05:40 14 снежня 2018
«Радыё Sputnik»
  • USD2.12
  • EUR2.41
  • 100 RUB3.20
Хаджэнне па шынах, або Як у Беларусі працуюць інтэрнэт-крамы

Хаджэнне па шынах, або Як у Беларусі працуюць інтэрнэт-крамы

CC0 / Pixabay / Foundry
Грамадства
Атрымаць кароткую спасылку
6 0 0

Амаль два тыдні выдаткаваў віцяблянін на куплю зімовых шын: аўтаўладальніку давялося зрабіць 14 званкоў у краму (некаторыя па 15-20 хвілін), зноў і зноў высвятляць лёс замовы і ў выніку купіць іншыя шыны, па больш высокай цане.

У рэдакцыю Sputnik звярнуўся засмучаны віцяблянін, які ледзь не заплаціў штраф за тое, што своечасова не змяніў шыны на зімовыя па віне інтэрнэт-крамы, дзе працуюць "ветлівыя, але некваліфікаваныя менеджары".

"Зімой у мяне ёсць два буйныя выдаткі па абслугоўванні машыны, і таму я шукаў краму, дзе можна аформіць растэрміноўку", - патлумачыў карэспандэнту Sputnik Іван.

Аўтаўладальнік спыніў свой выбар на вядомай інтэрнэт-краме Socket.by. Нядрэнны асартымент шын і досыць лёгкія ўмовы афармлення растэрміноўкі падкупілі яго, а, акрамя таго, абсалютна на ўсіх сайтах водгукі аб гэтай краме былі выключна станоўчымі. Іван вырашыў купіць шыпаваныя Nokian Nordman 5, якія каштавалі там крыху танней, чым у іншых гандлёвых кропках.

На сайце паведамлялася, што шыны на складзе ёсць, а аформіць заяўку ў банк можна ў некалькі клікаў, запампаваўшы крэдытную заяву і прыклаўшы адсканаваныя старонкі пашпарта.

Мужчына успамінае, яго адразу насцярожыла: "крэдытны калькулятар" палічыў, што шыны ў крэдыт будуць каштаваць столькі ж, колькі і па зніжцы, і нашмат менш, чым у растэрміноўку. А менеджар, пералічыўшы, сказаў: наадварот, крэдыт выйдзе даражэй за растэрміноўку. Івана гэта крыху збянтэжыла, але ён вырашыў: на сайтах бываюць розныя збоі, тым больш, што менеджар па тэлефоне перарабіў заяўку з крэдыту на растэрміноўку.

20 лістапада аўтаўладальнік аформіў у банку дакументы і адразу ж патэлефанаваў у краму, дзе Івану ветліва адказалі, што звяжуцца з ім і абмяркуюць дату дастаўкі, як толькі атрымаюць пацвярджэнне з банка.

У кожнага свой час

З крамы так і не ператэлефанавалі, і праз тры дні Іван сам набраў нумар сайта.

"Так-так, заказ ваш ухвалены, цяпер мы яшчэ раз праверым наяўнасць тавару і на працягу гадзіны з вамі звяжамся", - ветліва адказаў іншы менеджар.

Гэта было ў 10 раніцы. А другой гадзіне дня Іван зноў набіраў нумар, паколькі яму ніхто не ператэлефанаваў, і зноў размаўляў з ветлівым мэнэджарам, але ўжо іншым. Той адказаў, што, мабыць, работнікі крамы да гэтага часу высвятляюць наяўнасць шын на складзе і паскардзіўся на тое, што цяпер "чорная пятніца" і ў краме велізарны наплыў наведвальнікаў. Аднак паабяцаў, што праз 15 хвілін Івану ператэлефануюць.

Але Івану не ператэлефанавалі. На наступны дзень мужчына зноў набраў нумар крамы, яму адказала ветлівая дзяўчына, якая сказала, што заказ аформлены, заяўку яна перадала спецыялісту і той у бліжэйшы час звяжацца з пакупніком.

Днём Іван зноў патэлефанаваў у краму, яму адказала ўжо іншая супрацоўніца, якая пасля праверкі паспрабавала "закругліць" размову, патлумачыўшы: маўляў, афармляў заказ іншы менеджар і з Іванам звяжуцца ў бліжэйшы час. А калі Іван адказаў, што з ім ужо шмат разоў абяцалі "звязацца" і запатрабаваў канкрэтыкі, яна неахвотна прызналася, што не можа знайсці заказ ў базе, і таму Івану ператэлефануе менеджар, які і афармляў гэтыя шыны.

"Тады я спытаў, якой менеджар са мной звяжацца, калі яна не можа знайсці заказ? Наталля не змагла нічога адказаць, некалькі разоў адключалася, каб пагаварыць са сваім начальнікам, і, у выніку, сказала, што мая заяўка ёсць, больш за тое, яе памятае старшы менеджар, але яна не можа па нейкай прычыне знайсці мой заказ", - успамінае Іван.

Наш пакупнік папрасіў да тэлефона начальніка. Яму зноў адказаў ветлівы менеджар, але ўжо старэйшы. Гаротна, але спагадліва паскардзіўся, што з-за велізарнай колькасці заказаў Івану не змаглі ператэлефанаваць. І, наогул, як аказалася, на складзе была толькі адна патрэбная Івану шына. Ягор растлумачыў, што, на жаль, "растэрміновак афармляецца больш, чым маецца тавараў", і такія накладкі "часам здараюцца". Старэйшы менеджар прапанаваў за гэты ж кошт, каб "улезці ў растэрміноўку", аформіць іншыя шыны - Nokian Norman 7, запэўніўшы, што яны на складзе дакладна ёсць, і ў панядзелак раніцай Івану патэлефануюць з крамы і дамовяцца аб дастаўцы.

Фінішная прамая

У панядзелак, бліжэй да абеду, Іван зноў набіраў нумар інтэрнэт-крамы, паколькі яму так і не патэлефанавалі. Ветлівы голас адказаў, што менеджар, які займаўся замовай Івана, на бальнічным, але цяпер усё высвятляць і "яму ператэлефануюць".

Праз дзве гадзіны Іван зноў патэлефанаваў у краму, яму адказаў новы прадавец, які пасля пяціхвіліннага маўчання праінфармаваў: на складзе няма ні Nokian Nordman 7, ні Nokian Nordman 5 і, наогул, шыны перад зімовым сезонам - гэта "галаўны боль для кампаніі" і для яго асабіста, паколькі "пастаўшчыкі пад замову" ні за што не адказваюць, а з аддзелам закупак звязваюцца толькі па "Скайпе", і таму менеджэры часам папросту не ведаюць, што ёсць на складзе.

Натуральна, на наступны дзень ніхто не ператэлефанаваў. У выніку, Іван сам набраў нумар крамы, яго злучылі са старэйшым мэнэджэрам, з якім віцяблянін размаўляў на выходных, і той адказаў, што ўказаных на сайце шын няма на складзе, і прапанаваў купіць больш дарагія з даплатай наяўнымі, але па акцыйнай цане. Нягледзячы на ​​тое, што Іван афармляў растэрміноўку, якая не прадугледжвае ніякіх зніжак, "крама вырашыла ўзяць на сябе частку выдаткаў". Мужчына пагадзіўся, і, у выніку, праз 12 дзён пасля замовы, 30 лістапада, яму прывезлі шыны, і Іван адразу паехаў на шынамантаж.

"Мне падалося, што ветлівасць мэнэджараў патрэбна, хутчэй, для таго, каб схаваць іх некампетэнтнасць і пазбавіць ад праведнага гневу пакупнікоў. Кожны раз, калі я хацеў на іх "наехаць" за нядбалае стаўленне да кліента, то сутыкаўся з такой бездакорнай ветлівасцю, што у мяне адразу жа адпадала жаданне высвятляць адносіны", - прызнаўся Іван.

Па словах аўтаўладальніка, ён не звярнуўся ў іншую краму, паколькі "праблема ўсіх растэрміновак" заключаецца ў тым, што гэта своеасаблівая латарэя: у адным банку яе могуць ухваліць, а ў іншым могуць і не даць. Таму, калі ўдалося аформіць растэрміноўку, то тройчы падумаеш, ці варта шукаць нешта яшчэ, а, акрамя таго, менеджары былі неверагодна пераканаўчыя, калі запэўнівалі, што абавязкова ператэлефануюць.

Галоўныя тэмы