20:50 21 верасня 2017
«Радыё Sputnik»
Заснавальнік незалежнага лэйбла Label Mango record , DJ Dejavu  Раман Кісялевіч

Беларускую музыку на сусветны ўзровень будзе рухаць незалежны лэйбл

© Sputnik/ Николай Куксачев
Стыль жыцця
Атрымаць кароткую спасылку
Беларуская музыка: ад панку да пост-барду (20)
8740

Чаму беларускія музыкі мала зарабляюць і як рабіць грошы на тым, што сапраўды падабаецца, Sputnik даведаўся ў заснавальніка незалежнага лэйбла Label Mango Record.

Юлія Хвошч, Sputnik

У Беларусі нямала таленавітых музыкантаў, якія не атрымліваюць за сваю творчасць годнага ўзнагароджання. Каму-небудзь з іх атрымліваецца прабіцца, але большасць дрэнна арыентуецца ў пытаннях раскруткі. "Беларускую музыку ніхто купляць не будзе", — кажуць яны. Стваральнік незалежнага лэйбла Label Mango record, DJ Dejavu і проста таленавіты чалавек Раман Кісялевіч гатовы пераканаць у адваротным. Прычыну неразвітасці музычнага беларускага рынку ён бачыць у… адсутнасці прадзюсараў ў Беларусі і ў адсутнасці прававых ведаў сярод музыкаў.

Манга — фрукт сур'ёзны

Label Mango record — бадай, першая ў музычнай гісторыі Беларусі сур'ёзная заяўка на стварэнне магутнага цэнтру па прасоўванні айчыннай музыкі паза межы краіны. Усё пачалося два гады таму, калі Раман вырашыў адправіць свой трэк на выпускаючы лэйбл. Атрымаў адказ і прапанову па кантракце. Трохі падумаўшы, задаўся пытаннем, чаму б яму самому не рухаць наперад тую музыку, якая яму падабаецца.

"Я ўмею займацца раскруткай. Не ведаю чаму, але неяк інтуітыўна я знаходжу шчыліны і варыянты для гэтага. Зразумела, што трэба нешта пастаянна чытаць, недзе ўнікаць, знаходзіць новыя фішкі, але я раблю гэта з задавальненнем", — распавёў Раман у інтэрв'ю Sputnik.

Спачатку музыкант запісаў свой трэк, потым распавёў сябрам, што яго можна паслухаць на iTunes, стварыў афіцыйную старонку свайго лэйбла ў соцсетках — і працэс пайшоў. Так у інтэрнэце з'явілася яскравая карцінка з выявай нарэзанага манга, якую цяпер пазнаюць усё больш беларускіх музыкаў.

 "Аднойчы я паказаў эмблему лэйбла аднаму чалавеку, а ён мне такі, маўляў, што гэта за мачалка? У кожнага сваё меркаванне. Мне самому вельмі падабаецца лагатып, і я з задавальненнем прасоўваю гэты знак, атрымліваючы ад працэсу задавальненне. Я бачу сакавітае манга і яркі пазітыўны колер", — падзяліўся сваёй пазіцыяй суразмоўца Sputnik.

Дзейнасць лэйбла пабудавана па заходнім узоры: музыка стварае песню або трэк і дасылае на лэйбл. Калі песня спадабалася, то з музыкам заключаецца кантракт на продаж кампазіцыі. Лэйбл займаецца размяшчэннем дыска ў крамах і робіць усё магчымае для яго раскруткі. Музыкант атрымлівае свае аўтарскія. Дарэчы, пра аўтарскія. Адной з прычын таго, што беларускія музыкі амаль нічога не атрымліваюць за сваю творчасць, Раман Кісялевіч называе прававую непісьменнасць музыкаў. Выкладваючы сваю музыку ў сацыяльных сетках для вольнай запампоўкі, сытым не будзеш, ды і папулярнасці на гэтым не зробіш.

Раскрутка музыкі — гэта важна

Схема простая: каб зарабіць на сваёй творчасці грошы, яго трэба прадаць. Для продажу музыкі трэба, каб яе пачула як мага большую колькасць людзей. Гэтым і займаецца Label Mango Record — дапамагае беларускім музыкам заявіць пра сябе ва ўсім свеце.

Создатель независимого лейбла Label Mango record, DJ Dejavu Роман Киселевич
© Sputnik/ Николай Куксачев
заснавальнік незалежнага лэйбла label mango record

Зараз лэйблу даводзіцца нялёгка. Пастаянная работа па папулярызацыі беларускай музыкі фактычна вядзецца трыма энтузіястамі. Ім дапамагаюць па меры магчымасці людзі з розных краін. Папулярнасць лэйбла расце вельмі хутка, музыкі з усяго свету дасылаюць свае дэма-запісы. Хлопцы не спраўляюцца з аб'ёмам лістоў.

На сеняшні дзень лэйбл ўжо выпусціў трэкі аўтараў з Расіі, Украіны, Румыніі, Італіі, ЗША, Англіі і Аўстраліі. Зараз у планах сабраць каманду людзей, якія не толькі б "загарэліся" гэтай ідэяй, але і ставіліся да справы сур'ёзна.

Асноўная праца адцягвае людзей ад праэкта, а на чыстым энтузіязме далёка не даедзеш: сёння ён ёсць, а заўтра — не. Я разглядаю лэйбл як сур'ёзны бізнес-праект і знаходжуся ў пошуках інвестараў",- распавёў Раман Кислевич.

Але у такога праекта яны ў любым выпадку знойдуцца. На сапраўдны момант у Label Mango Record ў сацсетках ўжо 50 тысяч падпісчыкаў, музыкую, якую яны прадаюць, без перабольшання, слухаюць ва ўсіх краінах свету. Нядрэнны вынік для двухгадовага праекта.

На сваю творчасць у Рамана часу зусім не хапае, і прыходзіцца рабіць вельмі няпросты выбар. У яго далейшых планах — адкрыццё студыі гуказапісу па заходнім узоры. Для музыкаў, якія выдаюцца лэйблам, яе паслугі будуць бясплатнымі.

А ў бліжэйшы час плануецца правесці конкурс рэміксаў сярод ды-джэяў СНД. Не так даўно на Label Mango Record даслала свае запісы таленавітая ангельская выканаўца Doll Fair, уладальніца вельмі моцнага голаса. На яе песні і будзе прапанавана канкурсантам зрабіць рэмікс.

Такі праект, вядома, патрабуе фінансавых выдаткаў. Лэйбл разаслаў камерцыйныя прапановы на ўсе прадпрыемствы, якія змаглі б інвеставаць у конкурс, але ўсюды пакуль атрымаў адмову. Гэта пры ўмове, што прагназуемая ўцягнутасць аўдыторыі ў працэсе правядзення конкурсу будзе складаць каля трох мільёнаў чалавек.

Ноты і лічбы

Камусьці можа здацца, што стварыць свой лэйбл і прадаваць музыку — проста, асабліва калі ў тваіх акаўнтаў 50 тысяч падпісчыкаў. Нажаль. У свеце Сем мільярдаў людзей і ўсяго толькі 20 мільёнаў акаўнтаў, зарэгістраваных у музычных інтэрнэт-крамах. Атрымліваецца, што музыку ў інтэрнэце купляе 0,3% усяго насельніцтва Зямлі. Ці, дапусцім, што ў лэйбла ў сацыяльнай сетцы ёсць тысяча падпісчыкаў, адзін працэнт з якіх, г.зн. дзесяць чалавек, купляе музыку. Па-першае, гэтыя ўмоўныя пакупнікі павінны заўважыць трэк ў стужцы навін; па-другое, трэк ім павінен спадабацца настолькі, каб яны вырашыліся на пакупку. Вось і выходзіць, што каб разважаць аб сур'ёзным заробку, у Label Mango Record павінна быць як мінімум 9000000 падпісчыкаў.

"Купляйце беларускае"

Вядома, у Беларусі дзейнічаюць і іншыя незалежныя лэйблы, але ніхто з іх не задумваецца сур'езна пра раскрутку беларускай музыкі на сусветны ўзровень. "Большасць здавольваюцца аўдыторыяй 300-500 чалавек і заяўляюць, што ім гэтага дастаткова, а грошы — гэта не галоўнае для музыкі", — кажа ён.

DJ Dejavu и просто талантливый человек Роман Киселевич
© Sputnik/ Николай Куксачев
DJ Dejavu и просто талантливый человек Роман Киселевич

Але адкуль у такім выпадку беларускім музыкам ведаць пра тое, што і ў нас ёсць магчымасць прадаваць сваю музыку і заяўляць пра сябе, як пра выканаўцаў сусветнага ўзроўню? І тады становіцца цалкам лагічным такая заканамернасць, што адукаваныя ў плане раскруткі выканаўцы аддаюць перавагу замежным лэйблам.

 "Не зразумелая для мяне сітуацыя, калі, напрыклад, мужчына, ідучы дамоў з рабочай завадской змены, заходзіць у краму за півам, але, пачуўшы, што ёсць толькі беларускае, грэбліва фыркае. Але ты таксама выдаў нешта беларускае на сваім заводзе! Атрымліваецца, што судзіш працу іншых беларусаў па сваёй", — адзначыў стваральнік незалежнага лэйбла Label Mango Record.

 Стварыць у Беларусі зорку сусветнай велічыні цалкам рэальна, перакананы ён. Усё, што трэба — таленавіты выканаўца, ідэя, сродкі і чалавек, які ўмее ўсё гэта ўдала аб'яднаць. З апошнім у Беларусі як раз праблемы.

"Мне часта кажуць, што музыка — гэта не бізнэс. Трэба дакладна разумець, што бізнэс. І яшчэ які!", — перакананы Раман.

Паводле яго слоў, у краіне ёсць таленавітыя музыканты, але няма прадзюсараў, гатовых не абмяжоўваць сябе рамкамі Беларусі. Логіка простая: каб з'явіўся рынак — неабходна наяўнасць прадаўца, тавару і пакупніка. Прадаўцоў, на жаль, няма. Менавіта таму, на думку суразмоўцы Sputnik, шматлікія музыкі едуць у бліжэйшую Маскву, шукаюць там падтрымку і знаходзяць яе. "Там усё ж такі ёсць людзі, здольныя прымаць рашэнні і несці за іх адказнасць", — канстатуе ён.

Раман упэўнены: зарабляць грошы на тым, што табе падабаецца, — не утопія. "Каб займацца продажам музыкі трэба шмат працаваць і памятаць, што ты чалавек, якому ўласціва памыляцца, асабліва калі займаешся чымсьці маштабным. Калі ты сур'езна вырашыў звязацца з музыкай, то пра ўсё астатняе можна забыцца", — сказаў ён.

Тэмы:
Беларуская музыка: ад панку да пост-барду (20)
Тэги:
iTunes, Мiнск
Правілы карыстанняКаментары

Галоўныя тэмы