07:55 06 чэрвеня 2020
«Радыё Sputnik»
  • USD2.38
  • EUR2.70
  • 100 RUB3.47
Грамадства
Атрымаць кароткую спасылку
2310

Майстар-клас для SMM- і SEO-спецыялістаў праходзіць у Мінску. На сустрэчы абмяркоўваецца, як працаваць у сацсетках і пошукавіках.

Як патрапіць у "Яндэкс. Дзэн" і за што вашу старонку могуць выдаліць ў сацсетках? Такія пытанні абмяркоўваюць у Мінску на майстар-класе ў МПЦ Sputnik Беларусь для SMM- і SEO-спецыялістаў беларускіх СМІ.

Вядзе майстар-клас спецыяліст з вялікім вопытам, кіраўнік аддзела SMM- і SEO-прасоўвання ў міжнародным інфармацыйным агенцтве і радыё Sputnik Сяргей Салавей.

Як зрабіць свае артыкулы самымі чытанымі ў інтэрнэце? Мы сабралі асноўныя тэзісы выступлення спікера, а таксама паслухалі гасцей.

Як стаць зоркай "Яндэкс. Дзэн"

- Уявіце, што ў вашым матэрыяле мяне чакае самае лепшае відэа, якое я пагляджу. Але я цяпер гэтага не ведаю... Адзіная камунікацыя са мной у вас ідзе праз загаловак. Вы павінны абудзіць маю цікавасць. Кажучы іншымі словамі: у вас у матэрыяле ёсць сакрэт і вы прадаеце мне адказ за клік.

Калі ў вашага артыкула ўзрушаючая гісторыя, вы павінны мне пра гэта сказаць, але не расказаць яе ў загалоўку. Гэта вялікая праблема многіх рэдакцый. У адваротным выпадку карыстальнік загаловак прачытаў і пайшоў далей.

Я рэкамендую выкарыстоўваць словы "фота" ​​і "відэа" ў загалоўку. Вітаецца выкарыстанне брэндаў, гэта могуць быць прозвішчы персон.

Выкарыстоўвайце карцінкі з яркім колерам - гэта прыцягвае ўвагу.

Час спажывання - гэта таксама важна для "дзэн". Вы павінны разумець, што, калі людзі занятыя на працы, яны ў "Дзэн" не заходзяць. Яны ідуць туды да або пасля працы.

Раніцай людзі гатовыя вас глядзець і чытаць. Увечары яны ўжо перапоўненыя. Яны могуць толькі глядзець, але не чытаць.

Вам трэба зразумець, калі пачынаецца гэтая раніца

- Маскоўскае метро адкрываецца ў 05:30. Я не ўстаю ў гэты час, але для працы мне гэта трэба. Акрамя таго, ёсць яшчэ велізарная армія карыстальнікаў, якія едуць з вобласці ў Маскву на працу. Яны едуць у 4 раніцы. Іх дарога займае гадзіну-паўтары. Увесь гэты час яны гатовыя спажываць інфармацыю. Гэта не значыць, што я павінен у гэты час быць на працы. Гэта значыць, што матэрыялы павінны выходзіць. І вы павінны ведаць, што яны не адразу апынуцца ў "Дзэн". Трэба замяраць усе крокі.

Мастер-класс для SMM- и SEO-специалистов SputnikPro Сергея Соловья
© Sputnik / Виктор Толочко
Майстар-клас для SMM- і SEO-спецыялістаў SputnikPro Сяргея Салаўя

"Дзэн" забараняе адпраўляць матэрыялы паўторна. Але гэта магчыма. Калі вы возьмеце адзін з матэрыялаў, які набраў добрыя прагляды калісьці, таму што вы адгадалі з малюначкам, з часам, а яшчэ ў матэрыяле падаецца тэма на ўсе часы, вы можаце зноўку адправіце гэта ў Дзэн" - і зноў набераце.

У нас у Sputnik быў такі прыклад. Было відэа з YouTube - пастановачная гісторыя пра тое, як муж прыходзіць дадому і бачыць сваю жонку, якая яму змяняе і ў іх скандал. Мы пра гэта напісалі. Быў добры загаловак і карцінка - набралі 300 тысяч праглядаў. Праз тры дні гэты артыкул адправілі зноўку, і яшчэ 300 тысяч. У выніку ў нас рэдакцыя зарабіла на ім да двух мільёнаў, выпускаючы яго на працягу паўтара года ў розны час. Гэта як добры анекдот. Вам нехта калісьці распавёў гісторыю, а вы сёння расказалі яе іншаму.

Як "загінуць" у Facebook

- У кожнага сайта ёсць рубрыкі. Гэта нейкі фільтр інфармацыі. Чаму б не паўтарыць яго ў сацсетках?

Напрыклад, я з дзіцячых часоў фанат Майкла Джордана. Аднойчы трапляю на выдатны артыкул пра яго на сайце. Я чытаю, мне падабаецца, і я падпісваюся на гэта СМІ. Што я атрымліваю пасля гэтага? 99% таго, што мне не трэба. Так з усімі СМІ. Яны пішуць пра ўсё. А мне ўсяго гэтага не трэба.

У сувязі з гэтым мы з камандай прыдумалі такі праект. Вырашылі па кожнай актуальнай тэме зрабіць асобную старонку ў Facebook. У выніку іх у нас сабралася 300.

Праз тры месяцы мы прыйшлі да такога разумення, што гэта вельмі складана і энергазатратна. Некаторыя работнікі на такую ​​працу першапачаткова не падпісваліся. Мне прыйшлося людзей матываваць, хваліць, даказваць, што ў іх атрымліваецца.

Складана, калі ты не ведаеш, калі наступіць твой поспех. Твае рукі апускаюцца.

Але праз год у нас было 2,8 мільёна падпісчыкаў на гэтых старонках. Усё пайшло добра. Складана пачынаць, а потым ужо ведаеш, што рабіць. Плюс на гэтым этапе вас пачынаюць падсілкоўваць лічбы. Потым карыстач ужо вам кантэнт прапануе. З'яўляюцца фатографы са словамі: "Вось мой любімы горад, а ў мяне ёсць яго фатаграфіі".

Так працягвалася да студзеня гэтага года, калі ў Сенаце ЗША падумалі, што з намі будзе праз год, калі за першы мы атрымалі амаль 3 мільёны. Нас выдалілі з Facebook, і мы ўжо нікому нічога не дакажам.

Мастер-класс для SMM- и SEO-специалистов SputnikPro Сергея Соловья
© Sputnik / Виктор Толочко
Майстар-клас для SMM- і SEO-спецыялістаў SputnikPro Сяргея Салаўя

Спачатку табе здаецца, што гэта вялікі поспех, раз цябе спалохаліся. Але праходзяць тыдні, супрацоўнікі ў вас застаюцца, а яны засмучаныя. Потым прыходзіць іншае ўсведамленне: трэба далей рухацца. Вы ведаеце, што рабіць, але разумееце, што, пасля таго, як вы зноў прайшлі гэты шлях, вас зноў выдаляць.

Таму, калі раптам вы не спадабаецеся, вас могуць выдаліць.

Facebook можа вас не выдаліць, а пазбавіць правоў на вашай старонцы. Яна застанецца, але зайсці туды вы не зможаце.

Я заўважаў раней, што 1000 аднолькавых дзеянняў прыводзяць да блакавання старонкі.

Канфлікт з-за гімна

Майстар-клас праходзіў ажыўлена. Госці па ходзе сустрэчы задавалі пытанні, расказвалі пра незвычайныя выпадкі і праблемы, якія вырашыць не атрымалася.

Напрыклад, прадстаўнік тэлеканала АНТ расказала, як Facebook забараніў пост з беларускім гімнам на іх старонцы.

"Мы выкладвалі відэа, дзе трэк - гімн Беларусі. Нам яго забаранілі. Мы спрабавалі ім сказаць, што наогул-то правы на гімн належаць усяму народу. Ніякай зваротнай сувязі. Хоць мы пісалі з акаўнта тэлеканала, з асабістых старонак", - распавяла Кацярына.

Бываюць і іншыя выпадкі. Госця распавяла, што ў свой час былі выкарыстаныя фота тэлевядучых тэлеканала для рэкламы. Тады дамагчыся абароны таксама не ўдалося.

"З'яўляецца шэраг публікацый у Facebook і Instagram з тэлевядучымі з рэкламай розных прэпаратаў. Ты пішаш туды, што гэта незаконная дзейнасць і наогул дыскрэдытацыя, але нічога. Ты пачынаеш масава скардзіцца на гэтую публікацыю, праз нейкі час яна знікае. І тут жа новая з'яўляецца", - кажа яна.

Асноўная прычына такой сітуацыі, лічыць Салавей, складаецца ў тым, што прадстаўніцтваў Facebook і Instagram у Беларусі няма.

"Калі б вы былі ў ЗША і прадстаўлялі любое выданне, яны б разумелі, што вы на іх падасце ў суд. Тут іх няма. Калі яны вам не адкажуць, вы ў жыцці нічога не дакажаце", - растлумачыў ён.

Тэги:
Мультымедыйны прэс-цэнтр Sputnik Беларусь, Мінск, SputnikPro

Галоўныя тэмы