МІНСК, 25 ліп — Sputnik. Чакаць вялікіх зніжак на пуцёўкі і нейкіх асаблівых шчадротаў ад турфірмаў на фоне эканамічнага крызісу не варта, лічыць рэдактар газеты "Турызм і адпачынак" Лілія Кобзік.
Падзенне турпатока ў гэтым крызісным сезоне, паводле ацэнак эксперта, можа скласці да 50%, аднак турыстычныя кампаніі аддаюць перавагу згортваць або зрэзаць праграмы, але не ісці на істотныя саступкі па цэнах на пуцёўкі.
Прычына, на думку эксперта, не ў прагнасці турфірм, а ў асаблівасцях беларускага рынку: адсутнасці паўнавартаснай канкурэнцыі, адносна невялікім попыце і немагчымасці дэмпінгаваць за кошт вялікіх аб'ёмаў.
"Каб прапанаваць кліенту даступную цану, трэба танна ўзяць гатэль у партнёра. А каб яго ўзяць танна, трэба ўзяць шмат. Каб узяць шмат, трэба ўзяць крэдыт. Проста так абаротныя сродкі не знойдзеш. Гэта стандартная схема бізнэсу: каб задушыць партнёра, трэба ўзяць вялікія блокі ў гатэлях і прапанаваць кліенту добрую цану. А ў нас такіх схем няма, таму кошты і не падаюць", — патлумачыла эксперт у інтэрв'ю Sputnik.
Да гэтага часу турфірмы Беларусі, па словах Кобзік, канкуравалі толькі на ўзроўні фарміравання турпрадукту — у каго цікавей прапанова, хто лепш працуе з кліентамі. Сваю лепту ў такое цэнаўтварэнне ўнеслі, на думку эксперта, і самі спажыўцы.
"Нашы людзі любяць пабегаць з фірмы ў фірму ў пошуках выгады ў 5-10 даляраў. Фірмы прывыклі, што кліенту шмат не трэба, таму і не прапануюць вялікія зніжкі", — удакладніла эксперт.
Пры гэтым Кобзік падкрэсліла, што "раскачаць" рынак, падштурхнуць да зніжэння коштаў магла б сапраўдная жорсткая канкурэнцыя, прыход еўрапейскіх аператараў і прыкметнае павелічэнне попыту.
Аднак ва ўмовах крызісу чакаць рэвалюцыйных змен на рынку турпаслуг, на думку эксперта, не варта.
"Рынак настолькі кансерватыўны, што той невялікі аб'ём тураў, які прапануецца, усё роўна так ці інакш знаходзіць попыт", — падвяла вынік рэдактар газеты "Турызм і адпачынак".