Саюзная дзяржава Беларусі і Расіі

Ці з’явіцца ў Расіі і Беларусі агульны "мішлен" для атэляў

Намеснік кіраўніка "Роскачества" Юлія Міхалёва ўпэўнена, што для Беларусі і Расіі, у якіх вялікі ўзаемны паток турыстаў, вельмі важна ўніфікацыя стандартаў.
Sputnik
МІНСК, 19 кра – Sputnik. Агульная класіфікацыя атэляў і гасцініц з’яўляецца важным момантам для турыстычнай індустрыі як Расіі, так і Беларусі, упэўнена намеснік кіраўніка "Роскачества" Юлія Міхалёва.
У Мінску прайшоў II Расійска-беларускі турыстычны кангрэс, на якім было абмеркавана ўзаемадзеянне Беларусі і Расіі ў сферы турызму, у тым ліку і пытанні ўніфікацыі турыстычных паслуг. У мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik Беларусь прадстаўнікі дзвюх краін гаварылі аб тым, ці можа з’явіцца агульны для дзвюх краін "мішлен" для гасцініц і атэляў, а таксама аб тым, наколькі важны аспект якасці ў турыстычнай індустрыі.

Пачынаць трэба з якасці

Як вядома, у Беларусі 2024 год на дзяржаўным узроўні аб’яўлены Годам якасці.
"З якасці трэба пачынаць, жыць і не расставацца ніколі. Стаўка на якасць, я спадзяюся, стане ключавой для любых сфер эканомкі, у тым ліку і для турызму, які лічыцца акумулятарам многіх сфер, дзе прадастаўляюцца паслугі", - адзначыла намеснік кіраўніка "Роскачества" Юлія Міхалёва.
Яна падкрэсліла, што турызм – гэта частка эканомікі, якая максімальна блізкая да асобна ўзятага чалавека, і ў гэтай сферы важна стандартызацыя аказання паслуг, стандартызацыя сістэм ацэнкі якасці. І пры гэтым не важна, ідзе размова аб арганізацыі харчавання, або аб укараненні міжнародных прынцыпаў, або аб мабільнасці тураператараў, дадала эксперт.
Для Беларусі і Расіі, у якіх вялікі ўзаемны паток турыстаў, важна памятаць аб неабходнасці ўніфікацыі стандартаў, лічыць прадстаўнік "Роскачества".
"Якія б аспекты туріндустрыі або "індустрыі гасціннасці" мы не асвятлялі, мы заўсёды павінны памятаць аб тым, што, калі мы гаворым аб такіх узаемных патоках адзін да аднаго, вельмі правільна будзе сінхранізаваць нашы рухі ў гэтым напрамку", - сказала намеснік кіраўніка расійскага ведамства.

Каб кліент быў задаволены

Юлія Міхалёва ўдакладніла, што ніхто не настойвае на тым, каб стандарты для атэляў Беларусі і Расіі супадалі "капейка ў капейку", самае галоўнае – каб спажывец разумеў, што атрымае за аплачаныя паслугі.
Пры гэтым яна звярнула ўвагу на тое, што ў свеце не існуе агульнай сістэмы ацэнкі атэляў накшталт французскіх "мішленаўскіх зорак".
"Але нашы турысты павінны разумець, што тры, чатыры, пяць "зорак" у адной краіне – гэта тая ж інфраструктура і набор аказваемых паслуг у іншай. Гэта важна, таму што чалавек, калі траціць грошы, чакаючы нешта атрымаць, але ў выніку не атрымліваючы чаканага, гэта ў канчатковым выніку праблема бізнесу", - сказала Міхалёва.
Эксперт падкрэсліла, што расчараваны кліент – "вельмі негатыўная рэч" для індустрыі паслуг і для турызму ў тым ліку.

Адзіныя стандарты

Адзначыўшы, што Расіі і Беларусі вельмі важна дамовіцца аб уніфікацыі стандартаў у туріндустрыі, яна канстатавала, што краінам у нейкай ступені ўдалося "замацавацца" з сістэмай класіфікацыі атэляў.
"У Расіі некалькі дзён таму стартавала рэформа сістэмы класіфікацыі атэляў, будуць уносіцца змены. (…) І я думаю, што беларускім калегам, беларускім прафесіяналам варта ўлічыць тыя напрацоўкі і памылкі, з якімі сутыкнулася расійская сістэма", - мяркуе Міхалёва.
Паводле яе слоў, цяпер у Беларусі і Расіі вельмі падобная сістэма класіфікацыі атэляў – адрозненне толькі ў тым, што ў Расіі яна абавязковая, а ў Беларусі пакуль яшчэ добраахвотная.
Намеснік кіраўніка "Роскачества" запэўніла, што расійскія спецыялісты гатовы падзяліцца з беларускімі калегамі вопытам у гэтай галіне.
"Каб разам рухацца наперад", - падкрэсліла яна.
>>> Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"
Саюзная дзяржава Беларусі і Расіі
Мінспорту: неабходна павялічваць авіямаршруты ў Расію і запускаць турцягнікі