05:49 21 жніўня 2018
«Радыё Sputnik»
  • USD2.05
  • EUR2.34
  • 100 RUB3.05
Трактарны балет

Творчасць Шагала, балет і біятлон: з чым асацыююць Беларусь японцы

© Sputnik / Виктор Толочко
Грамадства
Атрымаць кароткую спасылку
8 0 0

Нягледзячы на тое, што японцы няшмат што ведаюць пра Беларусь, беларускі экспарт у Японію за апошні год вырас амаль на 41,4 працэнта. Што Беларусь можа прадаць Японіі, распавёў пасол Беларусі Руслан Есін.

МІНСК, 10 мая — Sputnik. Тавараабарот паміж Беларуссю і Японіяй у 2017 годзе павялічыўся ў параўнанні з 2016-м на 11,7% і склаў 138,8 мільёны долараў, беларускі экспарт вырас на 41,4%, гаворыцца ў інтэрв'ю Надзвычайнага і Паўнамоцнага Пасла Беларусі ў Японіі Руслана Есіна, размешчаным на сайце МЗС рэспублікі.

Нягледзячы на тое, што японцы не шмат што ведаюць пра нашу краіну, а паміж дзяржавамі да гэтага часу няма прамых авіязносін, што спрыяла б развіццю турызму, таваразварот расце. Шэраг беларускіх прадпрыемстваў паспяхова працуе на японскім рынку, сярод іх ААТ "Беларуская калійная кампанія", ААТ "Полацкшкловалакно", Аршанскі льнокамбінат, ААТ "Магатэкс", СТАА "Палессе".

"Большасць беларускіх тавараў могуць быць запатрабаваны ў Японіі пры выбудоўванні кампаніяй-экспарцёрам доўгатэрміновай маркетынгавай стратэгіі на японскім напрамку, у якую ўваходзяць высокі кантроль якасці прадукцыі, выраб упакоўкі з тлумачальнымі надпісамі на японскай мове, удзел у спецыялізаваных выставах, у тым ліку ў рэгіёнах, падтрымка кантактаў з японскімі партнёрамі ", — распавёў Есін.

Шэраг беларускіх прадпрыемстваў паспяхова працуе на японскім рынку, сярод іх ААТ "Беларуская калійная кампанія", ААТ "Полацкшкловалакно", Аршанскі ільнокамбінат, ААТ "Магатэкс", СТАА "Палессе".

Пасол адзначыў, што Беларусь адкрывае для сябе і японскі рынак харчовых тавараў. На міжнароднай выставе прадуктаў харчавання і напояў Foodex Japan у сакавіку 2016 года рэспубліка прадставіла мясную і малочную прадукцыю, цяпер прадстаўнікі рэспублікі прымаюць удзел у першым беларуска-японскім форуме, дзе плануецца правесці перамовы магілёўскіх мяса-малочных прадпрыемстваў з японскімі кампаніямі.

Адным з першых кліентаў пасол бачыць рэстаран беларускай кухні ў Токіа, у якім працуюць выхадцы з Беларусі.

Асацыяцыі з Беларуссю

"Як мне ўяўляецца, у японскім грамадстве Беларусь асацыюецца з творчасцю Марка Шагала, балетам, біятлонам, мастацкай гімнастыкай", — распавёў Есін.

Ён растлумачыў, што нядаўна нацыянальная каманда Беларусі па мастацкай гімнастыцы на чале з галоўным трэнерам Ірынай Лепарскай удзельнічала ў паказальных выступах ў прэфектурах, пацярпелых ад Вялікага ўсходняга землятрусу 2011 года. Толькі ў Сіраісі дзве тысячы жыхароў горада і прэфектуры авацыямі віталі ўзняцце сцяга Беларусі і выступленне спартсменак.

"Услед за тэматычнымі арт-салонамі сумесна са студэнтамі і выкладчыкамі ўніверсітэта Waseda ў Токіа праведзены літаратурны вечар "Максім Багдановіч. Старонкі жыцця паэта". Пераклад вершаў на японскую мову выканаў малады даследчык, беларусаведы Кен Сібата", — распавёў Есін.

З 4 па 8 чэрвеня на базе Універсітэта Сафіі пройдзе Тыдзень беларускай культуры, арганізатарамі якой выступяць ВНУ, пасольства Беларусі і актыў беларусаў у Японіі. Адбудуцца лекцыі пра культуру і гісторыю, выступ вакальных і харэаграфічных калектываў, выстава кніг, фотаздымкаў і сувеніраў з Беларусі, дэманстрацыя нацыянальных касцюмаў.

А вось развіваць адносіны ў сферы турызму няпроста, у тым ліку, з-за адсутнасці прамых авіязносін паміж Беларуссю і Японіяй.

"Аднак гэта не сур'ёзная перашкода для развіцця двухбаковага супрацоўніцтва па напрамках, якія ўяўляюць узаемную цікавасць", — лічыць пасол.

Працэсам наладжвання авіязносін нядаўна зацікавіўся Нацыянальны аэрапорт Мінск. Але гэта не вырашыць праблему слабой інфармаванасці турыстаў з Японіі пра Беларусь. Пасол лічыць, што варта арганізаваць сістэмную работу па прэзентацыі турыстычнага і санаторна-курортнага патэнцыялу рэспублікі.

"Першыя крокі на гэтым напрамку мы ўжо зрабілі. Гэта і ўдзел беларускіх тураператараў у спецыялізаваных турыстычных выставах у Японіі, правядзенне шматлікіх прэзентацый і PR-акцый у японскіх прэфектурах, стварэнне адпаведных інтэрнэт-рэсурсаў на японскай мове, фарміраванне групы падтрымкі беларускага турыстычнага кірунку ў Японіі ", — адзначыў ён.

На форуме плануюць наладзіць кантакты з патэнцыяльнымі інвестарамі для стварэння ў Беларусі гасцінічнага комплексу, які ўключае японскі рэстаран, магазін японскіх тавараў і прадуктаў харчавання, а таксама для прэзентацыі турыстычнага маршруту па Беларусі для асоб з абмежаванымі магчымасцямі.

Тэги:
турызм, Нацыянальная культура, Японія, Беларусь
Правілы карыстанняКаментары

Галоўныя тэмы