https://bel.sputnik.by/20151006/1017687399.html
Беларусь на зайцах: інтэрв'ю з Ігарам Высоцкім да юбілею "БелГазеты"
Беларусь на зайцах: інтэрв'ю з Ігарам Высоцкім да юбілею "БелГазеты"
Sputnik Беларусь
У панядзелак выйшаў юбілейны нумар штотыднёвіка "БелГазета" – выданню споўнілася дваццаць год. Упершыню за пяць год галоўны рэдактар газеты Ігар Высоцкі дае... 06.10.2015, Sputnik Беларусь
2015-10-06T15:53+0300
2015-10-06T15:53+0300
2023-02-23T14:05+0300
аналітыка
у беларусі
палітыка
грамадства
галоўнае
эканоміка
меркаванне
культура
мінск
ігар высоцкі
https://cdnn11.img.sputnik.by/img/101768/61/1017686158_0:61:1200:739_1920x0_80_0_0_edbb345e4f05f7c54c1c19f0171aac7d.jpg
Алена Васільева, Sputnik.У 1995 годзе выйшаў першы нумар "БелГазеты". У выдання тады было тры заснавальнікі: акрамя Ігара Высоцкага, які дагэтуль — дырэктар і нязменны галоўны рэдактар выдання, Аляксандр Вальвачоў і Аляксандр Міхальчук. Да таго, як тое стала мэйнстрымам, "БелГазета" ўзяла на ўзбраенне іронію. Тады ж пачала фарміравацца асобная катэгорыя беларускага чытача — чытач "БелГазеты".- У якім настроі "БелГазета" падышла да юбілею? Як змяніўся беларускі інфармацыйны ландшафт за 20 гадоў прысутнасці выдання на рынку?— Настрой бадзёры, працоўны. Што тычыцца інфармацыйнага ландшафту, то 20 гадоў — сапраўды дастаткова сур'ёзны тэрмін, каб усе кардынальна памянялася. Мы стваралі "БелГазету", калі існаваў выключна рынак друкаваных СМІ, Інтэрнэту яшчэ не было. Зараз, як і ва ўсім свеце, у Беларусі інтэрнет-выданні паступова адбіраюць чытача ў прэсы, аднак сам беларускі інтэрнэт-кантэнт, калі гаварыць па шчырасці, на 80% другасны, неўпарадкаваны, поўны неапазнаных інфармацыйных аб'ектаў, клонаў і прывідаў.Таму пакуль балансуем паміж традыцыйнай друкаванай версіяй і Інтэрнетам. У здаровым кансерватызме ёсць моцныя бакі: ніша незалежнай газеты, з аднаго боку — дастаткова сур'ёзнай, рэспектабельнай, з другога — іранічнай, здольнай ісці насуперак мэйнстрыму, заўсёды існавала і будзе існаваць. Аднак прысутнасць у Інтэрнэце, вядома, будзем паступова пашыраць — пра гэта просяць і нашы чытачы.- А хто вашыя чытачы?— Адукаваныя гараджане з досыць высокім узроўнем даходаў, здольныя самастойна думаць. Спецыфіка беларускага інфармацыйнага рынку ў тым, што нішы на ім досыць вузкія, і дзелавое выданне, арыентаванае на бізнес, рана ці позна выходзіць за межы сваёй нішы, ахоплівае больш шырокія пласты сярэдняга класа. І наадварот — гарадскія або глянцавыя фарматы асуджаныя перыядычна закранаць больш сур'ёзныя тэмы, інакш захлыне "джынса" і "туса".Так што мы захоўваем вернасць сваёй мэтавай аўдыторыі і, адначасова, імкнемся яе пашырыць. Вельмі сціплая доля накладу, які вяртаецца розніцай, сведчыць: нашы чытачы верныя "БелГазеце". Рэкламадаўцы таксама задаволеныя: нягледзячы на абвал рэкламнага рынку, што аб'еўся вялікімі бюджэтамі і маштабнымі кампаніямі, у крызіс яны не пакінулі нашых палос.- Беларускія недзяржаўныя СМІ, святкуючы юбілей, звычайна з гонарам успамінаюць аб сваіх канфліктах з уладай…— (Смяецца)… ну, гэта калі больш няма чаго ўспомніць. Былі, вядома, бязладзіца, асабліва ў канцы 1990-х ("БелГазета" — тады яшчэ "Белорусская газета" — нават адзін час друкавалася ў Вільні), але ў большасці сваёй яны, на мой погляд, звязаныя з якасцю тагачаснай інфармацыйнай палітыкі, дэфектамі прававога поля, палітычнай кампанейшчынай, часам — са звычайным лабізмам, расчысткай інфармацыйнага поля для "сваіх".Дарэчы, з апазіцыяй мы сварыліся не радзей: сярэднестатыстычны беларускі апазіцыянер чамусьці думае, што асноўная задача незалежных СМІ — бясплатнае абслугоўванне яго іміджу і яго піяр-кампаній, а хто не згодны — "агент КДБ", "рука Масквы" і т. д. Але паступова адносіны медыя з дзяржавай, суб'ектамі палітычнага працэсу, грамадзянскай супольнасцю становяцца ўсё больш цывілізаванымі.- З чым звязана з'яўленне новага мажарытарнага акцыянера ў ААТ "БелГазета"?— З агульнасусветнай тэндэнцыяй медыйнага рынку, накіраванай на пераразмеркаванне актываў, іх кансалідацыю. Ва ўмовах крызісу і непазбежнай перабудовы беларускага медыя-поля любое СМІ востра мае патрэбу не толькі ў дадатковай фінансавай "падушцы бяспекі", але і ў новых кампетэнцыях — кіраўнічых, фінансавых, інфармацыйных, тэхнічных і да т.п.У чэрвені завяршылася здзелка па набыцці вядомым беларускім бізнэсмэнам Сяргеем Ісаевым долі ТАА "БелГазета", раней ён належаў ЗАТ "Комсомольская правда" (Масква). Прадстаўляць Сяргея Ігаравіча бізнес-супольнасці няма патрэбы, для шырокай аўдыторыі адзначым, што новы акцыянер ў першую чаргу зацікаўлены ў развіцці выдання як бізнес-праекта, а не ў якіх-небудзь ініцыяваных асабіста ім зменах рэдакцыйнай палітыкі.- У якім кірунку "БелГазета" будзе развівацца ў бліжэйшыя гады?— Тэхналагічна — у кірунку арганічнага ўрастання ў Інтэрнэт, якаснага пашырэння прысутнасці ў сеціве. Тэматычна — у бок павышэння аналітычнага, экспертнага, дыскусійнага складніка за кошт новых тэм, якія пакуль адсутнічаюць у айчынным інфармацыйным мэйнстрыме. "БелГазета" заўсёды спрабавала адлюстраваць больш двух пунктаў гледжання на любую праблему, а не толькі "правільны" і "няправільны", як гэта ў нас, на жаль, прынята.- Іронію як адметную рысу стылю "БелГазеты" захаваеце?— І іронію, і самаіронію — абавязкова! Каб заахвоціць чытача думаць, аналізаваць, дыскутаваць, часам трэба прымусіць яго проста ўсміхнуцца.
мінск
беларусь
Sputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2015
Sputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Навіны
ru_BY
Sputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdnn11.img.sputnik.by/img/101768/61/1017686158_0:23:1200:777_1920x0_80_0_0_749f1efc0e23ffb608f7ff526037a07f.jpgSputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
аналітыка, у беларусі, палітыка, грамадства, галоўнае, эканоміка, меркаванне, культура, мінск, ігар высоцкі, "белгазета", белгазета, беларусь
аналітыка, у беларусі, палітыка, грамадства, галоўнае, эканоміка, меркаванне, культура, мінск, ігар высоцкі, "белгазета", белгазета, беларусь
Беларусь на зайцах: інтэрв'ю з Ігарам Высоцкім да юбілею "БелГазеты"
15:53 06.10.2015 (абноўлена: 14:05 23.02.2023) У панядзелак выйшаў юбілейны нумар штотыднёвіка "БелГазета" – выданню споўнілася дваццаць год. Упершыню за пяць год галоўны рэдактар газеты Ігар Высоцкі дае інтэрв'ю і распавядае пра нятленнае – як ісці насуперак мэйнстрыму, не стаць абслугай для апазіцыі і не расстацца з (сама)іроніяй.
Алена Васільева, Sputnik.
У 1995 годзе выйшаў першы нумар "БелГазеты". У выдання тады было тры заснавальнікі: акрамя Ігара Высоцкага, які дагэтуль — дырэктар і нязменны галоўны рэдактар выдання, Аляксандр Вальвачоў і Аляксандр Міхальчук. Да таго, як тое стала мэйнстрымам, "БелГазета" ўзяла на ўзбраенне іронію. Тады ж пачала фарміравацца асобная катэгорыя беларускага чытача — чытач "БелГазеты".
- У якім настроі "БелГазета" падышла да юбілею? Як змяніўся беларускі інфармацыйны ландшафт за 20 гадоў прысутнасці выдання на рынку?
— Настрой бадзёры, працоўны. Што тычыцца інфармацыйнага ландшафту, то 20 гадоў — сапраўды дастаткова сур'ёзны тэрмін, каб усе кардынальна памянялася. Мы стваралі "БелГазету", калі існаваў выключна рынак друкаваных СМІ, Інтэрнэту яшчэ не было. Зараз, як і ва ўсім свеце, у Беларусі інтэрнет-выданні паступова адбіраюць чытача ў прэсы, аднак сам беларускі інтэрнэт-кантэнт, калі гаварыць па шчырасці, на 80% другасны, неўпарадкаваны, поўны неапазнаных інфармацыйных аб'ектаў, клонаў і прывідаў.
Таму пакуль балансуем паміж традыцыйнай друкаванай версіяй і Інтэрнетам. У здаровым кансерватызме ёсць моцныя бакі: ніша незалежнай газеты, з аднаго боку — дастаткова сур'ёзнай, рэспектабельнай, з другога — іранічнай, здольнай ісці насуперак мэйнстрыму, заўсёды існавала і будзе існаваць. Аднак прысутнасць у Інтэрнэце, вядома, будзем паступова пашыраць — пра гэта просяць і нашы чытачы.
— Адукаваныя гараджане з досыць высокім узроўнем даходаў, здольныя самастойна думаць. Спецыфіка беларускага інфармацыйнага рынку ў тым, што нішы на ім досыць вузкія, і дзелавое выданне, арыентаванае на бізнес, рана ці позна выходзіць за межы сваёй нішы, ахоплівае больш шырокія пласты сярэдняга класа. І наадварот — гарадскія або глянцавыя фарматы асуджаныя перыядычна закранаць больш сур'ёзныя тэмы, інакш захлыне "джынса" і "туса".
Так што мы захоўваем вернасць сваёй мэтавай аўдыторыі і, адначасова, імкнемся яе пашырыць. Вельмі сціплая доля накладу, які вяртаецца розніцай, сведчыць: нашы чытачы верныя "БелГазеце". Рэкламадаўцы таксама задаволеныя: нягледзячы на абвал рэкламнага рынку, што аб'еўся вялікімі бюджэтамі і маштабнымі кампаніямі, у крызіс яны не пакінулі нашых палос.
- Беларускія недзяржаўныя СМІ, святкуючы юбілей, звычайна з гонарам успамінаюць аб сваіх канфліктах з уладай…
— (Смяецца)… ну, гэта калі больш няма чаго ўспомніць. Былі, вядома, бязладзіца, асабліва ў канцы 1990-х ("БелГазета" — тады яшчэ "Белорусская газета" — нават адзін час друкавалася ў Вільні), але ў большасці сваёй яны, на мой погляд, звязаныя з якасцю тагачаснай інфармацыйнай палітыкі, дэфектамі прававога поля, палітычнай кампанейшчынай, часам — са звычайным лабізмам, расчысткай інфармацыйнага поля для "сваіх".
Дарэчы, з апазіцыяй мы сварыліся не радзей: сярэднестатыстычны беларускі апазіцыянер чамусьці думае, што асноўная задача незалежных СМІ — бясплатнае абслугоўванне яго іміджу і яго піяр-кампаній, а хто не згодны — "агент КДБ", "рука Масквы" і т. д. Але паступова адносіны медыя з дзяржавай, суб'ектамі палітычнага працэсу, грамадзянскай супольнасцю становяцца ўсё больш цывілізаванымі.
- З чым звязана з'яўленне новага мажарытарнага акцыянера ў ААТ "БелГазета"?
— З агульнасусветнай тэндэнцыяй медыйнага рынку, накіраванай на пераразмеркаванне актываў, іх кансалідацыю. Ва ўмовах крызісу і непазбежнай перабудовы беларускага медыя-поля любое СМІ востра мае патрэбу не толькі ў дадатковай фінансавай "падушцы бяспекі", але і ў новых кампетэнцыях — кіраўнічых, фінансавых, інфармацыйных, тэхнічных і да т.п.
У чэрвені завяршылася здзелка па набыцці вядомым беларускім бізнэсмэнам Сяргеем Ісаевым долі ТАА "БелГазета", раней ён належаў ЗАТ "Комсомольская правда" (Масква). Прадстаўляць Сяргея Ігаравіча бізнес-супольнасці няма патрэбы, для шырокай аўдыторыі адзначым, што новы акцыянер ў першую чаргу зацікаўлены ў развіцці выдання як бізнес-праекта, а не ў якіх-небудзь ініцыяваных асабіста ім зменах рэдакцыйнай палітыкі.
- У якім кірунку "БелГазета" будзе развівацца ў бліжэйшыя гады?
— Тэхналагічна — у кірунку арганічнага ўрастання ў Інтэрнэт, якаснага пашырэння прысутнасці ў сеціве. Тэматычна — у бок павышэння аналітычнага, экспертнага, дыскусійнага складніка за кошт новых тэм, якія пакуль адсутнічаюць у айчынным інфармацыйным мэйнстрыме. "БелГазета" заўсёды спрабавала адлюстраваць больш двух пунктаў гледжання на любую праблему, а не толькі "правільны" і "няправільны", як гэта ў нас, на жаль, прынята.
- Іронію як адметную рысу стылю "БелГазеты" захаваеце?
— І іронію, і самаіронію — абавязкова! Каб заахвоціць чытача думаць, аналізаваць, дыскутаваць, часам трэба прымусіць яго проста ўсміхнуцца.