядзення сельскай гаспадаркі парушаюць іх гняздоўі.
"The beauty of baleen" тайскага фатографа Катаню Вуцічайтанакарн.
Прытрымліваючыся ўрадавых інструкцый па турызме, турыстычны катэр, на якім падарожнічаў Катаню, выключыў рухавік, калі побач з’явіўся кіт. Фатографу цяжка было трымаць рукі нерухома, каб захаваць гэтую кампазіцыю буйным планам, таму што лодка гойдалася на хвалях.
У кітоў Брайда ўнутры верхняй сківіцы расце да 370 пар пласцін шэрага вуса. Пласціны маюць керацін, бялок, які таксама ўтварае чалавечыя валасы і ногці, і выкарыстоўваюцца для фільтрацыі планктону.
"Shooting star" япона-амерыканскага фатографа Тоні Ву, перамога ў катэгорыі Underwater.
Тоні Ву назіраў за хвалюючым рэпрадуктыўным танцам гіганцкай марской зоркі. Апынуўшыся ў невялікай закрытай бухце і маючы толькі макрааб’ектыў, ён быў змушаны адступіць назад, каб уціснуць хвалістую марскую зорку ў поле зроку. Сцэна з "танцуючай" позай марской зоркі на нерасце атрымалася падобная на галактыку.
"Battle stations" італьянскага фатографа Кацярыны Бі, перамога ў катэгорыі 10 Years and Under.
Бліжэй да канца вясновай аднадзённай паездкі з сям’ёй Кацярына заўважыла гэтую сцэну. Два горныя казлы сашчапіліся рагамі, стоячы на задніх нагах, як баксёры на рынгу. У пачатку 1800-х гадоў у гарах на італьянска-французскай мяжы пасля стагоддзяў палявання заставалася менш за 100 альпійскіх казлоў. Паспяховыя меры па захаванні прывялі да таго, што сёння іх налічваецца больш за 50 000 асобін.
"The bat-snatcher" мексіканскага фатографа Фернанда Канстанціна Марцінес Белмар, перамога ў катэгорыі Behaviour: Amphibians and Reptiles.
Выкарыстоўваючы чырвонае святло, да якога і кажаны, і змеі менш адчувальныя, Фернанда сачыў за гэтай юкатанскай пацучынай змяёй, якая высоўваецца з расколіны. У яго было ўсяго некалькі секунд, каб зрабіць здымак таго, як жывёла адступіла ў расколіну са сваёй здабычай – лятучай мышшу.
"Heavenly flamingos" японскага фатографа Дзюндзі Такасага, перамога ў катэгорыі Natural Artistry.
Фатограф назіраў за групай чылійскіх фламінга, якія прыхарошваюцца. Каб захаваць гэтую казачную сцэну харэаграфіі ў адлюстраваных аблоках, ён, акрамя іншага, змагаўся са сваёй бояззю вышыні.
Высакагор’е ў Андах Салар-дэ-Уюні з’яўляецца найбуйнейшым у свеце саланчаком. Гэта таксама адзін з найбуйнейшых літыевых руднікоў у Балівіі, распрацоўка якога пагражае будучыні гэтых фламінга. Літый выкарыстоўваецца ў батарэях для тэлефонаў і ноўтбукаў. Разам мы можам дапамагчы знізіць попыт, утылізуючы старую электроніку.
"Дом мядзведзя" расійскага фатографа Дзмітрыя Коха, перамога ў катэгорыі Urban Wildlife.
На яхце, хаваючыся ад шторму, Дзмітрый заўважыў белых мядзведзяў, якія блукаюць сярод пабудоў даўно апусцелага пасёлка. Пакуль яны даследавалі кожнае акно і дзверы, Дзмітрый выкарыстаў беспілотнік з нізкім узроўнем шуму, каб зрабіць здымак, які выклікае ва ўяўленні постапакаліптычныя карціны.
"Ndakasi’s passing" паўднёваафрыканскага фатографа Брэнта Стыртана, перамога ў катэгорыі Photojournalism.
Брэнт сфатаграфаваў гарылу Ндакасі, якая памірае пасля таго, як уся яе зграя была жорстка забіта баевікамі горназдабыўных кампаній, зацікаўленымі ў прыродных рэсурсах раёна. На фота яна ляжыць на руках свайго выратавальніка 13-гадовага рэйнджара, які ахоўвае прыродны парк, Андрэ Баўмы. У выніку нястомных намаганняў, накіраваных на штодзённую абарону асобных гарыл, колькасць горных гарыл за апошнія 40 гадоў павялічылася ў чатыры разы і перавысіла 1000 асобін.
"The dying lake" гватэмальскага фатографа Даніэля Нуньеса, які перамог у катэгорыі Wetlands – The Bigger Picture.
Даніэль зрабіў гэтую фатаграфію, каб павысіць дасведчанасць аб уплыве забруджвання на возера Аматытлан, у якое штогод зліваецца каля 75 000 тон адходаў з горада Гватэмала. Цыянабактэрыі размнажаюцца з-за сцёкавых вод і сельскагаспадарчых удабрэнняў і выклікаюць багатае цвіценне багавіння. Намаганні па аднаўленні водна-балотных угоддзяў Аматытлан робяцца, але ім замінае адсутнасць фінансавання і карупцыя.
"Out of the fog" іспанскага фатографа Ісмаэля Дамінгеса Гуцьерэса, перамога ў катэгорыі 11-14 Years.
Калі Ісмаэль дабраўся да забалочанай мясцовасці, ён быў расчараваны тым, што не мог бачыць далей за некалькі метраў, і, вядома ж, у яго не было ніякай надзеі ўбачыць драпежную птушку скопу, якую ён хацеў сфатаграфаваць. Але калі туман пачаў рассейвацца, адкрылася магчымасць для гэтай дзіўнай кампазіцыі. Скопа – зімовы госць у правінцыі Андалусія. Тут шматлікія вадаёмы прапануюць гэтым шырока распаўсюджаным рыбаедным драпежнікам мелкаводдзе і ваду, больш празрыстую, чым у шматлікіх рэках і азёрах.
"Puff perfect" іспанскага фатографа Хасэ Хуана Эрнандэса Марцінеса, перамога ў катэгорыі Animal Portraits.
Хасэ прыбыў да месца заляцання губары на такавішчы ноччу. Пры святле месяца ён выкапаў сабе яму. З гэтай выгаднай пазіцыі ён злавіў цудоўны профіль птушкі. Самец канарскай губары штогод вяртаецца на месца заляцання, каб зладзіць уражлівую дэманстрацыю. Падняўшы пёры з пярэдняй часткі шыі і адкінуўшы галаву назад, ён носіцца наперад – назад, адпачываючы ўсяго некалькі секунд, перш чым пачаць зноў.
"The Cuban connection" амерыканскага фатографа Карын Айгнер, перамога ў катэгорыі Photojournalist Story Award.
Кубінскага снегіра саджаюць уздоўж дарогі, каб ён абвык да вулічнай мітусні і менш адцягваўся падчас спаборніцтваў. Гэтыя птушкі высока шануюцца за іх салодкі голас і дзёрзкі характар.
"Under Antarctic ice" французскага фатографа Ларан Бальеста, перамога ў катэгорыі Portfolio Award.
"Піраміда жыцця". Жывая вежа з марскіх беспазваночных на марскім дне ў Зямлі Адэлі, на глыбіні 32 метра пад лёдам Антарктыкі. Дрэвападобная губка запоўнена жывымі арганізмамі: ад гіганцкіх істужачных чарвякоў да марскіх зорак.
"Spectacled bear's slim outlook" эквадорскага фатографа Даніэля Мідэраса, перамога ў катэгорыі Animals in their Environment.
Фатограф устанавіў фотапасткі ўздоўж дарогі на высакагорныя плато. Ён размясціў камеры так, каб паказаць знікаючы прыродны ландшафт з мядзведзем у цэнтры кадра. Гэтыя мядзведзі, якія насяляюць тэрыторыю ад заходняй Венесуэлы да Балівіі, знікаюць у выніку маштабнага будаўніцтва і сельскай гаспадаркі, прастора для дзікай прыроды ўсё больш скарачаецца.
"The listening bird" амерыканскага фатографа Ніка Канакіса, перамога ў катэгорыі Bird.
Фатограф заўважыў маладога шэрагрудага крапіўніка ў пошуках ежы. Ведаючы, што калі да яго наблізіцца, ён знікне ў лесе, фатограф знайшоў участак апалага лісця і стаў чакаць. І сапраўды, маленькая птушачка заскочыла ў кадр, прыціснуўшыся вухам да зямлі, каб прыслухацца да шолаху дробных казурак – такая яго тэхніка выяўлення здабычы.
"The great cliff chase" індыйскага фатографа Ананда Намбіяра, перамога ў катэгорыі Behaviour: Mammals.
З выгаднага месца праз цясніну фатограф назіраў, як снежны барс імчыцца ў гару за статкам. Снежныя барсы жывуць у адных з самых экстрэмальных месцаў у свеце. Цяпер яны класіфікуюцца як уразлівыя. Пагрозы ўключаюць змяненне клімату, здабычу карысных выкапняў і паляванне як на снежных барсаў, так і на іх здабычу.
"The magical morels" грэчаскага фатографа Агарастаса Папацаніса, перамога ў катэгорыі Plants and Fungi.
Грыбы ў казачным лесе ствараюць чароўную сцэну. Фатограф пачакаў, пакуль сонца прасачыцца скрозь дрэвы і асвятліць ваду на заднім плане, затым выкарыстаў шырокавугольны аб’ектыў і ўспышкі, каб вылучыць лабірынты смаржкоў. Смаржкі лічацца гастранамічнымі скарбамі ў многіх частках свету, таму што іх цяжка вырошчваць, але ў некаторых лясах яны растуць натуральным чынам.
"New life for the tohorā" новазеландскага фатографа Рычарда Робінсана, перамога ў катэгорыі Oceans: The Bigger Picture.
Рычард Робінсан захаваў момант спаравання пары кітоў, якая выжыла, нягледзячы ні на што. Кіты Новай Зеландыі, вядомыя ў маоры як тахора, амаль цалкам зніклі ў 1800-х гадах, таму кожнае новае дзіцяня дорыць надзею на іх вяртанне.
"A theatre of birds" польскага фатографа Матэвуша Песяка, перамога ў катэгорыі Rising Star Portfolio.
Змясціўшы сваю камеру з дыстанцыйным кіраваннем на зямлю ў трысняговых зарасніках, фатограф скарыстаўся магчымасцю захаваць момант, калі сапсан, які пралятаў, прымусіў некалькіх чарназобікаў узляцець.