МІНСК, 25 вер — Sputnik. Сучасныя тэхналогіі пакуль не дазваляюць дакладнасцю вызначыць, ці сапраўды знойдзеныя рэшткі належаць Лізе Герардыні, жонцы фларэнтыйскага купца Франчэска дэль Джаконды, якая, як лічыцца, пазіравала для Леанарда да Вінчы. Нягледзячы на той факт, што асоба жанчыны дакладна не вядомая, многія гісторыкі перакананыя, што гэта была менавіта Герардини.
Многія археолагі пачалі пошукі яе парэшткі ў манастыры, дзе яна правяла апошнія дні свайго жыцця. У працэсе работ па пошуку парэшткаў археолагі выявілі фамільны склеп сям'і Джаконды для правядзення аналізу ДНК.
Культуролаг Антон Дзянсаў прызнае, што навіна пра адкрытыя астанкі Моны Лізы яго збянтэжыла: "На мой погляд, неважна, хто канкрэтна стаў натхненнем для Леанарда, бо малюнак Моны Лізы ўжо настолькі трывала ўплёщся ў тканіну еўрапейскай культуры, у тым ліку і масавай, што яе правобраз значэння не мае", — тлумачыць Дзянісаў.
"Мне ўяўляецца два найбольш яркіх малюнка, створаных беларускімі мастакамі, якія маглі б стаць нацыянальным аналагам "Джаконды". Першае — "Чорная панна Нясвіжа", правобразам для якой стала Барбара Радзівіл. Значнасць і ў тым, што ў партрэта ёсць рэальны правобраз з трагічным лёсам, і ў легендзе, таямніцы, якой ахутаны вобраз Чорнай Панны", — паясняе свой выбар Антон Дзянісаў. Другім прыкладам ён называе "Партызанскую Мадонну" Міхаіла Савіцкага. "Гэты малюнак звязаны з вайной, і перамогай ў вайне, партызанская барацьба моцна ўплецена ў беларускую культуру. У карціне ёсць і своеасаблівы эратызм, мацярынства, перададзена біялагічная моц народа, які здолеў выстаяць у выпрабаванні, тут і жаночая таямніца, здольная натхняць мужчыну на барацьбу", — дадае Дзянісаў.