Радыё

Селіверстаў і Нікалаеў: як у Беларусі адраджаецца джып-трыял

© Sputnik / Александр КривошеевСтаршыня Беларускай аўтамабільнай пазадарожнай федэрацыі Яўген Селіверстаў і член прэзідыума БАФ, аўтагоншчык Алег Нікалаеў
Старшыня Беларускай аўтамабільнай пазадарожнай федэрацыі Яўген Селіверстаў і член прэзідыума БАФ, аўтагоншчык Алег Нікалаеў - Sputnik Беларусь
Падпісацца
Старшыня Беларускай аўтамабільнай пазадарожнай федэрацыі Яўген Селіверстаў і член прэзідыума БАФ, аўтагоншчык Алег Нікалаеў распавялі радыё Sputnik Беларусь пра тое, як у нашай краіне адраджаюцца спаборніцтвы па джып-трыяле, чарговы этап якіх пройдзе ў Заслаўі ў суботу 23 чэрвеня.
Селиверстов и Николаев: как в Беларуси возрождается джип-триал

У Беларусі адраджаюцца пазадарожныя спаборніцтвы на легкавых аўтамабілях і прататыпах, вядомыя як "джып-трыял". Такія спаборніцтвы праводзіліся яшчэ з пачатку 2000-х гадоў, прычым на працягу года маглі адбыцца да шасці этапаў, якія прымалі абласныя і раённыя цэнтры краіны. У Беларусь прыязджалі экіпажы з Расіі, Украіны, Прыбалтыкі, Германіі і Польшчы. Але затым рух практычна сышоў на нішто.

Гоначны МАЗ каманды МАЗ-СПОРТаўта - Sputnik Беларусь
"МАЗ-СПОРТаўта" у чэрвені збярэ грузавік капотнай кампаноўкі

"Пяць-сем гадоў таму беларускія спартсмены сталі пастаянна ездзіць у Еўропу выступаць на Еўра-трыял і прыўнеслі сюды еўрапейскія правілы і стандарты. Да таго у нас спаборніцтвы праходзілі па ўласным рэгламенце, спадчыне трак-трыяла. Прайшло некалькі спаборніцтваў, але беларускі менталітэт патрабуе свайго. Мы ўжо правялі адзін этап па беларускіх правілах, і цяпер будзе другі", — распавёў Мікалаеў.

У еўрапейскіх краінах таксама няма адзінага рэгламенту, усюды ёсць свае асаблівасці. Толькі Чэмпіянат Еўропы па трыяле, які праходзіць раз на год і кожны раз у новай краіне, праводзіцца па правілах, зацверджаных спецыяльнай камісіяй па трыяле.

"Беларускі трыял падобны на шахматы. Тут трэба думаць, прапрацоўваць са штурманам стратэгію барацьбы ў секцыі, экіпаж сам выбірае кірунак руху, больш жорсткія патрабаванні бяспекі, штрафы за дотык вешак і абмежавальнай стужкі нашмат больш сур'ёзная. Еўрапейскі трыял больш падобны на шашкі. Ну і ў Еўропе раз у год збіраецца да 180 аўтамабіляў з 20 і больш краін у шасці катэгорыях. У нас такога няма, і прымяненне еўрапейскіх правілаў выклікала хранічную некамплектнасць катэгорый", — сказаў Селіверстаў.

Беларускія спартсмены неаднаразова займалі высокія месцы ў сусветных спаборніцтвах і цяпер рады вярнуцца на родныя трасы. Першы этап беларускага джып-трыялу ўжо адбыўся, наперадзе другі, які пройдзе 23 чэрвеня ў кар'еры драбільна-сартавальнага завода ў Заслаўі. Этап будзе складацца традыцыйна з уласна спаборніцтваў на стратэгію праходжання перашкод у спецыяльна створаных секцыях, і відовішчнай карусельнай гонкі пераследу.

Гутарку з Яўгенам Селіверставым і Алегам Мікалаевым слухайце ў аўдыёзапісы радыё Sputnik Беларусь.

Стужка навiн
0