Ева Шэлань, Sputnik
Модныя маркеты, што са стараннай рэгулярнасцю ладзяцца ў Мінску, перайшлі ад статусу пляцоўкі для продажу ў статус пляцоўкі для самарэкламы. Здаецца, карысці ад іх, нягледзячы на ўсе намаганні арганізатараў зацягнуць гледача актыўнасцямі, не болей чым ад рэкламы на асфальце — ты бачыш прадаўца і нават можаш з ім пагутарыць, магчымасць, што нешта набудзеш, мінімальная.
"Пасля крызісу маркеты перасталі быць актуальнымі, гэта, хутчэй, не пляцоўка для продажу, а магчымасць для рэкламы. Раней з боку людзей было больш цікавасці, чалавек зараз думае над кожнай пакупкай надта сур'ёзна — майстар-класамі не дапаможаш, калі грошаў няма", — распавядае карэспандэнту Sputnik дызайнер Анастасія Ларыёнава.
Пры тым большасць дызайнераў аднагалосна пагаджаюцца — беларусы гатовыя сысці ад мас-маркета і замовіць дыцайнерскае адзенне, была б фінансавая магчымасць тую прагу выключнага забяспечыць.
"На маркетах можна набыць сапраўды якасныя рэчы, якія пасля некалькіх сезонаў не сыйдуць у хатняя карыстанне, дызайнеры заўжды замаўляюць дарагія тканіны, таму вы плаціце не толькі за ўнікальнасць, але ж і за якасць", — падбадзёрвае пакупніка Ларыёнава, але ж прынамсі на апошнім маркеце кліент быў болей зацікаўлены ў майстар-класах, чым у магчымасці палегчыць кашалёк.
Некаторым дызайнерам удалося прыстасавацца да новых умоў — так, прадстаўнік брэнда Historia Naturalis кажа, што, разумеючы патрэбы аўдыторыі, знізілі кошты, таму нават на маркетах у іх колькасць наведвальнікаў не знізілася. "Нашыя кошты амаль такія, як у мас-маркета, але ж брэндавае адзенне з мас-маркетам параўноўваць нельга", — тлумачыць дызайнер.
Сярод вытворцаў аксэсуараў жартуюць, што час актуалізаваць асартымент. "А манетніцы ў вас ёсць?" — "Вось яны. Былі візітоўніцы, сталі манетніцы", — смяюцца дызайнеры.
Яшчэ цяжэй — вытворцам калекцыйных лялек ды мядзведзяў. Адна з дызайнераў распавяла Sputnik, што ў Еўропе яе працы купляюць з задавальненнем і не абураюцца на кошт, мінчукі ж не часта могуць дазволіць сабе мядзведзя за сотню даляраў.