Школьнікаў чакаюць новыя праграмы і новая сістэма адзнак

© Sputnik / Виталий Аньков / Перайсці ў фотабанкУрок у школе
Урок у школе - Sputnik Беларусь
Плануецца, што да дзевятага класа школьнік будзе атрымліваць адносна завершаную адукацыю, а прымаць экзамены ў яго будуць незалежныя эксперты.

МІНСК, 28 вер — Sputnik. У перспектыве ацэньваць веды школьнікаў будуць незалежныя эксперты, распавяла ў панядзелак на прэс-канферэнцыі намеснік дырэктара Нацыянальнага інстытута адукацыі Людміла Худзенка.

З 2018-га Беларусь плануе далучыцца да міжнароднай сістэмы ацэнкі якасці ведаў PISA.

"Сэнс гэтай сістэмы ў тым, што навучэнец, атрымаўшы заданне, павінен зарыентавацца, з якіх абласцей атрыманых ведаў яму патрэбныя веды ў дадзенай канкрэтнай сітуацыі. Ён павінен умець прымяніць атрыманае веданне ў прапанаванай нестандартнай і незнаёмай яму сітуацыі", — патлумачыла Худзенка.

Пры гэтым яна ўдакладніла, што далучэнне да міжнароднай ініцыятыве не патрабуе ад Беларусі абавязковых крокаў. Аднак, на думку спецыялістаў, менавіта за такім падыходам будучыню.

"Сёння патрэбен спецыяліст конкурентно здольны, які валодае сістэмай ведаў. І ацэньваць такога спецыяліста павінен не той, хто вучыць. Наш вучань павінен быць падрыхтаваны такім чынам, што хто б яго не ацаніў, ён павінен адказаць і вырашыць пастаўленыя перад ім задачы", — падкрэсліла Худэнка.

Яна распавяла аб выніках эксперыментальнага маніторынгу, праведзенага спецыялістамі інстытута ў мінулым навучальным годзе. Дзевяцікласнікі шэрагу школ здавалі экзамен не сваім настаўнікам, а незалежнай камісіі. Акрамя таго, замест звыклага дыктоўкі, ім прапанавалі электронны тэкст, у які неабходна было ўставіць пэўныя арфо- і пунктаграм. Такім чынам, чалавечы фактар, да прыкладу, магчымасць педагога інтанацыяй падказаць, дзе паставіць знакі прыпынку, быў зведзены да мінімуму.

Педагогі-ўдзельнікі маніторынгу ацанілі эксперымент па-рознаму, зараз усе іх заўвагі аналізуюцца ў інстытуце адукацыі. З аглядкай на новыя патрабаванні да ведаў і навыкам школьнікаў, плануецца і чарговае змяненне школьных праграм, заявіла Худзенка. Яны ўжо распрацаваны і часткова — да пятага класа ўкаранёны з гэтага года. Акрамя таго, чарговая рэформа нацэлена на тое, каб да дзевятага класа вучань змог атрымаць адносна завершанае адукацыю.

Менавіта дзевяць класаў школы лічацца абавязковымі. Аднак на дадзены момант па шэрагу прадметаў школьнік да заканчэння абавязковай прыступкі не паспявае атрымаць дастатковай ўзроўню ведаў.

"Да прыкладу, да канца дзевятага класа гісторыю навучэнцы вывучалі на ўзроўні 17-га года. І калі далей ён не працягнуў навучанне, значыць, ён не атрымаў ніякага ўяўлення аб далейшых перыядах развіцця гісторыі", — патлумачыла матывы чарговы перапрацоўкі школьных праграм намеснік дырэктара інстытута адукацыі.

Новыя праграмы распрацаваны і для старэйшых 10-11 класаў.

Стужка навiн
0
Спачатку новыяСпачатку старыя
loader
У эфіры
Заголовок открываемого материала
Міжнародны
InternationalEnglishАнглійскіMundoEspañolІспанскі
Еўропа
DeutschlandDeutschНямецкіFranceFrançaisФранцузскіΕλλάδαΕλληνικάГрэчаскіItaliaItalianoІтальянскіČeská republikaČeštinaЧэшскіPolskaPolskiПольскіСрбиjаСрпскиСербскіLatvijaLatviešuЛатышскіLietuvaLietuviųЛітоўскіMoldovaMoldoveneascăМалдаўскіБеларусьБеларускiБеларускі
Закаўказзе
АҧсныАҧсышәалаАбхазскіԱրմենիաՀայերենАрмянскіAzərbaycanАzərbaycancaАзербайджанскіХуссар ИрыстонИронауАсецінскіსაქართველოქართულიГрузінскі
Бліжні Усход
Sputnik عربيArabicАрабскіTürkiyeTürkçeТурэцкіSputnik ایرانPersianФарсіSputnik افغانستانDariДары
Цэнтральная Азія
ҚазақстанҚазақ тіліКазахскіКыргызстанКыргызчаКіргізскіOʻzbekistonЎзбекчаУзбекскіТоҷикистонТоҷикӣТаджыкскі
Усходняя і Паўднёва-Усходняя Азія
Việt NamTiếng ViệtВ'етнамскі日本日本語Японскі俄罗斯卫星通讯社中文(简体)Кітайскі俄罗斯卫星通讯社中文(繁体)Кітайскі
Паўднёвая Амерыка
BrasilPortuguêsПартугальскі