МІНСК, 5 жні - Sputnik. Кожны трэці беларускі школьнік пастаянна перажывае сацыяльны стрэс, сведчаць дадзеныя вывучэння ўзроўню стамляльнасці і працаздольнасці, праведзенага Нацыянальным інстытутам адукацыі Беларусі.
У рамках даследавання спецыялісты вывучалі ўзровень і характар школьнай трывожнасці у практычна сямі сотняў сямікласнікаў з усіх рэгіёнаў рэспублікі.
"Траціна навучэнцаў, якія прымалі ўдзел у даследаванні, пастаянна перажываюць сацыяльны стрэс (эмацыйны стан, на фоне якога развіваюцца сацыяльныя кантакты навучэнцаў). У іх маюцца комплексы з нагоды сваёй знешнасці, яны крыўдзяцца на аднакласнікаў з-за насмешак, агрэсіўных паводзін (высокі ўзровень сацыяльнага стрэсу характэрны для 10,3% гэтых навучэнцаў, павышаны - для 22,8%)", - гаворыцца ў рэкамендацыях па выніках даследавання.
Астатнія 66,9% школьнікаў у зносінах з аднагодкамі адчуваюць стан эмацыйнага камфорту.
"Сярод прычын сацыяльнага стрэсу можна вылучыць псіхатраўмы, нанесеныя дзіцяці ў дзяцінстве, аўтарытарныя адносіны, працяглае расстанне з бацькамі і іншае", - адзначылі ў НІА.
Таксама спецыялісты адзначылі, што "найбольш высокія значэнні школьнай трывожнасці прасочваюцца ва ўдзельнікаў даследавання па паказчыку "Фрустрацыя,патрэбы ў дасягненні поспеху", які складаецца ў наяўнасці неспрыяльнага псіхічнага фону, не які дазваляе навучэнцам развіваць свае патрэбы ў поспеху, дасягаць высокіх вынікаў".
Па выніках даследавання настаўнікам параілі не перагружаць вучняў, аргументаваць выстаўленыя адзнакі, ствараць спрыяльны псіхалагічны клімат, навучаць школьнікаў метадам самаарганізацыі і інфармаваць бацькоў аб высокай трывожнасці рабят.