Беларусь на зайцах: інтэрв'ю з Ігарам Высоцкім да юбілею "БелГазеты"

© Sputnik / Марына СерабраковаІгар Высоцкі
Ігар Высоцкі - Sputnik Беларусь
У панядзелак выйшаў юбілейны нумар штотыднёвіка "БелГазета" – выданню споўнілася дваццаць год. Упершыню за пяць год галоўны рэдактар газеты Ігар Высоцкі дае інтэрв'ю і распавядае пра нятленнае – як ісці насуперак мэйнстрыму, не стаць абслугай для апазіцыі і не расстацца з (сама)іроніяй.
Алена Васільева, Sputnik.
У 1995 годзе выйшаў першы нумар "БелГазеты". У выдання тады было тры заснавальнікі: акрамя Ігара Высоцкага, які дагэтуль — дырэктар і нязменны галоўны рэдактар выдання, Аляксандр Вальвачоў і Аляксандр Міхальчук. Да таго, як тое стала мэйнстрымам, "БелГазета" ўзяла на ўзбраенне іронію. Тады ж пачала фарміравацца асобная катэгорыя беларускага чытача — чытач "БелГазеты".
- У якім настроі "БелГазета" падышла да юбілею? Як змяніўся беларускі інфармацыйны ландшафт за 20 гадоў прысутнасці выдання на рынку?
— Настрой бадзёры, працоўны. Што тычыцца інфармацыйнага ландшафту, то 20 гадоў — сапраўды дастаткова сур'ёзны тэрмін, каб усе кардынальна памянялася. Мы стваралі "БелГазету", калі існаваў выключна рынак друкаваных СМІ, Інтэрнэту яшчэ не было. Зараз, як і ва ўсім свеце, у Беларусі інтэрнет-выданні паступова адбіраюць чытача ў прэсы, аднак сам беларускі інтэрнэт-кантэнт, калі гаварыць па шчырасці, на 80% другасны, неўпарадкаваны, поўны неапазнаных інфармацыйных аб'ектаў, клонаў і прывідаў.
Таму пакуль балансуем паміж традыцыйнай друкаванай версіяй і Інтэрнетам. У здаровым кансерватызме ёсць моцныя бакі: ніша незалежнай газеты, з аднаго боку — дастаткова сур'ёзнай, рэспектабельнай, з другога — іранічнай, здольнай ісці насуперак мэйнстрыму, заўсёды існавала і будзе існаваць. Аднак прысутнасць у Інтэрнэце, вядома, будзем паступова пашыраць — пра гэта просяць і нашы чытачы.
- А хто вашыя чытачы?
— Адукаваныя гараджане з досыць высокім узроўнем даходаў, здольныя самастойна думаць. Спецыфіка беларускага інфармацыйнага рынку ў тым, што нішы на ім досыць вузкія, і дзелавое выданне, арыентаванае на бізнес, рана ці позна выходзіць за межы сваёй нішы, ахоплівае больш шырокія пласты сярэдняга класа. І наадварот — гарадскія або глянцавыя фарматы асуджаныя перыядычна закранаць больш сур'ёзныя тэмы, інакш захлыне "джынса" і "туса".
Так што мы захоўваем вернасць сваёй мэтавай аўдыторыі і, адначасова, імкнемся яе пашырыць. Вельмі сціплая доля накладу, які вяртаецца розніцай, сведчыць: нашы чытачы верныя "БелГазеце". Рэкламадаўцы таксама задаволеныя: нягледзячы на ​​абвал рэкламнага рынку, што аб'еўся вялікімі бюджэтамі і маштабнымі кампаніямі, у крызіс яны не пакінулі нашых палос.
- Беларускія недзяржаўныя СМІ, святкуючы юбілей, звычайна з гонарам успамінаюць аб сваіх канфліктах з уладай…
— (Смяецца)… ну, гэта калі больш няма чаго ўспомніць. Былі, вядома, бязладзіца, асабліва ў канцы 1990-х ("БелГазета" — тады яшчэ "Белорусская газета" — нават адзін час друкавалася ў Вільні), але ў большасці сваёй яны, на мой погляд, звязаныя з якасцю тагачаснай інфармацыйнай палітыкі, дэфектамі прававога поля, палітычнай кампанейшчынай, часам — са звычайным лабізмам, расчысткай інфармацыйнага поля для "сваіх".
Дарэчы, з апазіцыяй мы сварыліся не радзей: сярэднестатыстычны беларускі апазіцыянер чамусьці думае, што асноўная задача незалежных СМІ — бясплатнае абслугоўванне яго іміджу і яго піяр-кампаній, а хто не згодны — "агент КДБ", "рука Масквы" і т. д. Але паступова адносіны медыя з дзяржавай, суб'ектамі палітычнага працэсу, грамадзянскай супольнасцю становяцца ўсё больш цывілізаванымі.
- З чым звязана з'яўленне новага мажарытарнага акцыянера ў ААТ "БелГазета"?
— З агульнасусветнай тэндэнцыяй медыйнага рынку, накіраванай на пераразмеркаванне актываў, іх кансалідацыю. Ва ўмовах крызісу і непазбежнай перабудовы беларускага медыя-поля любое СМІ востра мае патрэбу не толькі ў дадатковай фінансавай "падушцы бяспекі", але і ў новых кампетэнцыях — кіраўнічых, фінансавых, інфармацыйных, тэхнічных і да т.п.
У чэрвені завяршылася здзелка па набыцці вядомым беларускім бізнэсмэнам Сяргеем Ісаевым долі ТАА "БелГазета", раней ён належаў ЗАТ "Комсомольская правда" (Масква). Прадстаўляць Сяргея Ігаравіча бізнес-супольнасці няма патрэбы, для шырокай аўдыторыі адзначым, што новы акцыянер ў першую чаргу зацікаўлены ў развіцці выдання як бізнес-праекта, а не ў якіх-небудзь ініцыяваных асабіста ім зменах рэдакцыйнай палітыкі.
- У якім кірунку "БелГазета" будзе развівацца ў бліжэйшыя гады?
— Тэхналагічна — у кірунку арганічнага ўрастання ў Інтэрнэт, якаснага пашырэння прысутнасці ў сеціве. Тэматычна — у бок павышэння аналітычнага, экспертнага, дыскусійнага складніка за кошт новых тэм, якія пакуль адсутнічаюць у айчынным інфармацыйным мэйнстрыме. "БелГазета" заўсёды спрабавала адлюстраваць больш двух пунктаў гледжання на любую праблему, а не толькі "правільны" і "няправільны", як гэта ў нас, на жаль, прынята.
- Іронію як адметную рысу стылю "БелГазеты" захаваеце?
— І іронію, і самаіронію — абавязкова! Каб заахвоціць чытача думаць, аналізаваць, дыскутаваць, часам трэба прымусіць яго проста ўсміхнуцца.
Стужка навiн
0
Спачатку новыяСпачатку старыя
loader
У эфіры
Заголовок открываемого материала