Радыё

"Гульня мускуламі": Да чаго вядзе Беларусь і Літву спыненне нафтавага транзіту

© Photo : Из личного архива Сергея ХрапачаЭксперт у сферы лагістыкі, экс-член грамадскага савета Мінтранса Расіі Сяргей Храпач
Эксперт у сферы лагістыкі, экс-член грамадскага савета Мінтранса Расіі Сяргей Храпач - Sputnik Беларусь
Падпісацца
Літоўскаму боку будзе складана знайсці замену беларускаму транзіту нафтапрадуктаў, аднак і беларусам трэба ацаніць няўстойку за невыкананне дамоўных абавязацельстваў, лічыць эксперт у сферы лагістыкі, экс-член грамадскага савета Мінтранса Расіі Сяргей Храпач.
Игра мускулами? К чему приведет Беларусь и Литву остановка нефтяного транзита

Беларусы напярэдадні не разарвалі дамовы па перавалцы нафты праз Клайпеду, проста прыпынілі іх выкананне, нагадвае суразмоўца Sputnik. Паколькі адсутнасць паставак мае на ўвазе прастой ёмістасцяў порта, незагрузку судоў і іншы ўрон, у адносінах да тых, па чыёй віне не выконваецца дагавор, павінны прытрымлівацца сур'ёзныя санкцыі, разважае эксперт.

Клайпедскі марскі порт - Sputnik Беларусь
Беларуская нафтавая кампанія прыпыняе экспарт праз Клайпеду

"Калі гэтая няўстойка (а хутчэй за ўсё, яна прапісана ў дагаворах з портам) будзе ніжэй, чым той станоўчы вынік, які Беларусь атрымае за транзіт праз расійскія парты, то, безумоўна, яны (беларусы - Sputnik) будуць так паступаць, паколькі і палітычна , і эканамічна ім стане гэта выгадна", - разважае Храпач.

Калі ж няўстойка вышэй, то пакуль усё тое, што адбываецца з беларускім нафтавым транзітам - гэта нішто іншае, як "бравіраванне мускуламі перад сваімі прыбалтыйскімі партнёрамі пасля іх вельмі неасцярожных выказванняў аб увядзенні санкцый супраць Беларусі ў святле апошніх палітычных падзей", дадае Храпач.

Пры гэтым сумы страт, якія нясуць беларускія партнёры ў Прыбалтыцы пасля прыпынення нафтавага транзіту, наўрад ці стануць вядомыя, адзначае спецыяліст, "аб'ёмы перавалкі і суму кантрактаў, як правіла, не выдаюць, паколькі яны складаюць камерцыйную тайну".

Мяркуючы па дадзеных адкрытых крыніц, беларускія грузы займаюць каля 10-12% ад усяго аб'ёму перавалкі ў Клайпедскім порце. Перавод гэтага грузапатоку на расійскі напрамак можа прынесці сваю эканамічную выгаду Расіі, дадае Храпач.

"З пункту гледжання Расіі, напэўна, такі варыянт выгадны, таму што лішні тавараабарот праз расійскія парты пацягне за сабой павелічэнне падатковага паступлення ў наш расійскі бюджэт, што не можа не быць добра. З пункту гледжання расіян, гэта хутчэй станоўчая тэндэнцыя", - рэзюмаваў эксперт.

Нагадаем, напярэдадні стала вядома, што даччынае прадпрыемства "Беларускай нафтавай кампаніі" BNK (UK) Limited часова прыпыніла экспарт нафтапрадуктаў праз Клайпеду па новых кантрактах. Як паведамілі Sputnik Літва ў прэс-службе літоўскай кампаніі Klaipėdos nafta, усе заключаныя раней кантракты засталіся ў сіле, але выкананне дагаворных абавязацельстваў прыпынена на нявызначаны тэрмін.

Стужка навiн
0