МІНСК, 23 кас — Sputnik. Негледзячы на тое, што арганізатары Тыдню моды год ад года распавядаюць пра незлічоныя магчымасці, якія даруе мерапрыемства маладым дызайнерам, не ўсе ставяцца да ўдзелу з дастатковым імпэтам. У мінулым годзе дырэктар ААТ "Цэнтр Моды" Яніна Ганчарова падчас адкрыцця чарговага сезону BFW дакарала стылёвых беларусаў у няўдзячнасці — ім прапануюць пляцоўку для дэманстрацыі калекцый, а тыя ладзяць паказы ў кафэ.
Пасля паказу латышскага брэнду Coo Culte Sputnik пагутарыў з Янінай Ганчаровай пра катэгорыі ўдзячнасці і няўдзячнасці ў дызайнерскім свеце.
"Маладыя дызайнеры прымаюць удзел за сімвалічную суму. Грошай ад усіх удзельнікаў не хапіла б нават на арэнду гэтай пляцоўкі", — тлумачыць Ганчарова.
Трэба адзначыць, на міжнароднай мове моды BFW навучыўся размаўляць няблага — зараз на наш подыюм едуць і замежнікі. Той жа брэнд Coo Culte раней дэманстраваўся на рыжскім Тыдні моды, а зараз штогод прыязджае ў Мінск, бо атрымлівае тут добрае прэс-асвятленне і бізнес-кантэнт.
"Пакуль дызайнеры не зразумеюць, што паказваючы свае калекцыі, дэманструючы іх на подыуме, яны заваёўваюць публіку, а значыць — кліента, іх нельга пераарыентаваць з самаробных паказаў на прафесійны подыюм, які прапануе BFW. Калі брэнд сапраўды накіраваны на развіццё, ён заўсёды будзе наймаць агенцтва, якія дапамогуць яму ў прасоўванні. Дызайнер, што скептычна ставіцца да ўдзелу ў BFW, пэўна, проста не вызначыўся, у якім напрамку рухаецца брэнд. Без паказу на подыюме яркія, амбіцыйныя брэнды не могуць развівацца. Паглядзіце прынамсі на сусветныя брэнды — тыя ж Gucci, Armani штогод ладзяць паказы і маюць з іх продаж", — тлумачыць Ганчарова.
Між тым спаборнічаць з сусветнымі тыднямі моды — а іх чатыры — беларусы не плануюць. Занятыя прасоўваннем уласных дызайнераў і пераследуюць высокія мэты — дапамагчы апошнім сфарміраваць рынак для збыту сваіх калекцый.