МІНСК, 24 ліп — Sputnik. Федэрацыя аўтаўладальнікаў Расіі (ФАР) накіравала генпракурору РФ Юрыю Чайцы ліст з просьбай праверыць дзейнасць сэрвісаў таксі "Яндекс.Таксі", Gett і Uber, якія, на думку федэрацыі, парушаюць падатковае заканадаўства.
У сваім лісце ФАР адзначыла, што "Яндекс.Таксі", Gett і Uber ўсталявалі нізкія тарыфы на паслугі таксі, што прыводзіць да зніжэння заробку кіроўцы. Для вырашэння гэтай праблемы кампаніі ўжываюць так званыя "даплаты кіроўцу" не выплачваючы з іх падатак, паведаміла агенцтва РИА Новости.
"Зыходзячы з вышэйвыкладзенага, прашу Вас, паважаны Юрый Якаўлевіч, прызначыць паглыбленую праверку ў дачыненні да прыведзеных фактаў. Пры наяўнасці па выніках праверкі дастатковых падстаў, прашу ўзбудзіць крымінальную справу па артыкуле 204 КК РФ, часткі 2 "Камерцыйны подкуп" у дачыненні да наступных асоб: генеральнага дырэктара ТАА "Убер Текноладжы" Ізмайлава Дзмітрыя; генеральнага дырэктара ТАА "Гет Таксі Рус" Крылова Віталя Віктаравіча; генеральнага дырэктара ТАА "Яндэкс" Шульгіна Аляксандра Аляксандравіча", — гаворыцца ў лісце.
У сваю чаргу, кіраўніцтва Uber палічыў неабгрунтаванымі абвінавачванні ў парушэнні падатковага заканадаўства, якія змяшчаюцца ў лісце.
"Мы азнаёміліся з утрыманнем ліста. У ім згадваецца шэраг фактаў, якія тычацца дзейнасці кампаніі Uber ў Расіі, якія не адпавядаюць рэчаіснасці", — цытуе агенцтва паведамленне кампаніі.
У Uber таксама адзначылі, што ўсе разлікі, якія кампанія вырабляе з партнёрамі, ажыццяўляюцца выключна па безнаяўным разліку.
"Uber перакладае заробкі кіроўцаў на рахункі юрыдычных асоб і ІП, таму абвінавачванні ў парушэнні падатковага заканадаўства нам здаюцца неабгрунтаванымі", — падкрэслілі ў кампаніі.
Падобны каментар выказалі агенцтву і ў "Яндекс.Таксі".
"Дзякуючы "Яндекс.Таксі" людзі могуць атрымаць легальнае таксі ў рэкордна кароткія тэрміны (4-5 хвілін) і па прывабнай цане. У выніку нашы партнёры — таксапарк, у тым ліку, найбуйнейшыя, атрымліваюць больш заказаў", — паведамілі ў кампаніі.
"Гэта (нізкія тарыфы — Sputnik) магчыма за кошт аптымізацыі працы кіроўцы, адсутнасці неабходнасці ў вялікай call-цэнтры і цэлым штаце дыспетчараў, эканоміі рэсурсаў — скарачэння халастога ходу, часу прастою і выдаткаў на бензін", — падкрэслілі ў кампаніі.