ЕС прызнаў зніжэнне ўзроўню ведаў школьнікаў і недахоп настаўнікаў

Еўракамісія звярнула ўвагу на праблему нізкага ўзроўню ведаў у падлеткаў, у прыватнасці, у матэматыцы.
Sputnik
МІНСК, 4 сту – Sputnik. Пагаршэнне базавых навыкаў у еўрапейскіх школьнікаў і пастаянны недахоп настаўнікаў назіраюцца ў шэрагу краін ЕС, вынікае з апублікаванага даклада Еўракамісіі.
Прыкладна трэці 15-гадовых вучняў не хапае базавых ведаў па матэматыцы. Гэты паказчык упаў на 6,6% з 2018 года. Акрамя таго, у кожнага чацвёртага падлетка ў гэтым узросце ёсць праблемы з чытаннем і прыродазнаўчымі навукамі.
"Амаль палова (48%) навучэнцаў з праблемных сямей адстаюць па матэматыцы...", - сказана ў справаздачы.
Найбольш востра праблема з матэматычнымі ведамі ў юнага пакалення стаіць у Балгарыі, на Кіпры і ў Румыніі.
Ёсць і такая праблема як ранні сыход са школы, калі многія аддаюць перавагу не давучвацца. Хаця з 2022 года ў ЕС крыху знізілася колькасць такіх дзяцей (мінус 2,3% за дзесяць гадоў), усё ж такая з’ява прысутнічае. Як правіла, заканчваць навучанне ў школе раней за належнае аддаюць перавагу юнакі.
Работадаўцы адчуваюць недахоп кваліфікаваных кадраў. У тым ліку гэта закранула малыя і сярэднія кампаніі. Больш за палову такіх арганізацый (52%) адзначаюць, што ў іх ёсць цяжкасці ў пошуку работнікаў з патрэбнымі навыкамі. Дзве трэці (63%) сутыкаюцца з абмежаваннямі ў сваёй рабоце з-за недахопу кваліфікаваных кадраў.
Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"
Стала вядома, калі ВНУ пачнуць рыхтаваць аператараў дронаў