МІНСК, 22 сту – Sputnik. Беларускія прадпрыемствы маюць намер нарошчваць экспарт у Расію, але пры гэтым не будуць зацыклівацца на гэтым рынку, паведаміў міністр эканомікі рэспублікі Юрый Чабатар.
"Мы ставілі задачу нарошчваць аб’ёмы, бо расійскі рынак дастаткова ёмісты, але, вядома, не зацыклівацца на ім", - падкрэсліў кіраўнік профільнага ведамства ў эфіры тэлеканала "Беларусь 1".
Па словах міністра, адразу пасля сыходу заходніх кампаній на расійскім рынку для Беларусі адкрыліся вялікія магчымасці.
"Але яны адкрыліся для ўсіх дружалюбных Расіі краін, і таму мы аказаліся нават, можа, яшчэ ў большай канкурэнцыі, чым раней. Таму сёння нашы асноўныя канкурэнты на расійскім рынку – турэцкія і кітайскія вытворцы", - адзначыў ён.
Разам з тым, нягледзячы на такую канкурэнцыю, Беларусі ўдалося за апошні час істотна нарасціць экспарт на гэты рынак.
"Пры гэтым станоўчае сальда з гэтай краінай у нас выйшла як у мінулым, так і ў пазамінулым гадах", - дадаў Чабатар.
Іншыя напрамкі для беларускага экспарту
Па словах міністра эканомікі, айчынныя вытворцы развіваюць і іншыя напрамкі экспарту.
Так, экспарт на рынак Азіі вырас у 1,4 раза, пастаўкі беларускіх прадуктаў харчавання на кітайскі рынак за тры гады павялічыліся ў тры разы, хаця раней гэтыя лічбы здаваліся недасягальнымі, у два разы вырас экспарт на лацінаамерыканскі рынак, павялічваюцца пастаўкі ў афрыканскі рэгіён.
Чабатар паведаміў, што ў Беларусі вызначыліся з базавымі краінамі, адкуль будуць ажыццяўляцца пастаўкі прадукцыі ў іншыя краіны Афрыкі. Адпаведныя задачы на бягучы год вызначаны для міністэрстваў і канцэрнаў у мэтавым плане.
>>> Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"