МІНСК, 9 жні - Sputnik. Гарадскі аўтобус трэцяга пакалення Мінскі аўтамабільны завод выпусціў да свайго 75-годдзя, пра гэта паведаміла прэс-служба прадпрыемства.
Дызайн навінкі моцна адрозніваецца ад таго, што пасажыры могуць назіраць цяпер на прыпынках. Спераду аўтобус стаў больш агрэсіўным, і ў ракурсе "тры чвэрці" з незвычайнымі ўстаўкамі ў верхніх частках кузава прастакутны сілуэт набывае імклівасць. Канструктары ж адзначаюць, што дзякуючы "гарбінцы" над кіроўчай кабінай аўтобус падобны на зубра.
У пярэдняй частцы і збоку з'явіліся каляровыя табло, на якіх будуць адлюстроўвацца маршруты. Салон стаў больш шырокім, у ім з'явіліся кандыцыянер, паўтарачныя сядзенні,, перапрацаваныя поручні і, чаго чакалі многія, - USB-раздымы для зарадкі гаджэтаў.
"Нам было важна стварыць стыльны еўрапейскі аўтобус, які пры гэтым захаваў пераемнасць і перадае этнакультурны каларыт", - адзначылі прадстаўнікі завода.
Рухавік у навінкі, а гэта 299-моцны турбадызель Daimler, размешчаны ў задняй частцы - гэтая кампаноўка знаёмая і па папярэдніх мадэлях. Скрынка - "аўтамат" ад ZF. Перапрацаваная падвеска, інжынеры адзначаюць, што ўзровень шуму ў салоне і вібрацыі атрымалася знізіць. Аўтобус па выхлапу ўкладаецца ў нормы "Еўра-6", што дазваляе наладжваць экспартныя пастаўкі.
"Мы не толькі ўмацуем свае пазіцыі на звыклых для нас рынках, але і зможам выйсці ў новыя краіны - перш за ўсё, Еўрасаюза", - упэўнены на МАЗе ў новым аўтобусе.
Для кіроўцы - новая прыборная панэль, мульціруль і тры варыянты кабіны з поўнай або частковай ізаляцыяй ад салона. Камеры, як запэўніваюць на заводзе, забяспечваюць стоадсоткавы агляд вакол аўтобуса.
На вуліцах навінка з'явіцца пазней - пакуль аўтобус з'яўляецца дасведчаным узорам і яшчэ не атрымаў сертыфікат адпаведнасці.
Трэцяе пакаленне гарадскіх аўтобусаў МАЗ пабачыла свет праз 14 гадоў пасля з'яўлення другой генерацыі. Паводле інфармацыі завода, вытворчасць ужо амаль утрая перавысіла першапачаткова запланаванае. Плануецца і пашырэнне геаграфіі экспартных паставак - ад СНД да краін Еўропы і Азіі.