МІНСК, 10 чэр - Sputnik. Задача дыверсіфікацыі паставак энергарэсурсаў востра ўстала перад рэспублікай на пачатку гэтага года, калі не атрымалася дамовіцца аб падпісанні доўгатэрміновага кантракту на звыклыя пастаўкі нафты з Расіі.
Па тэрыторыі Беларусі праходзяць дзве ніткі магістральнага нафтаправода "Дружба", якія сілкуюць НПЗ на поўначы і поўдні. У той час, як канцэрн "Белнафтахім" займаўся пошукамі альтэрнатыўных крыніц сыравіны, з'явілася ідэя злучыць дзве часткі нафтаправода.
Мост паміж морамі
Новы нафтаправод "Гомель - Горкі" збярэ разам усю інфраструктуру беларускай нафцянкі. Пасля таго, як злучацца два магістральныя трубаправоды "Унеча - Полацк" і "Унеча - Мазыр - Адамава", дадзены працэс завершыцца.
Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка падпісаў адпаведнае распараджэнне № 82рп "Аб рэалізацыі інвестыцыйнага праекта" яшчэ 29 красавіка, але падрабязнасці сталі вядомыя толькі зараз.
Заказчыкам па праектаванню і будаўніцтву інвестыцыйнага праекта выступіла ААТ "Гомельтранснафта Дружба", генеральнай праектнай і падраднай арганізацыяй стала "Беларуснафта".
"Перш за ўсё, неабходна пракласці 207 км магістральнага трубаправода дыяметрам 530 мм і пабудаваць прамежкавую станцыю", - піша часопіс "Веснік Белнафтахіма".
Па словах намесніка гендырэктара ААТ "Гомельтранснафта Дружба" Андрэя Карабаня, максімальная прадукцыйнасць новага нафтаправода складзе шэсць мільёнаў тон у год.
Маштабны інвестыцыйны праект павінен быць рэалізаваны, пачынаючы з 2020 года і завяршаючы 2023 годам. Прыкладны кошт праекта, уключаючы запаўненне трубы тэхналагічнай нафтай, складае каля 300 мільёнаў рублёў (каля за 126 мільёнаў даляраў - Sputnik).
"Праект першай чаргі з экспертызай будзе гатовы 30 кастрычніка 2020 года, а 1 лістапада мы плануем прыступіць да будаўніча-мантажных работах", - распавёў намеснік гендырэктара.
Пры гэтым Карабань запэўніў, што рэалізацыя праекта будзе ажыццяўляцца за кошт уласных сродкаў ААТ "Гомельтранснафта Дружба".
У выніку новая труба дазволіць злучыць НПЗ у Наваполацку і Мазыры, каб пастаўляць чорнае золата з партоў Чорнага і Балтыйскага мораў у абодва бакі