МІНСК, 25 жні — Sputnik. Беларускія аўтадылеры вымушаныя арыентавацца на цэнавую палітыку расейскіх калегаў, паведаміла Sputnik старшыня Беларускай аўтамабільнай асацыяцыі Людміла Шабанава.
Пры гэтым ігракі будуць імкнуцца захаваць цяперашні ўзровень коштаў у сувязі з выкарыстаннем кампрэсіі попыту і абавязацельствамі перад пастаўшчыкамі па аб'ёмах продажаў.
Расійскія СМІ паведамілі аб планах некаторых аўтаканцэрнаў і аўтадылераў, якія працуюць на расійскім рынку, павысіць на 2-5% штучныя кошты на новыя аўтамабілі з пачатку восені ў сувязі са змяненнем курсу рубля.
"У Беларусі самы адкрыты аўтамабільны рынак, продажы дзеляцца паміж аўтадылерамі і паралельным рынкам, прадстаўленымі аўтамабілямі, набытымі беларускімі грамадзянамі ў Расіі. Таму кампаніі вымушаны арыентавацца на расійскія цэны", — патлумачыла Шабанава.
Эксперт таксама звярнула ўвагу на тую акалічнасць, што значная частка беларускіх аўтадылераў атрымлівае аўтамабілі ад расійскіх партнёраў, якія ўсталёўваюць рэкамендацыі па цэнах і арыенціры па продажах. Пры гэтым беларускія кампаніі знаходзяцца ў больш складанай сітуацыі з-за меншых аб'ёмаў продажаў і адпаведна, больш высокіх стартавых цэн, большага ПДВ і больш працяглых тэрмінаў яго вяртання. "Ідзе другое паўгоддзе, трэба выконваць планы продажаў. Калі кошты і падвысяць, то вельмі нязначна", — спрагназаваў прадстаўнік профільнай асацыяцыі.
Паводле інфармацыі Sputnik асобныя беларускія аўтадылеры былі вымушаныя ў першым паўгоддзі працаваць па продажах аўтамабіляў з нулявой рэнтабельнасцю, утрымліваючы бізнэс за кошт сегмента па тэхнічным абслугоўванні прададзенай праз свае структуры тэхнікі.
Паводле звестак Белстата, у першым паўгоддзі Беларусь нязначна перавысіла імпарт легкавых аўтамабіляў у параўнанні з аналагічным перыядам 2014-га (47,4 супраць 47.200 адзінак) пры зніжэнні сярэдніх ўвазных коштаў з 11,2 да 10,1 тысячы долараў ЗША. Асноўная частка паставак ішла з Расіі — 41,1 тысяча аўтамабіляў (у I / 2014 — 20900).